Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästäväinen,ehkä iäkkäämpi? Missä vaiheessa huomasit ettei enää tarvi säästää?

Vierailija
05.09.2017 |

Mietin että missä vaiheessa voi alkaa ostamaan kaikkea mitä haluaa ostaa ja mitä ennen ei tullut ostettua. Vai pääseekö tästä omaisuuden kartuttamisesta koskaan eroon.

Ajattellin vaan että kaikkien pakollisten menojen jälkeen voisi alkaa käyttämään rahaa kaikkeen kivaan vaikka tonnin kuussa. Tämäkin summa tuntuu ylelliseltä kun aina on vaan ollut päämäärä vaan säästää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kannattaa jo alkaa tehdä jotain kun huomaa että raha vaan lisääntyy koko ajan ja samalla aletaan liikkua elämän ehtoopuolella. Elinaikaa ehkä 20-30 vuotta jäljellä ja mahdollisesti näistäkin 5-10 vuotta dementikkona hoitokodissa.

Matkustelu kannattaa aloittaa ajoissa ennenkuin kunto on niin heikko, ettei enää pysty.

Vierailija
2/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lopeta säästämistä, mutta toisaalta en myöskään ole hankkimatta sellaisia asioita, jotka haluan hankkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pihviä, hyvää juustoa, hyvää viiniä. Elämän pikku ylellisyyksiä.

Osta sähköpolkupyörä, moottoripyörä, pikku vene. Vuokraa asuntoauto kesäksi jne.

Hyvin menee ylimääräiset rahat eikä riitäkkään.

Vierailija
4/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v. Velaton omistusasunto ja mukavasti säästöjä. En vain keksi mihin haluaisin rahojani käyttää

Vierailija
5/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi kuluttaa vähemmän kuin tonnin kuussa? Aloita vaikka kahdesta sadasta.

Vai oliko tarkoituksesi vain kehuskella rahoillasi?

Vierailija
6/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Olen aina ollut tosi säästäväinen ja tuntuu utopistiselta ajatukselta, että alkaisin yhtäkkiä vaan ostella mitä vaan. Tuleeko se hetki sitten kun asuntolaina on maksettu? Tuskin. Sitten kun lapset muuttaneet pesästä? Tuskinpa silloinkaan. Veikkaan etten eläkkeelläkään rupea tuhlariksi, koska sittenhän sitä vasta täytyykin elää säästäväisesti kun tulot pienenee.

Vierailija
7/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi kuluttaa vähemmän kuin tonnin kuussa? Aloita vaikka kahdesta sadasta.

Vai oliko tarkoituksesi vain kehuskella rahoillasi?

Ei ollut tarkoitus.

ap.

Vierailija
8/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä eläissäni säästänyt! Rahaa on kyllä siitä huolimatta ollut, joten ehkä sekin lasketaan tavallaan säästämiseksi.

Vierailija
9/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säästäväinen ihminen koskaan pääse irti tavoistaan. Koska ei nauti tuhlaamisesta. Vääjäämättä käy niin että perikunnalle menee omaisuus ja sieltä aina löytyy niitä jotka osaa käyttää rahaa.

Vierailija
10/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 säästöön ja 500 käyttöön. Pysyy hyvä mieli

Vierailija
11/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viisikymppinen, ja tuntuu hassulta, että nyt kun voisin ostaa ja shoppailla rauhassa, en keksi mitään ostettavaa.

Nuorempana sitä niin kovasti haaveili, että voisi joskus tuhlata ilman stressiä. No nyt kun voisi, ei se ole enää niin merkityksellistä.

Se on toki mukavaa, että voi ostaa kalliimpia ja laadukkaampia tuotteita, tosi harvoin silti ostan vaatteita. ja jos vaikka pesukone hajoaa, ei tule paniikkia. Vähän kalliimpia matkoja olen tehnyt, sekin lähinnä sen takia, ettei tällä iällä jaksa enää yöpyä hostelleissa tai huonompitasoisissa hotelleissa.

Vierailija
12/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikka tursuaa muutenkin tavaraa, joten mitään ylimääräistä ei kannata ostaa pelkän haluamisen vuoksi. Mulla on tavoitteena, että saisi karsittua tavaramäärää. Ostamisen halu on onneksi vähenemään päin.

Vierailija
13/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikka tursuaa muutenkin tavaraa, joten mitään ylimääräistä ei kannata ostaa pelkän haluamisen vuoksi. Mulla on tavoitteena, että saisi karsittua tavaramäärää. Ostamisen halu on onneksi vähenemään päin.

En tarkoittanutkaan että pitäisi mitään rojua alkaa ostamaan. Ylipäätäänkin kaikenlainen materia plus asumisen ympärillä pyöriminen on yliarvostettua. Ei kannata tehdä uutta terassia jos ei entistäkään terassia ole käyttänyt.

ap.

Vierailija
14/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 28v, kun asuntolaina oli maksettu. Sen jälkeen on ollut varaa ostaa arjen pieniä ylellisyyksiä, mutta enpä ole ostellut.Mieluummin kartutan omaisuutta ja hankin sitten isompia ja kalliimpia juttuja. Vaatteita on kaapissa jo liikaa, asunto on sisustettu enkä keksi, miksi sohvatyynyt pitää vaihta  kertaa vuodessa.

Vierailija
15/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 v: oma asunto maksettu, nuorelle sijoitusasunto kohta maksettu. Jään osa-aikaiseksi, enää edelleenkään pidä shoppailusta, mutta vapaa-ajalle on käyttöä.

Vierailija
16/16 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisestä tyylistä vaikea päästä, parempi on silti joskus pitää hauskaa jos mahdollista.

Melko harva pystyy käyttämään huvituksiin tuhansia euroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä