Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen alkoholipolitiikassa on jotain todella paljon vikana jos 50 -vuotiaalta kysytään henkilöllisyystodistus Alkossa.

Vierailija
13.09.2017 |

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201709132200391448_vd.shtml

Onhan toi jo sairasta, mikä tätä maata vaivaa? Ihme kepulandia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi oli Ruotsissa mutta joo, mun 45-vuotiaalta kaverilta kysyttiin hiljattian paperit ihan kotoisessa Alkossa.

Vierailija
2/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aivan varma uskoisinko.

Pistäs Linda filtteritön kuva kaupan valossa niin kahtotaan jääkö ikäsi oikeasti arveluttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaismainen pahoinvointivaltio

Vierailija
4/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä oli heikkonäköinen tai tukityöllistetty lievästi kehitysvammainen.

Vierailija
5/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia mä en jaksa juoda alkoa, liian tabu juttu tässä maassa, liikaa n u s  s i m i s t a.

En nähnyt alkoholin ongelmia espaniassa missä saa 80% viinaa lähikaupasta, en nähnyt nuorisoa mäyräkoirat kädessä, en nähnyt spurguja.

Vierailija
6/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää kauneuskirurgiaa yms. jos ei halua, että papereita kysytään. Antaisi naamansa rypistyä ja valahtaa luonnollisesti niin ei kysyttäisi.

Vierailija
7/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jo neljännen kerran vuoden sisään jouduin näyttämään paperit Systembolagetissa."

Vierailija
8/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Ruotsin alkoholikaupan säännöt ovat peräisin Suomesta?

Vierailija
9/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo ole 47 vuotiaalle naiselle ainoastaan ilon aihe jos papereita kysellään?

M

Vierailija
10/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, miten muuten sitä voi ikänsä todistaa? Jos tuotteessa on ikäraja, sitä tulee valvoa. Nykyään voi lapsi näyttää aikuiselta ja toisinpäin. Ei se kovin suuri vaiva ole sitä korttia vilauttaa pyydettäessä, menee ehkä max. 15 sekunttia.

Vierailija
11/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin myyjät ajattelevat kaikkien niiden olevan alaikäisiä, joilta paperit kysytään. Ohjeistus kuitenkin on, että alle 30-vuotiaan näköisiltä pitää kysyä. Jos paikalle osuu tarkastaja, kun myyjä jättää ohjetta noudattamatta, tulee asiasta huomautus, vaikka mitään laitonta ei tapahtunut. Edellisen kerran, kun ohjeiden mukainen henkilöllisyystodistuksen vaatimisen ikäraja nostettiin 25:een, alettiin minulta parin vuoden tauon jälkeen kysyä papereita 27-vuotiaana, sitten oli taas taukoa, ja kun raja nostettiin 30:een, olen taas joutunut kaivamaan papereita esille. Olen nyt 35, ja aina välillä henkkaria edelleen pyydetään, mutta kyllä myyjän ilmeestä näkee, ettei hän mielellään niitä kysy eikä todellista epäilyä alaikäisyydestä ole.

Vierailija
12/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL,

eiköhän kyse ollut tuosta vappunaamarista: myyjä ehkä epäili noin hyvin peitetyn henkilön olevan vanhaksi pukeutunut nuori. Ei siis siitä, että Linda olisi näyttänyt nuorelta.

Tuosta kuvastahan tulee mieleen se kasvojaan peittelevä sarjahukuttaja oikeudenkäynnissä.

Vierailija
13/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin paperit kesällä  lähikaupassa ostaessani siideriä.

Olen 45.v  

Hitsi olin tyytyväinen - päivä oli pelastettu :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän