Koira söi rusinan
Meidän noin 26kg painava koira söi yhden rusinan. Pitäisikö huolestua? Auttakaa pliis
Kommentit (10)
Mun nyttemmin jo edesmennyt saksanpaimenkoira rakasti rusinoita ja söi niitä lähes joka päivä. Ei me tiedetty että koirille ei saa antaa rusinoita. Hyvin terve koira, jouduttiin lopettamaan kun takapää halvaantui. Että en olis huolissani.
Rusinat on toki myrkyllisiä koiralle ja on yksilöllistä, mikä määrä voi aiheuttaa ongelmia, mutta tuo määrä taatusti ei aiheuta. Joidenkin arvioiden mukaan myrkyllinen määrä on 15 - 50 g/kg, yksi rusina ei tee mitään edes pienimmälle kääpiölle.
Miten tällainenkin on ohi mennyt?
Kyllä meidän koirat ovat rusinoita syöneet. Ei nyt päivittäin, mutta silloin tällöin. Ihan ovat ennusteen mukaan eläneetä, yksi jopa 16-vuotiaaksi, mikä oli tälle rodulle epätyypillistä.
Kohta koirien ruokalista on yhtä rajoittunut kuin raskaana olevien. Kyseessä on kuitenkin eläin, joten älyvapaalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Mun nyttemmin jo edesmennyt saksanpaimenkoira rakasti rusinoita ja söi niitä lähes joka päivä. Ei me tiedetty että koirille ei saa antaa rusinoita. Hyvin terve koira, jouduttiin lopettamaan kun takapää halvaantui. Että en olis huolissani.
Meilläkin schäfer tykkäsi tosi paljon rusinoista ja sai niitä silloin kun sattui kotona olemaan.
Tarina siltäkin osin sama, että jouduttiin lopettamaan takapään halvaantumisen takia. Koira oli aivan perusterve, joskin jo 13-vuotias.
Nykyäänhän koirille ei saisi antaa yhtään mitän, vaikka kyseessä on kuitenkin raadonsyöjä. Ihan naurettavaa. Kyllä mä olen noudattanut faijani tyyliä, sinne vaan samaan kippoon raksujen kanssa ruoan jämät, myös ne pelottavat perunat ja sipulit. Ja jokainen koiristamme on elänyt yli 15-vuotiaaksi, terveenä.
Tulin tänne kertomaan asiasta googlaaville, että meidän piski varasti kaapista 160cm korkeudesta ISON täyden paketillisen rusinoita. Ei kuollut, eikä oirehtinut.
Meidän koira syö kissanpaskaa jos ei ehditä siivoamaan sillä välillä kun kissa paskoo ja koira hoksaa sen. Tuskin yksi rusina sitä vielä tappaa
:D
Paniikki päälle joo. Meidän hamsteri söi perunan. Soitan myrkytyskeskukseen.