Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiva palkkio kielenopettajalle?

Vierailija
15.09.2017 |

Paljonko maksaisitte opiskelijalle per kerta näillä reunaehdoilla:

- Opetus tapahtuu meillä kotona ja opettaja haetaan kotoa ja viedään takaisin kotiin autolla. Opetuskerta sunnuntaisin (open omasta toiveesta).
- Meillä on tarjolla lounas
- Opetus on molemminpuolista, eli kyseessä opiskelija, joka haluaa parantaa suomenkielentaitoaan ja toisaalta meillä kaksi teiniä, jotka tarvitsevat puhumista ja kuullun ymmärtämistä. Kyseessä olisi siis enemmän tällainen keskustelutunti, jossa voivat vaikka tehdä ruokaa ja samalla puolin ja toisin miettiä mikä mikäkin ruoka-aine on kummallakin kielellä.
- Haluamme olla opiskelijaalle "kummiperhe", joka auttaa käytännön asioissa ja ottaa vaikka mukaan mökkireissulle jne.

Kyseessä on kiina ja mollemmat oppilaat (15 v ja 16 v) osaavat kirjoittaa merkkejä ja ovat opiskelleet kolme lukuvuotta kiinaa 4 viikkotuntia.

Jos kertoja on esim 4 x kuukaudessa, niin onko 60-80 €/kk aivan ankea korvaus? Ottaen huomioon, että hänellä on siis tässä myös oma intressi hyvin vahvana ja hän haluaa nimenomaan tällaisen "kummiperheen", joka auttaa mahdollisissa käytännön ongelmissa ja on tukena ja apuna - ja siihen olemme ilman muuta valmiita.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa tunti olisin ehdottanut.

Sen maksoin itse aikoinani.

Vierailija
2/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e/ kerta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10e/ kerta

Tolla ei saa edes lapsenvahtia...

Vierailija
4/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole varaa maksaa kunnon palkkaa? Vähintään 200 euroa kuussa. Montako tuntia on kerrallaan paikalla? Jos esim. 3 niin sitten 300.

Vierailija
5/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole varaa maksaa kunnon palkkaa? Vähintään 200 euroa kuussa. Montako tuntia on kerrallaan paikalla? Jos esim. 3 niin sitten 300.

No tämä opettaja on ollut tässä aloitteellinen, hän haluaa tutustua ja opettaa (ja oppia samalla itse). Saa ihan itse määritellä kuinka kauan on, oppitunniksi olin ajatellut n.1- 1,5 h. Ja tarjolla siis myös ruoka ja kuskaus.

Voin kyllä laittaa tytöt kansalaisopiston kiinantunneille, se maksaa n. 100 €/hlö koko lukukausi ja tunnen opettajan, hän on tosi hyvä. Halvemmalla ja helpommalla mä noin pääsen. Mutta se ei oikeen ole se mitä tarvitaan.

Tässä ratkaisussa ajattelin kokonaisuutta, jossa kaikki hyötyisivät.

Vierailija
6/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt häneltä, mikä taksa on.

Vierailija
7/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemasi summa on ihan hyvä.

Vierailija
8/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi 60-80€/kk on hyvä korvaus.

Vierailija
9/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä opettaja on ollut tässä aloitteellinen, hän haluaa tutustua ja opettaa (ja oppia samalla itse). Saa ihan itse määritellä kuinka kauan on, oppitunniksi olin ajatellut n.1- 1,5 h. Ja tarjolla siis myös ruoka ja kuskaus.

Voin kyllä laittaa tytöt kansalaisopiston kiinantunneille, se maksaa n. 100 €/hlö koko lukukausi ja tunnen opettajan, hän on tosi hyvä. Halvemmalla ja helpommalla mä noin pääsen. Mutta se ei oikeen ole se mitä tarvitaan.

Tässä ratkaisussa ajattelin kokonaisuutta, jossa kaikki hyötyisivät.

Ei se kansanopiston kiinan tunti vastaa henk koht pienryhmäopetusta.

Vierailija
10/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reunaehdot on todellakin mainitsemasi, eli ei varsinaista kielten opetusta vaan keskustelua/yhdessä touhuamista ja molemmat osapuolet hyötyvät, niin 15€/kerta kuulostaa ihan hyvältä. Kannattaa kuitenkin kysyä opettajalta hänen oma palkkapyyntö, niin ei tule pettymyksiä puolin tai toisin.

Vierailija
11/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pätevä aineenope pitää koulussa tukiopetustunnin, hän saa siistä palkkaa noin 45 euroa kolmesta vartista. Yleensä myös soitonopetus tmv. maksaa tuon verran.

Et kerro, montako tuntia tämä ihminen opettaisi per sunnuntai.

Toki sitten palkka on alempi, jos opettaja ei ole pätevä ja lisäksi voitte vähentää bensa- ja ruokakulut.

Ehdottamasi palkka on mielestäni alakanttiin, jos henkilö viettää teillä opettaen joka sunnuntai useampia tunteja. Toisaalta jos homma on tuttavankauppaa, niin ehkä sitten. Mutta jos lähtisit palkkaamaan kiinankielen opettajaa jostain firmasta, niin tuolla rahalla saisit tunnin pari opetusta kertaluontoisesti.

Vierailija
12/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaihto-oppilasta! Meillä opittiin kiinaa ja englantia ja suomea ja saatiin kontakti Hongkongiin.

Vierailija
13/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä henkilö tekisi tämän veloituksetta. Ei pyydä palkkaa. Itse minusta olisi reilumpaa, että jos sovitaan siitä opetussessiosta (esim. 1 h) niin siitä maksetaan korvaus, vaikka siis todellakin kyseessä se, että opettaja itse haluaa parantaa suomentaitoaan ja siksi tutun kautta lähestyi meitä.

Mun puolesta saa olla meillä vaikka koko päivän ja syödä kaikki ateriat, mutta että noi kolme keskittyisivät opiskelemaan tekemällä sen tunnin tms. siinä. Tavoitteena siis molemmin puolin käytännön puhumisen taito, tapahtui se sitten vaikka hyppimällä trampalla tai hiihtämällä tai kokkaamalla. Kumpikin oppisi sujuvasti mitä tässä nyt tehdään suomeksi ja kiinaksi.

Vierailija
14/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelijana tekisin homman varmaan ilmaiseksikin, jos kerran itselleni tiedossa kielioppia, ruokaa, autokyydit, sekä muuta apua ja seuraa vieraassa maassa. Siis jos on kyse korkeintaan parista tunnista ja olette mukavia. ;) En usko että kukaan odottaa 20€ tuntipalkkaa, kun kyseessä ei ole ammattilaisen kieliopetus vaan vapaa-ajan tandem-projekti.

60-80€ on iso lisä opiskelijabudjettiin, joten eiköhän henkilö osaa ilmoittaa jos vaatii enemmän

Vierailija
15/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tommonen toimi, että ummikot yhtäkkiä oppii jotain kiinaa hyppimällä trampalla. Palkkaa kunnollinen opettaja niin voi oppiakin jotain.

Vierailija
16/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaus vaikuttaa kohtuulliselta, kun kuljetus ja ruokailu kuuluu settiin. Mulla on kokemusta vastaavanlaisesta järjestelystä, mutta rehellisyyden nimissä se ei toiminut ihan toivotulla tavalla kovin pitkään. Kävi nimittäin ilmi, että minulla ja suomea opettelevalla ulkomaalaisella ei ollut henkilökohtaisella tasolla kovin paljon yhteistä. Kielitapaamisia jatkettiin siitä huolimatta noin puoli vuotta, mutta kun ulkomaalainen sai muita suomalaisia kavereita, hän alkoi perua tapaamisia yhä useammin. Lopulta juttu vain lopahti.

Sitä paitsi opetuksellinen hyöty jäi ehkä vähän vajaaksi tällä systeemillä. Jos kielioppi ja kielen perusrakenteet eivät ole hallussa, pelkän satunnaisten teemojen ympärillä pyörivän jutustelun avulla kestää todella kauan oppia käyttämään kieltä korrektisti. Lopputuloksena on usein jonkin sortin pidginiä, jolla varmaan arjessa saattaisi pärjätä, mutta mutta... 

Vierailija
17/17 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tommonen toimi, että ummikot yhtäkkiä oppii jotain kiinaa hyppimällä trampalla. Palkkaa kunnollinen opettaja niin voi oppiakin jotain.

Lukutaito?