Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä palautuminen

Vierailija
15.09.2017 |

Tämä asia painaa mieltäni ja toivoisinkin saavani asiallisia vastauksia enkä mitään ilkeilyä, mieleni on muutenkin vielä herkillä synnytyksen jälkeen. Eli synnytyksestä on aikaa jo yli neljä kuukautta, mutta vaginani on edelleen huomattavasti väljempi seksin aikana kuin mitä se oli ennen. Osaako kukaan sanoa onko palautumista vielä luvassa ja jos on, niin minkä verran? Vai jääkö se tuollaiseksi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi, synnytyksestä palautuminen ottaa aikansa. Tuliko sinulle repeämiä, onko ollut kipuja yhdynnässä? Oletko tehnyt lantionpohjan lihasten harjoituksia? Imetät varmaan vielä, se vaikuttaa hormoonitoimintaan. Kudokset palautuvat yksilöllisesti, mutta kyllä synnytyksen jälkeen pikkuhiljaa pitäisi alkaa tuntuman palautua ja muutaman vuoden kuluttua on yleensä tuntuma hyvä ja jopa entistä parempikin :)

Vierailija
2/19 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö kukaan todellakaan osaa kertoa? :( Pitää kai ottaa selvää emättimen kiristysleikkauksista, juuri googlettelin, että sitä voi kiristää myös laserilla. Surettaa oikeasti tämä tilanne, olisi kai pitänyt mennä sektioon, vaikka mies olikin kovasti sitä vastaan. Olen niin yksin tämän asian kanssa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tästä aiheesta on vaikeaa saada rehellistä tietoa. Moni ei halua myöntää, jos sillä on ollut vaikutusta.

Vierailija
4/19 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun joku vastasi, kaksi tikkiä piti ommella ja kipuja yhdynnässä ei ole ollut. Olen tehnyt lantionpohjan lihaksia ja en imetä, tosin maitoa vielä tisseistä jonkin verran tulee, vauva ei vaan suostu imemään. Tiedän kyllä, että synnytyksessä olisi voinut käydä huonomminkin, mutta olen silti todella masentunut tämän asian vuoksi.

Ap

Vierailija
5/19 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tekemään alapään harjoituksia. Ei ne sillä tavaralla osumalla kiristy.

Vierailija
6/19 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikuuko siellä kun sinne huutaa?

Vierailija
7/19 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, kyllä se siitä aika hyvin palautuu, mutta ainakin mulla jäi ikäänkuin pehmeämmäksi ja joustavammaksi. Ja ulkonäkö on mitä on :D Aukko on jotenkin repsottavan näköinen, mutta eipä sinne onneksi tarvi itse kurkkia. Kaiken korvaa se, että oma tuntoherkkyys parani ihan älyttömästi synnytyksen jälkeen, samoin orgasmit, että koen olevani voiton puolella tässä. En sitten tiedä mikä olisi tilanne jos synnyttäisi uudestaan.

Vierailija
8/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan keskustelua... Täällä myös alapää kuin messuhalli, synnytyksestä 4kk ja emätinorgasmi vain kaunis muisto :< halut ja kosteus on tallella, jumppaa harrastan aktiivisesti (fyssarilla tarkistettu ja lihakset on kuulemma hyvässä kunnossa) mutta silti mikään ei tunnu miltään. Lihakset on ennen tuntunut melkein koko matkalta kun jännittää, nyt enää maks sentin alueella lähellä suuta, sen takana aukeaa onkalo. Kudokset joustaa niin että en saa edes tunnusteltua missä tulee "seinä vastaan" ja häpyluusta saa ihan kunnolla kiinni, ennen se ei ole edes tuntunut sisäpuolelta. Kätilöopiskelija oli vähän turhan innokas ompelemaan häpyhuulia kiinni, nyt emättimen aukko on ikäänkuin taskussa kiinni ommeltujen häppäreiden alla, sen sijaan sulkijalihaksen vauriota ei edes huomattu saati korjattu, nyt kuulemma jo jäykistynyt ja korjauksesta ei olisi enää hyötyä.

Olkaa nyt kilttejä ja kertokaa että tästäkin on mahdollista vielä toipua!

Vierailija
9/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoita lantio pohjan lihaksia ja anna ajan kulua. Itsellä meni yli 6kk että seksi alkoi tuntumaan, eikä aukko ole kuin messuhallissa ajelisi.

Nyt synnytyksestä 1v 9kk ja seksi tuntuu paremmalta kuin ennen.

Vierailija
10/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla repesi paikat molemmilla kerroilla pahasti ja väliliha ommeltiin varmaan jotenkin huonosti kiinni. Esim.takapuolen pyyhkiminen sattuu välillä vaikka viimeisestä synnytyksestä yli vuosi :( seksi sujuu mutta jatkuva raskaudenpelko (kondomi ehkäisynä) vie kaikki halut.

Vierailija
11/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestäsi on niin lyhyt aika, että älä nyt ihmeessä stressaa. Palautuminen vaatii aikaa.

Vierailija
12/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä palautumiseen menee 6-12 kk

Ja ap ei varmaan sitten ollu ollenkaan jälkivuotoakaan kun jo monta kertaa sekstattu, terveisin 5vk vuotanut.

Ja vauva nukkunut täydet yöt jo synnäriltä tullessaan, joten vanhemmille ei jää muuta tekemistä kuin puputtaa illat pitkät. Kondomiakaan ei ole tullut käytettyä joten sitten mietitään olenko raskaana.

Vierailija
13/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap ei varmaan sitten ollu ollenkaan jälkivuotoakaan kun jo monta kertaa sekstattu, terveisin 5vk vuotanut.

Ja vauva nukkunut täydet yöt jo synnäriltä tullessaan, joten vanhemmille ei jää muuta tekemistä kuin puputtaa illat pitkät. Kondomiakaan ei ole tullut käytettyä joten sitten mietitään olenko raskaana.

Tarkoitan sania että ap on provo, vauvakaan ei muka halua rintaa, no ei varmastikkaan kun on itse tungettu se pullo ja korvike sen lapsen suuhun.

Vierailija
14/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain molemmissa synnytyksissä vain pienet, pari tikkiä vaativat repeämät, vaikka vauvat olivat nelikiloisia. Toisesta synnytyksestä on jo viisi vuotta, mutta silti pelkään alapääni olevan löysä. Ainakin se tuntuu jotenkin erilaiselta. En ole koskaan saanut orgasmia yhdynnässä, joten en voi sanoa synnytyksen vaikuttaneen mitenkään orgasmiherkkyyteen. Kuitenkin koen, että tuntoherkkyys on parantunut.

Nyt olen eronnut lasteni isästä ja tekisi mieli seksiä. Kiinnostuneita olisi kyllä, mutta en uskalla mennä sänkyyn, jos partneri onkin erityisen "pienesti varustettu", jolloin seksi ei tunnu miltään. Olisi todella noloa, jos mies ei tuntisikaan yhtään mitään! Toistaiseksi olen tyytynyt hoitelemaan itseni lelujen avulla.

On totta ettei tästä aiheesta puhuta tarpeeksi! Epäilemättä on aivan selkeitä tapauksia, joissa paikat ovat revenneet pahasti eivätkä palaudu kunnolla. Julkisen terveydenhuollon puolella "normaali toipuminen" on niin epämääräinen käsite, että käytännössä kaikki, joilla ei selkeästi ole pidätyskyvyn menetystä, ovat toipuneet normaalisti. Olen harkinnut yksityiseltä konsultaatiota ja kiristysleikkausta, koska en halua, että seksielämäni on jo kolmekymppisenä ohi.

Vierailija
15/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon onnistunut saamaan orgasmeja yhdynnässä vasta kahden lapsen jälkeen. Ennen lasten syntymää ei puhettakaan.

Vierailija
16/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut harrastaa seksiä vaikka vuotaakin. Minulla ekasta jälkivuotoa kesti 13 viikkoa. Toki se syntyi sektiolla, en tiedä onko näissä jotakin eroja. Kuitenkin säännöllinen seksi alkoi kahden viikon päästä synnytyksestä.

Vierailija
17/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn keskusteluun. Synnytin 6 vkoa sitten kolmannen lapseni ja lyhyen jälkivuodon vuoksi seksiä on harrastettu muutamia kertoja.

Yhdyntä tuntuu aikalailla samalta kuin ennen, miehen mielestä alakerran tuntumassa ei ole muutoksia, mutta nautinto ja halu ovat minulla lähes kokonaan kadonneet.

En kiihotu samoin kuin ennen, eikä orgasmi tunnu niin taivaalliselta. Lähinnä nopea huippu, jonka saamisessa menee kauan.

Ensimmäistä kertaa elämäni aikana en halua seksiä, ja tuntuu jopa tylsältä "antaa" miehelle jolla haluja. En ole koskaan kärsinyt haluttomuudesta, ja tämä tuntuu kamalalta. Pelottaa jos tämä tulee aina olemaan tätä?

Olen tähän saakka ollut aina kiihkeä ja kokeilunhaluinen, nyt mikään ei tunnu miltään.

Synnytys oli nopea ja helppo, ei repeämiä tai tikkejä. Imetän, mutta se ei ole koskaan aiemmin vaikuttanut haluihin.

Vierailija
18/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki todellakaan vuoda 5vkoa. Minulla on jälkivuoto kestänyt aina 2-3 vkoa, ja touhut aloitettu molempien halusta heti kun mahdollista.

Vierailija
19/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on ihan yliarvostettua. Ihan turhaa ja siinä tulee hikikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan