Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten haetaan harkinnanvaraista toimeentulotukea sossusta?

Vierailija
06.09.2017 |

Voiko sitä hakea netin kautta vai pitääkö mun mennä paikan päälle sossuun joidenkin lippujen ja lappujen kanssa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aiot hakea? Oletko hakenut jo kelasta toimeentulotuen? Kerro niin kerron sitten kannattaako sun edes hakea harkinnan varaista.

Vierailija
2/8 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin Kelan asiointisivun kautta siellä viestikentässä Kelaan pyynnön, että tarvitsen ajan sossuun tarveharkintaa varten. Muutaman päivän päästä sitten kaupungilta tuli postia, että aika varattu sinne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja aion hakea lääkekuluihin ja lääkärikäynneistä syntyviin kuluihin. Kelan toimeentulotukeen en ole oikeutettu, kun heidän mukaansa kaikki sairauden aiheuttamat kulut on maksettava opintolainalla.

Vierailija
4/8 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on ensin haettava perustoimeentulotuki-päätös kelalta (esimerkiksi sähköisesti), vaikkakin tietäisit jo että lopputulema on kielteinen. Saatuasi sen päätöksen perustoimeentulotuesta voit hakea kunnalta harkinnanvaraista (heille on esitettävä päätös kelalta). Voit myös pyytää kelaa siirtämään hakemuksesi kuntaan harkinnanvaraista tukea varten. Käy oman kuntasi sosiaalitoimen sivuilla niin näet miten toimit. Todennäköisesti sieltä löytyy valmis lomakepohja harkinnanvaraista varten jolla haet.

Vierailija
5/8 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija ja aion hakea lääkekuluihin ja lääkärikäynneistä syntyviin kuluihin. Kelan toimeentulotukeen en ole oikeutettu, kun heidän mukaansa kaikki sairauden aiheuttamat kulut on maksettava opintolainalla.

Kyllä, opintolainalla on maksettava. Ei sossu myönnä mitään ja miksi pitäisi koska voit maksaa ne sillä opintolainalla? Niin me muutkin opiskelijat tehdään. Oispa kätevää jos kaikki päättäis että ei halua nostaa lainaa, ja sossu maksais sitten kaiken mihin ei rahat riitä :D

Vierailija
6/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, opintolainalla on maksettava. Ei sossu myönnä mitään ja miksi pitäisi koska voit maksaa ne sillä opintolainalla? Niin me muutkin opiskelijat tehdään. Oispa kätevää jos kaikki päättäis että ei halua nostaa lainaa, ja sossu maksais sitten kaiken mihin ei rahat riitä :D

ÖÖÖÖÖ????

Milloin olette tuollaisen päätöksen saaneet? Kyllä lääkekulut kuuluvat kelalle jos tulot jäävät alle normin.

Vierailija
7/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aiot hakea? Oletko hakenut jo kelasta toimeentulotuen? Kerro niin kerron sitten kannattaako sun edes hakea harkinnan varaista.[/

En ole utelias mutta............

Vierailija
8/8 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opiskelijalla lasketaan lainaosuus mukaan tuloksi nosti sitä tai ei. Jos menot ylittää määrätyn rajan loput saa toimeentulotukena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi