Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa vauvan itkua ja unettomuutta, totaalisen loppu ja tää vaan jatkuu ja jatkuu...

Vierailija
15.09.2017 |

Meidän nuorimmainen on 3kk ikäinen ja hänen lisäksi meillä on 2,5v taapero.

Nuorimmalle on annettu koliikki diagnoosi, itse epäilen, että vois olla muutakin kun vaan koliikkia, mutta mitä niin en tiedä. Vauva on todella itkuinen, itku ei painotu iltaan vaan itkee ympäri vuorokauden. Nukkuu todella lyhyissä pätkissä ja nämäkin unet vaan liikkeessä. Onneks edes välillä rauhottuu vaunuihin eikä ihan aina tarvitse itse kantaa, mutta vaunujakin on heijailtava koko ajan tai havahtuu hereille. Rauhottuu tissille sillon, kun on nälkäinen, muutoin huutaa siinäkin.

Alan olla todella väsynyt ja nyt alkaa olla myös ilmeisesti univelasta johtuvia fyysisiä oireita. Samoin mies alkaa olla väsynyt, mutta minä olen eniten vauvaa hoitanut, koska mies käy töissä. Mutta mm. viikonloppuisin mies on hoitanut vauvaa ja esikoista, jotta saisin edes välillä nukkua. Tukiverkkomme on pienehkö, mutta muutamat heistäkin ovat auttaneet aina välillä, miten vain ovat pystyneet Meillä ei ole kovinkaan paljon ylimääräistä rahaa ole, mutta jonkin verran, että vois ehkä käydä jollain yksityisellä tai jossain, että sais edes jotain vinkkejä, mistä itku ja huono nukkuminen vois johtua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksanut. Menin psykoosiin, kun vauva oli jotakuinkin 3 kk.

Vierailija
2/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lastentsutien erikoislääkärille ja yritä saada kunnon tutkimukset & resepti apteekin korvikkeeseen, jos tsrve. Tai jos imetät, niin ehkä rintamaidossa on jotain allergiaa aiheuttavaa. Tai joku muu sairaus vauvalla.

Samoin mene itse fiksulle yksityislääkärille ja pyydä unilääkkeitä. Itse sain mirtatsapinia, joka auttoi nukahtamaan uudellewn, kun heräili pitkin yötä. Lihotti, mutta uni oli tärkeintä.

Onko varmaa, että miehesi ymmärtää tilanteen vakavuuden? Väännä rautalangadta, että lähdet kohta johonkin hoitoon, jos romahdat täydin. Ja mies voi osallistua ainakin niin, että ellei voi itse hoitaa vauvaa, niin palkkaa teille kotiin yksityisen lastenhoitajan esim 3 tunnuksi päivittäin, jolloin saat levättyä ja otettua päiväunet. Ihmiset eivät usein tule ajatelleeksi tällaista vaihtoehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki neuvolastakin voi kysellä ja lapsiperheiden kotihoidosta hoitajaa vahtimaan lapsia vähäksi aikaa, mutta moni ei halua joutua lastensuojeluun vivahtavan kanssa tekemisiin.

Vierailija
4/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannerheimin lastensuojelu hoitoapua, kun nukkuu itse.

Vierailija
5/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun kirjoitit!

Ihan ymmärrettävästi olet paitsi väsynyt, myös huolissasi. Onko koliikki-diagnoosista kauan? Missä se tehtiin? Itse

varmaan menisin jo lastenlääkärin vastaanotolle. Vaikka varmuuden vuoksi. Taitava lastenlääkäri myös ymmärtää vanhempien huolen ja osaa siinäkin olla avuksi.

Toivottavasti kaikki on hyvin!

Voimia!

Vierailija
6/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisitko kokeilla vyöhyketerapiaa? Meillä auttoi heti, vaikka totta puhuen en edes uskonut siihen. Mutta mitä vain sitä kokeilee kun vaihtoehtona on tulla hulluksi.

Meillä auttoi vieläpä eka kerran jälkeen niin että vauva nukkui koko yön. Siihen asti huudettu koko yön vartin pätkiä lukuunottamatta. Suosittelen!

Vierailija
7/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie lastentsutien erikoislääkärille ja yritä saada kunnon tutkimukset & resepti apteekin korvikkeeseen, jos tsrve. Tai jos imetät, niin ehkä rintamaidossa on jotain allergiaa aiheuttavaa. Tai joku muu sairaus vauvalla.

Samoin mene itse fiksulle yksityislääkärille ja pyydä unilääkkeitä. Itse sain mirtatsapinia, joka auttoi nukahtamaan uudellewn, kun heräili pitkin yötä. Lihotti, mutta uni oli tärkeintä.

Onko varmaa, että miehesi ymmärtää tilanteen vakavuuden? Väännä rautalangadta, että lähdet kohta johonkin hoitoon, jos romahdat täydin. Ja mies voi osallistua ainakin niin, että ellei voi itse hoitaa vauvaa, niin palkkaa teille kotiin yksityisen lastenhoitajan esim 3 tunnuksi päivittäin, jolloin saat levättyä ja otettua päiväunet. Ihmiset eivät usein tule ajatelleeksi tällaista vaihtoehtoa.

Allergiakin on omassa mielessä käynyt, vaikkei meidän perheessä tai edes suvussa ole allergioita, kait se silti mahdollista on. En tiedä miksi, mutta vauva ei ainakaan kaupan korviketta juo pullosta, mutta lypsetty tissimaito menee pullostakin.

Unilääkkeitä olen aiemmin syönyt, mutta ne teki vaan entistä väsyneemmäks ja sit oli päivällä entistäkin pölhömpi olo.

Kyllä mies ymmärtää tilanteen vakavuuden, mutta tosiasia on, ettei mies voi mennä töihin (ajaa välillä autoa), jos on koko yön valvonut vauvan kanssa. Mies hoitaa vapaapäivinään (pe ja la) yleensä lähes kokonaan, myös öisin ja sunnuntaina pääosin päivänkin, mutta su-ma välisen yön mies sitten nukkuu, että jaksaa töissä.

ap

Vierailija
8/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun kirjoitit!

Ihan ymmärrettävästi olet paitsi väsynyt, myös huolissasi. Onko koliikki-diagnoosista kauan? Missä se tehtiin? Itse

varmaan menisin jo lastenlääkärin vastaanotolle. Vaikka varmuuden vuoksi. Taitava lastenlääkäri myös ymmärtää vanhempien huolen ja osaa siinäkin olla avuksi.

Toivottavasti kaikki on hyvin!

Voimia!

No tuota koliikki-diagnoosia on ihan tavallinen terveyskeskuslääkäri vähän väliä tarjonnut, kun on vauvan kanssa käyty lääkärissä, ekan kerran "diagnoosi" tuli kun vauva n. 1kk ikäinen. Lääkärikäynnissä toiveena, että päästäis johonkin jatkotutkimuksiin. Mutta ei, aina vaan todetaan, että on koliikkia ja aika auttaa. Just, eipä oo auttanut!

ap

Vierailija
9/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ☹ Voimia tuo vaatii.

Itse veisin vyöhyketerapiaan tai varaisin yksityiseltä lastenlääkäriltä ajan. Olen sitä mieltä että koliikki johtuu jostain, ei se vauva huvikseen huuda.

Lisäksi ostaisin jonkun tärinäsitterin ja koliikkikeinun.

Vierailija
10/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäri tutkii ja tekee tarvittaessa lähetteen tarkempiin kokeisiin ja tutkimuksiin. Parempi tutkia kuin hutkia.

Ja EI ehkä millekään vyöhyke-"terapeuteille" nyt vauvaa tai lasta sentään! Kaikkea sitä ehdotellaankin..huhhuh.

Vierailija
11/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia.

Vierailija
12/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koliikki ei ole mikään ns syy vaan seiihin on jyvä vedota..Oma lapseni huusi tauotta melkein 4kk, lopulta syyksi paljastui silent refluksi ja maitoallergia.

Karsi omasta ruokavaliosta maito ja viljat, tai siirry suoraan maidottomaan korvikkeseen. Noin 3-vkoa ja huomaat selvän eron.

Halaus sinne..ja hatunnosto. Mulla esikoinen ja olin ihan loppu.

Vierailija
13/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Ainakin Tampereella sai vastaavassa tilanteessa kotipalvelusta apua. Sillä ei ole mitään tekemistä lastensuojelun kanssa, vaan sen tarkoituksena on tukea juuri tuollaisissa tilanteissa.

Jaksamista! T. Ex-koliikkivauvan äiti

Vierailija
14/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua.

Guuglaa refluksi. Ota selvää imetysdieetistä ja allergioista. Ota selvää rokotteiden haittavaikutuksista.

Suosittelen myös osteopatiaa.

Vierailija
15/20 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavassa tilanteessa lastenlääkäri suositteli vyöhyketerapeuttia. Auttoi.

Vierailija
16/20 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali. Kyllä sitä kaikilla täytyy säästöjä olla, varsinkin jos on lapsia!

Vierailija
17/20 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatti auttoi meidän vauvaa. Lisäksi maidoton ja viljaton imetysdieetti. Tällä yhdistelmällä itku loppui lähes kokonaan.

Vierailija
18/20 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vauva osteopaatille. Voi olla esim synnytyksessä tulleita lihasjumeja jotka häiritsee.

Vierailija
19/20 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla ihan yksinkertaisesti suuritarpeinen lapsi. Googlaa high need baby. Fb:stä löytyy vertaistukiryhmä Suuritarpeisten vanhemmat.

Poikamme oli koko vauvavuoden juuri tuollainen, ei ollut allergioita tai muita sairauksia. Nyt reilu 2-vuotiaana suuritarpeisuus jatkuu, mutta vain uudessa muodossa (uhmaikä potenssiin sata). Veikkaan että jokin nepsy-diagnoosi tulee jossain vaiheessa, ainakin aistiyliherkkyyksiä tuntuu olevan. Todella vilkas ja uhmakas lapsi.

Suosittelen lämpimästi, että pyydät neuvolasta lapsiperheiden kotipalvelun apua. Se on perheille lähes tai täysin ilmaista. Eikä sillä ole mitään tekemistä lastensuojelun kanssa. Itse pyysin sieltä apua kun poika oli reilun vuoden. He auttoivat meitä puolen vuoden ajan ja se suojasi minua hermoromahdukselta.

Voimia, tiedän tunteen <3

Vierailija
20/20 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nuorimmainen on 3kk ikäinen ja hänen lisäksi meillä on 2,5v taapero.

Nuorimmalle on annettu koliikki diagnoosi, itse epäilen, että vois olla muutakin kun vaan koliikkia, mutta mitä niin en tiedä. Vauva on todella itkuinen, itku ei painotu iltaan vaan itkee ympäri vuorokauden. Nukkuu todella lyhyissä pätkissä ja nämäkin unet vaan liikkeessä. Onneks edes välillä rauhottuu vaunuihin eikä ihan aina tarvitse itse kantaa, mutta vaunujakin on heijailtava koko ajan tai havahtuu hereille. Rauhottuu tissille sillon, kun on nälkäinen, muutoin huutaa siinäkin.

Alan olla todella väsynyt ja nyt alkaa olla myös ilmeisesti univelasta johtuvia fyysisiä oireita. Samoin mies alkaa olla väsynyt, mutta minä olen eniten vauvaa hoitanut, koska mies käy töissä. Mutta mm. viikonloppuisin mies on hoitanut vauvaa ja esikoista, jotta saisin edes välillä nukkua. Tukiverkkomme on pienehkö, mutta muutamat heistäkin ovat auttaneet aina välillä, miten vain ovat pystyneet Meillä ei ole kovinkaan paljon ylimääräistä rahaa ole, mutta jonkin verran, että vois ehkä käydä jollain yksityisellä tai jossain, että sais edes jotain vinkkejä, mistä itku ja huono nukkuminen vois johtua.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-86128 Tämä kuullostaa kokeilemisen arvoiselta, eikö niitä muitakin keinuvia sittereitä yms ole keksitty? Samoin kuulemma vyöhyketerapia auttaa koliikkiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme