Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko suola mennä vanhaksi?

Vierailija
07.09.2017 |

Esimerkiksi Jozon suolapaketeissa on parasta ennen päiväykset, mutta joissakin suolapaketeissa taas ei ole mitään päiväyksiä. Mites on?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se vanhene

Vierailija
2/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö mitään tuommosia suoloja. Rouhi itse merisuolaa tai jotain ruususuolaa myllyssä. Ei mene vanhaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene vanhaksi. Suola on hyvin kestävä tuote. Jos pakkauksesta löytyy päiväys, se on vain viitteellinen.

Vierailija
4/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa.Ehkä paakkuuntumisen estoaine yms ei enää toimi täydellisesti.Mutta tuskin muuten.Itse ostin joskus ruususuolaa tarjouksesta kun sai 10snt pussi-oli päiväys menossa.Ei siinä mitään vikaa ollut.

Vierailija
5/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä luulet tulleen sanonnan:

Vanha suola janottaa ? ;D

Vierailija
6/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on oikein säilytetty, se on käytännössä ikuista.

Vierailija
7/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vanhaksi. Merien pintaan nousee jatkuvasti vanhaa suolaa.

Vierailija
8/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mitään Jozoa käytä. Osta raffinoimatonta eli käsittelemätöntä luonnonsuolaa.

Vierailija
9/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa.Ehkä paakkuuntumisen estoaine yms ei enää toimi täydellisesti.Mutta tuskin muuten.Itse ostin joskus ruususuolaa tarjouksesta kun sai 10snt pussi-oli päiväys menossa.Ei siinä mitään vikaa ollut.

Tähän pakko jatkaa että en tuota ruususuolaa muista syistä suosittele.Kuten en merisuolaakaan.Niissä ei ole jodia, ja jodinpuute on ihan todellinrn vaara.Itse sairastuin struumaan typerän ruususuolaintoiluni vuoksi.

Vierailija
10/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Vuorisuola on ollut maan alla satoja miljoonia vuosia. Kun se kaivetaan sieltä esiin, puhdistetaan ja purkitetaan, niin se vanhenee viidessä vuodessa syömäkelvottomaksi?? Eikä se merisuolakaan sinne mereen ihan viime vuosina ole joutunut, vaan ollut siellä jo aikojen alusta.

Joo, kyllä se suola vanhenee, mutta vasta ydinhajoamisen kautta ja aikaa menee miljardi vuotta tai enemmän.

Vierailija
12/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse ruususuolaa, johon on lisätty solmulevää. Saan siitä jodin luonnollisessa muodossa.

Vierailija
13/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suola vanhaksi mene. Pakkaus sen sijaan voi mennä.

Vai luuleeko joku, että kun Himalajalta kuskataan 200 miljoonaa vuotta vanhaa suolaa sun kaappiin, että pari vuotta merkitsee jotain.

Toki se suola voi vaikka kostua, mutta ei se riipu ajasta, vaan siitä paljonko vettä sinne laitat, ilmankosteutena tai muuten, ja huvittaako sitä vettä ottaa sieltä pois.

Bakteereja ei suolassa ala elämään.

Vierailija
14/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa paakkuuntua. Vanhaksi ei mene.

Vierailija
15/18 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se halpa ruokasuola, siis jodisuola sisältää aina paakkuuntumisenestoainetta. Luonnonsuoloissa noita lisäaineita ei ole.

Vierailija
16/18 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei.

Vierailija
17/18 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola oikein imee kosteutta ja epäpuhtauksia. En söisi vanhaa suolaa. Sillä voi sulattaa vielä lunta, mutta kyllä se on pöpöjä täynnä jos se on avattu.

Vierailija
18/18 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos sinne menee sirotteluun tarkoitetuista aukoista pölyä tai likaa. Päivämäärä lukee laatikossa, ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi