Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kotivärjääjät vinkkejä kiitos :)

Vierailija
15.09.2017 |

Heips!
Minulla oli monta vuotta punaiset hiukset, nyt olen kyllästynyt jatkuvaan ylläpitoon ja haluan vaalean ruskeat hiukset, joka olisi oma luonnollinen värini. Tiesin että projekti vaatii paljon, varasin ajan kampaajalle. Siellä hiuksistani saatiin 7h aikana vaan oranssit, maksoi omaisuuden ja enään ei ole vaihtoehto jatkaa kampaajalla.
Mitä kannattaisi tehdä? Värinpoisto? Siihen haluttu väri päälle?
Mitkä olisi hyviä öljyjä, naamioita tms ettei tukka kauheesti kärsi. Tuolla kampaajalla lähti 15cm pituutta nii enää en haluaisi leikata.
Tällä hetkellä pää on selkee porkkana, olisin kiitollinen vinkeistä!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää mitään värinpoistoja. Kylmä vaaleanruskea väri tuohon ja muutama vaalea raita myöhemmin. Sitten annat vain kasvaa oman värin.

Vierailija
2/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitoja muutaman kuukauden välein.  Siten väri lähtee hellävaraisemmin.  Ja missä kampaajlla sinua pidettiin 7 tuntia?   Kerropa  ja hinta 1000 € vai?   Kyllä kaksi on maksimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää mitään värinpoistoja. Kylmä vaaleanruskea väri tuohon ja muutama vaalea raita myöhemmin. Sitten annat vain kasvaa oman värin.

Voi kyllä tulla laikukas väri kun tehty värinpoistoja. Olisi pitänyt vaan suoraan laittaa tumman ja vaalean ruskean välistä sävy päälle ja antaa haaleta ja kasvaa oma väri ulos.

Vierailija
4/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että kotivänkkääjät. Höh.

M

Vierailija
5/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pitäisi olla kovin vaikeaa. Osta esim. L'ORÉAL Casting ja sieltä esim. sävy 500. Tässä ei mukana yhtään punaista. Myös tummempi suklaan sävy 415 ihana. Mukana todella hyvä hoitoaine ja värjäyksen jälkeen annat sen vaikuttaa pitkään.

Vierailija
6/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kampaaja ja en tiedä pystynkö sinua neuvomaan netin kautta, mutta yritän :D . Onko väri kuitenkin tasainen? Tärkeintä olisi ensin arvioida minkä tummuinen pohja on. Oranssin poistoon tarvitset vastaväriä eli sinistä. Itse tekisin niin, että ostaisin sinisen suoravärin ja laittaisin sitä hoitoaineen joukkoon ja se päähän muhimaan. Sen jälkeen esimerkiksi Natural ja Easyn "Viileä vaaleanruskea" siihen päälle :) . Sininen kuulostaa hurjalle, mutta toimii. Myöhemmin voit lisätä raitoja, mutta tuo olisi ehkä tuossa tilanteessa hellävaraisin vaihtoehto. 

Vierailija
7/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natural and easy siis :D :D

Vierailija
8/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pois oranssin värin sekoittamalla kahta eri kestoväriä. Suosittelen että sekoitat Garnier olia 6.0 ja saman sarjan 7.13. Siitä tulee todella luonnollisen näköinen vaaleanruskea. Ei kannata laittaa pelkkää neutraalia luonnonsävyä, koska se voi mennä liian tummaksi varsinkin jos on kuivat hiukset.

Vierailija
9/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain pois oranssin värin sekoittamalla kahta eri kestoväriä. Suosittelen että sekoitat Garnier olia 6.0 ja saman sarjan 7.13. Siitä tulee todella luonnollisen näköinen vaaleanruskea. Ei kannata laittaa pelkkää neutraalia luonnonsävyä, koska se voi mennä liian tummaksi varsinkin jos on kuivat hiukset.

Tuossa on myös hyvät sävyt, mutta käytä se sininen suoraväri ensin hiuksissa, koska oranssi kuultaa helposti läpi :)

Vierailija
10/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa ruskea, jonka lykkäät tuohon päälle alkaa punertaa tai kellertää muutaman pesun jälkeen. Riippuen hiusten tummuusasteesta, väriä voi taittaa sinisellä, lilalla tai punertavuuta pois vihreällä- tiedän, että se kuulostaa rajulta, mutta perustuu ihan värioppiin. Sain itse taitettua hiuksiin sitkeästi taittuneen punapigmentin pois vihreällä suoravärillä. Lopputulos oli ruskea.

Sinuna laittaisin tuohon päälle vaaleanruskean kevytvärin, jota taittaisin kylmään KC Colormaskilla. Sävyjä voi sekoitella keskenään ja sitä voi pitää päässä myös pidemmän aikaa, Colormask rakennepaikkaa hiusta. Kannattaa myös muistaa, että värinpoiston jälkeen huonokuntoinen hius imaisee väriä ja lopputuloksesta voi helposti tulla liian tumma, eli valitse mielummin aavistuksen liian vaalea sävy kuin tumma.

Vierailija
11/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista, olen selaillut vaikka mitä keskusteluja aiheesta mutta tästä sain hyviä vinkkejä, toteutan tuon sinisen värin/hoitoaineen, sekä jonkun neuvomistanne ruskean sävyistä.

Kävin tampereen keskustassa, rautatieasemaa vastapäätä parturissa, oltiin etukäteen varattu 6h aikaa mutta 7h meni. Tässä ajassa ehdittiin tekemään yksi vaalennus ja väri päälle jotta lopputulos on tasainen. Oranssi tuli ja maksoi 450€. Sinänsä ymmärrän summan sillä kampaajalla meni niin paljon aikaa, mutta oltiin sovittu vähemmästä summasta, vetosi hiusten paksuuteen ja että aineita meni paljon. Kukaan muu ei koskaan ole velottanut paksujen hiusten lisää, eivätkä nämä erityisen paksut ole. Jokseenkin tuntuu että kun maksan 450€ ja muutos on punaisesta oranssiin, se on aika pieni muutos kuitenkin. Tuntuu että joku muu kampaaja olisi saanut enemmän aikaiseksi tuossa ajassa. Olisi kiva kuulla tähän jonkun kampaajan näkemys? :)

Palailen huomenna katsomaan onko tullut vastauksia :) hyvää yötä <3

-ap

Vierailija
12/13 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä, että kampaaja laittoi olaplexin, sekä pituutta lähti se 15cm niin tällä hetkellä hiukset on hyvä kuntoiset :)

-ap

Vierailija
13/13 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi