Onko näin;
Enkö saa ottaa meillä olevilta alaikäisiltä alkoholijuomia pois???
Täytyykö soittaa poliisi paikalle??
Tyttäreni ystävät väittävät näin...
Kommentit (8)
Itse asiassa jos et niitä ota pois, olet yhtälailla syyllinen kuin jos olisit ne kaljat tietoisesti lapsille ostanut.. Ole aikuinen!!
mutta nää teinit on mun tyttärelleni ilmoittanut että oon tehny rikoksen. Oisko mun pitäny halukkaille maksaa korvaus menetetyistä juomista vai?
Mielenkiintoista ois tietää.
Pitäis varmaan kaikkien vanhemmille ilmoittaa mutten saa numeroita mistään...
mutta et tietenkään kenellekään maksele mitään, elleivät oikeasti haasta oikeuteen ja oikeus määrää maksamaan, mikä on aika epätodennäköistä, koska ei tuo tietääkseni ole laitonta, lapset ovat alaikäisiä ja olet vain tehnyt velvollisuutesi, eikä kukaan ole suostunut edes ilmoittamaan, kenen alkoholit ovat olleet. Eikö sun tyttäresi muka tiedä näiden kavereittensa puhelinnumeroita, mistä voisi saada vanhempia kiinni? Voisiko kysyä vaikka koululta? Siis jos asiasta tulee isompaakin ongelmaa.
mutta nää teinit on mun tyttärelleni ilmoittanut että oon tehny rikoksen. Oisko mun pitäny halukkaille maksaa korvaus menetetyistä juomista vai?
Mielenkiintoista ois tietää.
Pitäis varmaan kaikkien vanhemmille ilmoittaa mutten saa numeroita mistään...
nää kaverit on eri koulussa ja neiti ei suostu tietoja antamaan... (eipä antaneet kaverit itekkään vaikka poliisillakin pelottelin)
Joo, en nyt tällä kertaa asiastasen isompaa (mitä nyt pelottelin ne kaikki perseettömäksi) meteliä nostanut mutta jos meillä vielä juomia löytyy niin sitten kaivan ne vanhemmatkin esille keinolla millä hyvänsä.
Sanoinkin neitille että kaverit on hyviä ja ilmottaa moisesta rikoksesta poliisille, johan ne nauruun tikahtuis kun alaikäset alkas soittelemaan tyyliin;" Mun kaverin äiti pölli mun kaljat"
Eihän ne poliisitkaan mitään teineille korvaa pois otetuista juomista!! Avatut pullot kaadetaan maahan ja avaamattomat juodaan saunailloissa!
joten voit huoletta ottaa pullot pois!:) Juuri vähän aikaa sitten joku poliisi tmv. selitti tv ohjelmassa, että PERIAATTEESSA alaikäinen lapsi ei saisi edes kantaa isän/äidin sikspäkkiä kaupan kassalta autolle...!
Mutta käytännössähän nyt kukaan poliisi ei lähde Citymarketin parkkipaikalle kyttäämään tapahtuuko näin...;) Mutta koska alaikäinen ei saa pitää hallussaan alkoholipitoisia juomia, voit huoletta takavarikoida juomat. Tytöt saavat rauhassa soitella poliiseille niin paljon kun mielivät, sillä veikkaan että heitä kiinnostaa enemmän se, miksi alaikäisillä on ollut viinaa hallussaan, ja mistä he ovat sitä saaneet...;)
Tämä taitaa olla joku kaupunki legenda taas vaihteeksi. Näitä riittää nuorten keskuudessa;) Ja jos halaut täyden varmuuden, niin soita poliiseille, ja kysy! Poliisiasemalle voi aina soittaa jos on jotakin kysyttävää:) Älä kuitenkaan soita hälytys numeroon 10022 vaan paikallisen poliisiaseman " normaaliin" puhelin numeroon:)
vanhempiensa kanssa voi tulla juomat hakemaan. :)
Itse tosin olisin raivostunut suunniltani jos äitini olisi vienyt kavereiltani juomat. Minulta veikin, mutta ei se ikävä kyllä estänyt juomasta.
Hyvä sulle ap!
Voihan se olla että katsotaan varkaudeksi mutta miten poliisit suhtautuis alaikäiseen joka soittaa, - Mun kaljat varastettiin???