Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä koulutus merkitsee sinulle?

Vierailija
12.09.2017 |

Entä mihin olet itse kouluttautunut?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi maisteritutkintoa. Pidän koulutusta elämänehtona. Vaadin sitä myös läheisiltäni. Pysyy mieli virkeänä.

Vierailija
2/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lukiopohjainen ammattikoulutus toi työuran ja maksoi asuntolainan. Nyt on menossa yliopistokoulutus, vähän on vielä hämärän peitossa mihin tämä johtaa, mutta enemmän tästä on nauttinut. Itsensä toteuttamista.

Muiden koulutustaustalla ei ole mitään merkitystä. Puoliso on käsityöläinen, häneen verrattuna olen kädetön :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylioppilas. Palkkani on 5500 €/kk ja matkustan useissa eri maissa ja maanosissa. Koulu ei vaan ole minun juttuni.

Vierailija
4/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodollinen koulutus ei merkitse minulle mitään. Itseopiskelen ainoastaan minua kiinnostavia asioita.

Vierailija
5/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla uusi täällä..kaikki ovat tohtoreita, maistereita, ydinfyysikkoja

Vierailija
6/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei takaa sitä, että tyhmyys poistuu. Tarkoitan lähinnä sitä, että monet korkeastikoulutetut ovat aika tyhmiä aivan yksinkertaisissa asioissa.

Vierailija
7/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaa ja harmia.

Vierailija
8/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kouluttautunut ihminen on älykäs. Tosin välillä tapaa aikamoisia puusilmiä.

Sinkkumies

Vierailija
9/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. nähdä mitään oman koulutusalueen ympäriltä, vaikka esim. sovellusten olisi tarkoitus hyödyttää koko työyhteisöä.

Tätä nurkkakuntaisuutta tapaa usein. Yleensä vittuilu auttaa tähän.

Sinkkumies

Vierailija
10/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ennakkoluuloja matalasti koulutettuja ihmisiä kohtaan, koska koen, että heidän älynsä on todennäköisesti matalampi. Olen maisteri.

Vierailija
11/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on mahdollistanut minulle (tähän asti) hyvän toimeentulon työpaikoissa, joissa olen viihtynyt.

Vierailija
12/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielenkiintoista kehittää itseään ja oppia uusia asioita. Haastaa itsensä.

Vierailija
13/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ennakkoluuloja matalasti koulutettuja ihmisiä kohtaan, koska koen, että heidän älynsä on todennäköisesti matalampi. Olen maisteri.

Olet vasta sillä tasolla. Oma nimikkeeni on Masteri.

Sinkkumies

Vierailija
14/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielenkiintoista kehittää itseään ja oppia uusia asioita. Haastaa itsensä.

Hienosti vastattu. Älykäs myös huomioi ympäristönsä. Mitä ympäristösi merkitsee sinulle? (jos aloittaja sallii tämän kysymyksen)

Sinkkumies

Vierailija
15/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää leimaa "osaa se" vaikka osaamisesta 90% hankittu laitosten ulkopuolella harrastuneisuuden/oman mielenkiinnon mukaan työelämässä. Juuri omien kokemusteni perusteella naureskelenkin näille koulutususkovaisille vaikka kuinka selittäisi väri "koulutus opettaa ajattelemaan tietyllä tavalla". Valitettavasti hukkaan mennyt kohdallani sillä tehokas kyynisen epäluuloinen insinööriajattelutapa on ollut hallussa jo 12-vuotiaasta asti.

Alana sähkövoimatekniikka/tehoelektroniikka/tietoliikennetekniikka, nyt tosin pelkkänä softainssinä pelkästään harrastuneisuuden tuoman osaamisen varassa.

Papereita inssi ja dippakin päälle, ilta-amitsussa arska, turhuuden huipentuma eli lukiokin joskus 25 vuotta sitten keskinkertaisen arvosanoin joskin kirjoituksissa 3xL (nyk 1xL ja 2xE) ja 2xM.

Vierailija
16/16 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on antanut mahdollisuuden tehdä työtä, josta tykkään ja jolla tulen oikein mukavasti toimeen. Toki ilman koulutustakin olisi voinut työllistyä, mutta hankalampaa se olisi ollut. Lisäksi koen, että uusien työkalujen ja prosessien oppiminen nopeasti muuttuvalla alalla on helpompaa, kun taustalla on vähän teoriaakin.

Olen koulutukseltani medianomi ja tätä nykyä esimiestehtävissä.