Voiko minulle tulla karenssi jos en suostu puhelinmyyjäksi?
Minulle tuli tänään yhteydenottoa eräästä puhelinmyyntifirmasta (en nyt tässä uskalla paljastaa mistä puljusta kyse). Ajattelin ensin, että miksei, voisin mennäkin heidän haastateltavakseen ja saada töitä, mutta kun olin aikani googletellut ko. firmaa, tulin toisiin ajatuksiin. Lukemistani jutuista pystyi päättelemään ettei firmalla ole välttämättä ihan puhtaat jauhot pussissa ja vaikka toiminta ei suoraan laitonta olekaan, en halua olla tukemassa sellaista enkä ylipäätään muutenkaan halua tehdä töitä puhelinmyyjänä. En ole vastannut yhteydenottoon/sopinut haastattelua tai mitään, enkä oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Karenssihan tästä luultavemmin paukahtaa, en sitten tiedä auttaisiko asiaa yhtään jos neuvottelisin TE-toimiston kanssa asiasta? Osa työkkärin henkilökunnastakin pitää puhelinmyyntityötä ihan riistohommana, luulisi että edes joku ymmärtäisi että tekisin mieluummin alaani vastaavaa työtä.
Kommentit (5)
Viestissä lupailtiin vakituista työpaikkaa ja säännöllisiä työaikoja sekä takuu/provisiopalkkaa ja käskettiin soittamaan ja varaamaan haastatteluaikaa nopeasti, eli periaatteessa tarjosivat joo. - AP
En usko että saat karenssia. Jos joudut haastatteluun niin änkytä kovasti tai puhu epäselvästi. Ja esitä huono kuuloista.
Kiellä muuten työkkäriä luovuttamasta tietojasi työnhakijoille jos haluat välttää tällaiset työnantajien yhteydenotot. Itselläni on se kielto.
Vierailija kirjoitti:
Kiellä muuten työkkäriä luovuttamasta tietojasi työnhakijoille jos haluat välttää tällaiset työnantajien yhteydenotot. Itselläni on se kielto.
*työanantajille siis
No tarjosivatko he sinulle mahdollisuutta että saatat haastattelun kautta saada työsopimuksen josta maksettaisiin palkkaa? Silloin voi karenssi periaatteessa tulla. Mutta yleensä nuo sopimukset puhelinmyyntifirman kanssa ovat sopimuksia joilla saat vain (teoreettisen) mahdollisuuden ansaita heidän kauttaan. Se ei ole työsopimuksesta kieltäytymistä.