Minkälaisen asuntolainan arvioisitte, että saisin?
Olen 24v nainen, sain vastikään perinnön josta verojen jälkeen jää käteen n. 50t. Haluaisin laittaa summan kokonaisuudessaan asuntoon tai vastaavaan ns. järkevään sijoitukseen. Saan tällä hetkellä palkkaa kuukaudessa ennen veroja 2400e. Asun pääkaupunkiseudulla ja asunnon haluaisin Espoosta tai Helsingistä, toiveena olisi kaksio tai mieluiten kolmio, mutta hinnat näyttää todella korkeilta.
En tiedä asuntoasioista mitään, eikä ole ketään jolta kysyä. Mistä pankista kannattaisi varata aika, vai olisiko kannattavaa käydä keskustelemassa asiasta eri pankeissa? Minkälaisen lainan arvioisitte mun saavan? Olisi kiva pystyä katsomaan asuntoja edes vähän sillä silmällä, että minkä ostaminen olisi realistista.
Kommentit (4)
Max 100t eikä sun tuloilla isompaa kannattaisi ottaakaan. Jos vaikka ensin menisit sinne omaan pankkiisi keskustelemaan.
Mulle luvattiin 120 000e noilla tuloilla
Arvelisin että lainaa voisit saada jotakin 120-150 tuhannen väliltä, riippuen pankista. Siihen sitten 50 tonnia omaa rahaa niin voisit ostaa 170-200 tuhannen euron asunnon.
Veikkaisin että saisit maksimissaan noin 200t lainan.