Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ongelmatapauksia voisi asuttaa samoihin kerrostaloihin?

Vierailija
15.09.2017 |

Mielellään jonnekin kuuseen. Miksi pitää laittaa kaikki kärsimään? Mitä pahaa on ajattelussa, että omasta tyhmäilystä joutuu kärsimään ja joutuisi pakkomuuttamaan? Miksi perseilijöiden päätä silitellään ja kunnon ihmiset joutuvat maksamaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin aina noin pakolaisista. Kaikki samalle alueelle niin saavat elää kuten tahtovat. Tukea toisistansa. Mutta sitten näin miten kävi Ruotsissa... poliisitkaan eivät halua niille alueille...

Vierailija
2/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin myös kerrostalon, jossa vallitsisi ehdoton "natsi" meininki: ei koiria, ei lapsia ja vain yksinasuvia introvertteja sinkkuja. Kaikille opetettaisiin perussäännöt, joiden noudattamista myös vaadittaisiin: ei suihkuja klo 22 jälkeen, ovet laitetaan nätisti ja varovaisesti kiinni (ei paukutusta), kantapääkävelijöille pehmeät sisätossut/paksut matot, keittiön kaapistoihin oviin reunoihin pienet pehmikkeet stoppareiksi (ei kaappien ovien paiskomista). Olisi meikäläisen paratiisi :) Me hissukatkin kun päästäis kaikki samaan taloon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se aiheuttaa slummiutumista ja alueita johon ei kukaan uskalla mennä. Lisäksi kun kaupungit kasvaa jne ne kuusessa olevat alueet lopulta löytyy ympäröitynä rauhallisemmilta alueilta mistä on hankala ostaa tai myydä taloja kun vieressä ongelmapesä.

Vierailija
4/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä sadistista sijoittaa ihmisiä asumaan sellaisten keskelle joiden arvot täysin vastakkaiset.

Lapsiperheet lapsiperheiden naapureiksi, hiljaisuutta kaipaavat samaan paikkaan, eläimistä pitävät ja niitä omistavat lähekkäin ja juopot omiin taloihinsa.

Vierailija
5/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se aiheuttaa slummiutumista ja alueita johon ei kukaan uskalla mennä. Lisäksi kun kaupungit kasvaa jne ne kuusessa olevat alueet lopulta löytyy ympäröitynä rauhallisemmilta alueilta mistä on hankala ostaa tai myydä taloja kun vieressä ongelmapesä.

Mutta eihän tavallisella ihmisellä olisi mitään syytä mennä kuusessa sijaitsevalle ongelma-alueelle? Siellä voisivat perseillä keskenään eikä aiheuttaa ongelmia kunnon ihmisille. Itse ainakin koen, että on oikeudenmukaisempaa, että omilla teoilla on vaikutusta tulevaisuuteen. Nyt kaikki avaimet ovat sattuman käsissä. Sattuuko saamaan ongelmatapaukset omaan naapuriin kaupungin toimesta, jolloin mielenterveys ja työpaikka ovat uhattuna

Vierailija
6/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tavallisella ihmisellä olisi mitään syytä mennä kuusessa sijaitsevalle ongelma-alueelle? Siellä voisivat perseillä keskenään eikä aiheuttaa ongelmia kunnon ihmisille. Itse ainakin koen, että on oikeudenmukaisempaa, että omilla teoilla on vaikutusta tulevaisuuteen. Nyt kaikki avaimet ovat sattuman käsissä. Sattuuko saamaan ongelmatapaukset omaan naapuriin kaupungin toimesta, jolloin mielenterveys ja työpaikka ovat uhattuna

Eikä ole pelkästään oma mielenterveys kovilla häirikkönaapureiden takia. Myös talous kärsii: tulee pirun kalliiksi yhtenään muuttaa, vaan jonkun pas*an naapurin takia. Siksi kuitenkin suosin vuokralla asumista, että pääsee karkuun ja ei mene oma elämä ihan täysin pilalle. Vitu**aa vaan jatkuvasti muuttaa, kun samat ongelmat aina edessä.

Vierailija
7/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielellään jonnekin kuuseen. Miksi pitää laittaa kaikki kärsimään? Mitä pahaa on ajattelussa, että omasta tyhmäilystä joutuu kärsimään ja joutuisi pakkomuuttamaan? Miksi perseilijöiden päätä silitellään ja kunnon ihmiset joutuvat maksamaan?

Kuten huomaat vastauksista, ei onnistu.

Mutta: rahalla saa asunnon/talon alueelta jonne roskaväellä ei ole asiaa. Itse olen näin tehnyt ja ah -mikä ihana rauha ja mukavat, fiksut naapurit!

Vierailija
8/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset juopot ne ongelmat aiheuttaa ja väkivalta kodeissa. 

Vierailija
9/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmaisena sinulla on vielä itsemääräämisoikeus. Eli sinua ei voi silloin sinua ei voi laittaa junalla Kainuuseen, vaikka moni olisikin sitä mieltä mielessään.

Vierailija
10/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n nimby-tyhmäily on jo moneen kertaan todistettu tyhmäilyksi. Miksi jankuttaa siitä edelleen?

Vierailija
11/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehdoton "natsi" meininki: ei koiria, ei lapsia ja vain yksinasuvia introvertteja sinkkuja.

Anteeksi hassuttelu, mutta Hitlerillähän itseasiassa oli saksanpaimenkoira. :)

Vierailija
12/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelmaisena sinulla on vielä itsemääräämisoikeus. Eli sinua ei voi silloin sinua ei voi laittaa junalla Kainuuseen, vaikka moni olisikin sitä mieltä mielessään.

Mikä estää asunnon vuokrasopimuksen irtisanomisen? Sitten päihdeongelmainen voi mennä uuteen määrättyyn asuntoon tai olla ilman

Vierailija
13/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin myös kerrostalon, jossa vallitsisi ehdoton "natsi" meininki: ei koiria, ei lapsia ja vain yksinasuvia introvertteja sinkkuja. Kaikille opetettaisiin perussäännöt, joiden noudattamista myös vaadittaisiin: ei suihkuja klo 22 jälkeen, ovet laitetaan nätisti ja varovaisesti kiinni (ei paukutusta), kantapääkävelijöille pehmeät sisätossut/paksut matot, keittiön kaapistoihin oviin reunoihin pienet pehmikkeet stoppareiksi (ei kaappien ovien paiskomista). Olisi meikäläisen paratiisi :) Me hissukatkin kun päästäis kaikki samaan taloon...

Mäkin toivoisin että tuollaiset laitettais omaan taloon hissukoimaan. Talosääntöihin kannattaa sitten laittaa myös että paksuksi ei saa pamahtaa tai vuokrasopimus irtisanotaan.

Vierailija
14/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta: rahalla saa asunnon/talon alueelta jonne roskaväellä ei ole asiaa. Itse olen näin tehnyt ja ah -mikä ihana rauha ja mukavat, fiksut naapurit!

Ei saa. "Harvoin tarjolla" arvolueella lähes jokaisella pihalla on akateemisen perheen räksyttävä piski(lauma), ja jokaiselle teinille on varaa ostaa mopo tai mopoauto.

Vierailija
15/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. "Harvoin tarjolla" arvolueella lähes jokaisella pihalla on akateemisen perheen räksyttävä piski(lauma), ja jokaiselle teinille on varaa ostaa mopo tai mopoauto.

Juuri näin. Joku yksinäinen juoppo saattaa olla tosi hiljainen naapuri ja vastaavasti varakkaalla alueella olla kyylääviä vanhuksia tai meluisia lapsiperheitä koirineen ja möykkäävine lapsineen. Ei arvokas asunto takaa sitä, että siellä on rauhallista. Tosin sellaisella alueella voi olla helpompi naapureiden kesken keskustella yhteisistä pelisäännöistä metelin ym. suhteen.

Vierailija
16/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi unelmatalo. Miksi juoppoja, narkomaaneja, epäsosiaalista ainesta ja ulkomaalaisia ei voida asuttaa samoihin taloihin? Saisivat keskenään rauhassa, kenenkään häiritsemättä, meluta ja möykätä yöt läpeensä. Saisivat sotkea ja kuseskella nurkkansa, ilman valitusten sekä häätöjen pelkoa. Heillä olisi mukavampaa asua vertaistensa seassa. Kunnollisten ihmisten joukossa he joutuvat jatkuvasti valitusten sekä häätöjen kohteeksi.

Vierailija
17/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa googlata paikan nimellä Molenbeek niin huomaat, miksi edes potentiaalisia ongelma-asukkaita ei kannata sijoittaa samalle alueelle liikaa. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Vierailija
18/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ihmetellyt miksei voisi olla vaihtelevampia sääntöjä. esim. opiskelijatalo jossa saa metelöidä koska vain ja opiskelijatalo jossa pitää olla lukurauha. ja samat säännöt kaikille. itse asuisin mielelläni talossa jossa saa käydä yhtiön saunassa koska vain ja omassa suihkussa koska vain ihan luvan kanssa. nyt on pakko käydä hiljaisuuden jälkeen kun hiostun töissä

Vierailija
19/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että virkamieskunta (demareita) saavat ankeutettua "omistavan luokan" elinoloja. Kiusa se on pienikin kiusa!

Vierailija
20/28 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi unelmatalo. Miksi juoppoja, narkomaaneja, epäsosiaalista ainesta ja ulkomaalaisia ei voida asuttaa samoihin taloihin? Saisivat keskenään rauhassa, kenenkään häiritsemättä, meluta ja möykätä yöt läpeensä. Saisivat sotkea ja kuseskella nurkkansa, ilman valitusten sekä häätöjen pelkoa. Heillä olisi mukavampaa asua vertaistensa seassa. Kunnollisten ihmisten joukossa he joutuvat jatkuvasti valitusten sekä häätöjen kohteeksi.

Aika järkyttävää laittaa vaikka jotain hiljaista, raitista Hollantilaista tuonne juoppojen sekaan.