Miten yllättäin synnytyksesi ovat käynnistyneet? Onko ollut mitään ennakkovaroitusmerkkejä synnytyksen alkamisesta?
Mulla itselläni alkoi ihan yllättäin yöllä kun nousin vessassa käymään niin yhtäkkiä lapsivedet vaan lorahti lattialle. Siitä sitten vaan lähdettiin sairaalaan päin kun rupesi supistuksia tulemaan.
Eli mulla ei ainakaan ollut minkäänlaisia ennakkomerkkejä synnytyksen alkamisesta.
Kommentit (12)
Minullakin meni lapsivedet, mutta vauva syntyi siitä vasta 2 vuorokauden kuluttua, käynnistettyllä synnytyksellä. Toisessa raskaudessa alkoi heti säännölliset kipeät supistelut 10 min välein, mutta niitä kesti noin 16 tuntia ennen kuin vauva syntyi. Joten eipä tosiaan ihan yllättäin.
Mulla sama kuin aloittajalla X3
Sama kaava joka kerta. Nopeita ovat olleet, pisin kesti 6 tuntia.
Kivuliaita supistuksia viikon verran yötä päivää.
Mulla supistukset valvotti yhden yön, mutta loppuivat päiväksi lähes kokonaan. Seuraavana yönä niitä tulikin sen verran säännöllisesti, että tiesin synnytyksen lähenevän.
Mulla synnytyksen käynnistymisessä on molemmilla kerroilla ollut todella oleellisessa roolissa raskaus. Molempia synnytyksiä on sisi edeltänyt usean kuukauden raskaana olo, jona aikana maha on jonkun verran kasvanut ja muutamia muitakin merkkejä tuli. Synnytyksessä parasta oli kyllä se, että se päätti raskauden.
Ei mitään. Rv 38+2 ja pari päivää aikaa sektioon, niin vedet meni kun yöllä nousin ihmettelemään tippuvaa hanaa. Parissa tunnissa olinkin 8cm auki ja sitten mentiin saliin juosten että ehditään saada vauva turvallista reittiä ulos.
Minulla oli selittämätön outo olo yhden päivän ajan. En ollut kipeä enkä huonovointinen, mutta jotenkin tunsin oloni epävarmaksi. Ruoka maistui normaalisti, ei väsyttänyt eikä supistellut.
Seuraavana yönä alkoi supistukset ja ne sitten kestikin peräti kaksi vuorokautta. Sinä aikana en saanut syötyä ja oksensin vaan, joten lopulta sen heikon olon ja yhä jatkuvien supistusten vuoksi piti lähteä sairaalaan. Synnytys kesti uuvuttavat 27 tuntia.
Ei enää koskaan, kiitos.
Kolmanne synnytys alkoi ihan yhtäkkiä yli kolme viikkoa ennen laskettua aikaa kovilla supistuksilla.
Heti ekat supistukset muutaman minutin välein ja likka maailmassa ekasta supistuksesta vajaan kahden tunnin päästä. (5min ennen ehdittiin sairaalaan)
Mitään ennakoivia supistuksia ei ollut.
No ei tosiaankaan alkanut mitenkään heti. Yliaikaiskontrollissa rv 41+5 ronkittiin ronskisti ja tuli supistuksia ja verta, mutta synnytys ei käynnistynyt. Lieviä supistuksia tuli kuitenkin rv 42+0 ja alkoivat todella hiljalleen koveta. Limatulppa meni sinä aamuna. Illalla oli jonkin verran supistuksia ja musta tuntui, että tulen synnyttämään, mutta tuntemukset eivät olleet rajuja. Soitin sairaalaan silti ja mut pyydettiin sinne vähäisistä oireista huolimatta, koska viikot olivat jo niin suuret.
Sikiö ultrattiin ja huomattiin, että lapsivettä oli tosi vähän. Vedet eivät olleet menneet, mutta suurien viikkojen vuoksi on tavallista, että istukan toiminta heikkenee niin, että lapsivesikin hupenee. Synnytystä päätettiin jouduttaa kalvojen puhkaisulla ja vasta sitten alkoivat napakat voimakkaat supistukset. Meni kuitenkin vielä 10 tuntia ennen kuin vauva syntyi. Terve tyttö syntyi rv 42+1.
Yöllä heräsin supistukseen ja lapsiveden pieneen lorahdukseen. 1h40min myöhemmin lapsi oli ulkona. Ei mitään ennakkomerkkejä ennen tuota herätystä.
Ekasta ei merkkiäkään. Suunniteltu sektio ennen laskettua aikaa. Tokan kanssa ei mitään ennen kuin heräsin yöllä kouristukseen (=eka kokemani supistus) ja nousin vessaan jonne lapsivesi lorisi lattialle. Oli jo hieman yli viikon lasketun ajan jälkeen. Ei silti alkanut synnytys, vaan käynnistettiin 1,5vrk myöhemmin ja silti oli vaikea saada synnytys käyntiin ja lapsi ulos. Lopulta meinasin joutua istukan takia leikkaukseen.
Kiva noin päin jos oli muutenkin nopea synnytys.Minulla käynnistettiin kolme päivää...Ja sitten itse synnytys vielä 15 tuntia.