Montako askelta otat kun kävelet 10km?
Montako askelta otat kun kävelet 10km ja laita myös pituutesi.
Minä: 157cm pitkä ja 10km lenkin aikana askelia 14100
Ja nyt otetaan niin, että olet oikeasti kävellyt sen 10km, eikä lähdet tuplaamaan 5km kävelymatkan askelia.
Kommentit (14)
Siitä on aikaa, kun pidin askelmittaria, mutta 10 000 askeleen päiväsuositukseen pääseminen vaati minulta lähes 10 km kävelyn.
Ihmettelin jo silloin huomattavasti vähemmän liikunnallisen työkaverini sanoja, että hänelle vaaditut 10 000 askelta tulevat usein ihan työpäivän aikana, ja jos hän menee illalla koiran kanssa lenkille, saldo voi olla tuplat.
Mä olen 172 cm, pitkäjalkainen ja hyvin ripeä kävelijä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on aikaa, kun pidin askelmittaria, mutta 10 000 askeleen päiväsuositukseen pääseminen vaati minulta lähes 10 km kävelyn.
Ihmettelin jo silloin huomattavasti vähemmän liikunnallisen työkaverini sanoja, että hänelle vaaditut 10 000 askelta tulevat usein ihan työpäivän aikana, ja jos hän menee illalla koiran kanssa lenkille, saldo voi olla tuplat.
Mä olen 172 cm, pitkäjalkainen ja hyvin ripeä kävelijä.
Pitkät koivet, ei kai se muuta vaadi, sillä lähdinkin kyselemään, kun netistä luin noita nopeuksia 10km matkalle ja alkoi mietiettymään, että kuinkahan paljon pituus (taino jalkojen pituus, mutta kyllä se kokonaispituus suuntimaa antaa) vaikuttaa siihen kävelyn rasittavuuteen, koska tottahan se on rasittavampaa ja hitaampaa mitä enemmän askelia joutuu ottamaan sen saman matkan aikana :)
Jos vertaa esim. pikkukoiran ja ison koiran liikkumista, niin kyllähän pikkukoirat tuppaa olemaan herkemmin paremmassa kunnossa kuin isommat, kun niillä minijaloilla tulee kipiteltyä aika paljon lyhyemmilläkin lenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11,7 km ja 14.567 askelta.
Entä pituutesi? :)
167 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 172 cm, pitkäjalkainen ja hyvin ripeä kävelijä.Pitkät koivet, ei kai se muuta vaadi, sillä lähdinkin kyselemään, kun netistä luin noita nopeuksia 10km matkalle ja alkoi mietiettymään, että kuinkahan paljon pituus (taino jalkojen pituus, mutta kyllä se kokonaispituus suuntimaa antaa) vaikuttaa siihen kävelyn rasittavuuteen, koska tottahan se on rasittavampaa ja hitaampaa mitä enemmän askelia joutuu ottamaan sen saman matkan aikana :)
Jos vertaa esim. pikkukoiran ja ison koiran liikkumista, niin kyllähän pikkukoirat tuppaa olemaan herkemmin paremmassa kunnossa kuin isommat, kun niillä minijaloilla tulee kipiteltyä aika paljon lyhyemmilläkin lenkeillä.
Juuri näin. Siksi tää epävirallinen 10 000 askelen päiväsuositus on puppua. Minulle päivän hyöty- ja työmatkakävelyt (pysäkiltä töihin, kotiin, liikennevälineen vaihdot jne.) tuovat 4 000 - 6 000 askelta, eli on mentävä erikseen muutaman kilsan lenkille, jos haluaa kympin täyteen.
Duunikaverilla sama "suoritus" tuottaa mittarin melkein tuplamäärän.
Askelten määrä ei voi olla mittari, vaan ylipäätään se, paljonko on liikkeessä :)
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti laskee askeleitaan kävellessä,kuulostaa ihan dorkalta.
Ei varmaan kukaan, mutta älypuhelimessa on esim Health-sovellus, joka laskee ihan itsekseen, jos vain puhelin on mukana. Samoin erilaiset aktiivisuussovellukset, kuten Endomondo ja Sportstracer jne. Monet käyttävät askelmittaria ja useilla on joku aktiivisuusmittari ranteessa.
N. 12000 askelta on 10 km ja pituutta 175 cm. Mittareita on ollut useita ja ainakin Fitbitin ja Polarin mallit ottavat helposti "harha-askelia" käden liikkeistä. Garminin ja Nokia/Withings mittarit ovat puolestaan huomattavasti konservatiivisemmin kalibroitu ja esimerkiksi käsin tiskaaminen ei juurikaan mittariin vaikuta.
Hei kaikki omanelämänsä Einsteinit!
Kyl nää kaikki gps tuennaiset "askelmittarit/sovellukset" kertoo kuljetun matkan eikä niinkään askelien määrää.
11,7 km ja 14.567 askelta.