Teinkö väärin? Lasten isä kohteli minua huonosti ja
Sanoin, että ellei lopeta, niin kerron siitä 10 ja 12 v lapsille.
Hän siis esim. Saattoi huutaa ja minä sanoin, että keskustelen mistä tahansa, mutta en, jos minulle huudetaan, halveksitaan tai syyllisestään. Alussa löin aina ensin luurin korvaan, jopa 10 krt peräjälkeen. Kuulihan lapset luurin läpikin. Sitten laitoin lyhyeksi aikaa (5 sek) luurin kaiuttimelle ja sanoin eksälle, että tästä lähtien teen aina niin, jollei hän lopeta.
Eksä lopetti huutamisen ja siirtyi kirjoittamaan solvaavia tekstareita. Sanoin, että alan näyttämään ne tekstarit. Oikeasti en näyttänyt niitä pahoja tekstareita, mutta jonkin ihan ok tekstarin näytin, mutta eksälle väitin toista.
Vasta sitten eksä lopetti minun huonon kohteluni. Sitä ennen olin pari vuotta yrittänyt ojentaa häntä muulla tavoin. Nykyään hän on asiallinen. Mutta minä kuulemma olen huono äiti, kun otan lapset välikappaleiksi. Eksän uusi puoliso on samaa mieltä.
Kommentit (8)
Ehkä tuossa olisi ollut muitakin vaihtoehtoja kuin näyttää ne viestit lapsille. Olisit näyttänyt vaikka miehen vanhemmille, poliisille tms. Vastuutonta, ettet osannut hoitaa tilannetta sotkematta lapsia siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuossa olisi ollut muitakin vaihtoehtoja kuin näyttää ne viestit lapsille. Olisit näyttänyt vaikka miehen vanhemmille, poliisille tms. Vastuutonta, ettet osannut hoitaa tilannetta sotkematta lapsia siihen.
Poliisille ?!? Mitä luulet poliisin tekevän?
Näytä viestit mielummin miehen äidille, siskolle, nykyiselle muijalle tms. Vanhemmat naiset pistävät miehen kuriin.
Ap kertoo, että lapset kuulivat huudon luurinkin läpi, eikä hän pitänyt kaiutinta kuin lyhyesti ja yhden kerran. Tekstareidenkin osalta hän enemmän huijasi eksäänsä kuin näytti lapselle oikean keskustelun. Mikä teidän mielestä tässä on niin pahaa? Ei hän sentäs koko pakkaa avannut lapsille.
Voishan tuossa saada jonkun lähestymiskiellon eksälle.(Koskee puheluita ja tekstareita myös.) lasten hoidot ja muut voi sopia "välikäden" kautta.Kenenkään tarvitse mitään solvauksia kuunnella vuodesta toiseen.
Kumpikin vaihtoehto huono.(Mitö ap antoi.)
Ei Suomessa saa lähestymiskieltoa, jos ei ole fyysistä uhkaa.
Lasten sekoittaminen mukaan aikuisten riiroihin on typerintä mitä äiti voi tehdä. Se käy lapsen psyykkeelle pahasti. Huono äiti olet, lapsia ei kuulu ottaa välikappaleiksi.
Terveisin välikappaleena ollut lapsi