Vanhukset tappavat mieluummin itsensä kuin menevät sairaalahoitoon
järkyttävää.
Heidän pitäisi itse saada päättää sairaalassa tai vanhainkodissa mitä heille tehdään, mitä ei. Nyt ovat täysin hoitajien armoilla.
lh opiskelija
Kommentit (7)
Ymmärrän täysin. Itsekin aloin varautua omahtoiseen kuolemaani jo kolmikymppisenä. Kyllä puolessa vuosisadassa ehtii tottua ajatukseen, että kun ei enää pärjää ja edessä on vain kunnon romahtaminen, on parempi hengittää maskin kautta jalokaasua.
Kun eliniät pitenevät, ne pitenevät loppupäästä. En tiedä, onko siinä mitään järkeä.
Itsekin olen lohduttanut itseäni sillä, että vaikka olen työtön, enkä koskaan tule mitään inhimillistä eläkettäkään saamaan, voin aina päättää päiväni, kun koen että elämäni uhkaa mennä sietämättömäksi.
Sääli että hyvä inhimillisyyden ja ihmisarvon kehitys on vaihdettu pakille.
Olisi voinut kuvitella, että jatkamme kehitystä yhä parempaan suuntaan ja lopulta kaikilla on mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään kehdosta hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tavanneet niitä omiaan hoplottavia dementikoita..
Se voi olla stadin slangia jota puhuvat, tai asiat ovat muuten vaan sinun ymmärryskyvylle liian vaikeita käsittää.
Eivätkö he muka päätä itse omasta kohtalostaan, jos tekevät itsemurhan? Kyllä minäkin aion päästää itseni päiviltä ennen kuin joudun mihinkään laitokseen, siis jos elän niin vanhaksi.