Pelottaako tuleva talvi?
Talvi tulee. Nyt on jo syksy.
Uskotko että tulet selviämään pimeästä ja kylmästä kunnialla, vai kuristaako silmukka liikaa?
Koeteltuja vinkkejäsi, miten pyristellä talven halki?
Kommentit (17)
Toistaiseksi ääniä annettu 10. Puolet vaihtoehdolle yksi: "no voi sun helevetti, ei todellakaan!" Ja puolet vaihtoehdolle kaksi: "Elämänhaluni säilyy hyvinkin, miksipä ei."
Aika tasoihin menee. Mulla on kyllä itselläni selvä vastaus. Entä sinulla? Kyrspiikö talven tulo? Lisää vastauksia, pliis, jotta saamme kuvan yleisestä mielialasta!
Miksi talven pitäis pelottaa? Kuka vammanen tämänkin kyselyn rustasi?
Mieliala on korkeammalla kuin koko kesänä. Voi hyvällä omallatunnolla murjottaa kotona ja keskittyä omiin tavoitteisiin. Voi tietysti kesälläkin, mutta jotenkin se meni taas laiskotteluksi. Treenikaveritkin palaa taad terasseilta ja lomilta salille.
Kaikki vuodenajat on mukavia. Odotan aina innolla mikä on tulossa, eli nyt syksyä ja talvea.
Vierailija kirjoitti:
Joku ei-suomalainen ansarikukka
Ei niin paljon kuin seuraavat eduskuntavaalit
Hah hah syksyhullut ei selviä talvesta.
Vierailija kirjoitti:
Noo, en mää ole vammainen, vaan taviskansalainen. On vaan niin, että kyselyiden mukaan suuri osa suomalaisista kärsii melko tai keskipahasta talvimasennuksesta/kaamosväsymyksestä. Kuukausia kestävä pimeä aika vaikuttaa monien mielialaan. Myös itseni. On inhimillistä, että pimeässä ja kylmässä ei ole niin kivaa kuin valoisassa ja lämpimässä. Riittääkö tämä rautalangaksi?
ap
Vuodenajoista talvi on se vähiten mieluisa, mutta ei se mitenkään pelota. Varmaan monta kertaa kiroan mielessäni kylmää ja pimeää, mutta se on ärsytystä ja kyllästymistä, ei pelkoa. Yritän sitten nauttia hyvistä puolista, kuten siitä että saan nukuttua paremmin kun yöllä on pimeää ja joulusta.
Talvessa ei ole muuta vikaa kuin kylmyys ja pimeys aamulla töihin lähtiessä. Taidan viettää pimeimmän ajan lomautettuna.
Trump on oikeasti yön kuningas oranssi naamari päässä.
Olen talvi-ihminen.Se on minulle rauhan ja hiljaisuuden aikaa.Jo lapsena ensilumen tulo sai minut haltioitumaan! Metsä tuoksuu talvella raikkaamalta.Siksi kylmänsietokykyni on ollut aina hyvä,toisin on lämmönsietokykyni,se on ollut aina huono!
Vihaan talvea... pimeys, lumi. kylmyys on perseestä, mutta pahinta on liukkaus. Olisi vaan aina kesä.
Tiedän kyllä selviäväni, olenhan selvinnyt tähänkin asti jo kymmenet talvet, mutta tuntuu kyllä kurjaltakin ajatus pitkästä pimeydestä, etenkään kun etelässä harvemmin enää saadaan pidemmäksi aikaa lunta, niin että olis edes vähän valoisempaa.. Todella raskaalta tuntuu se pitkä sysimusta säkkipimeys - ja oikeastaan vielä masentavammalta usvainen harmaus ja jatkuva vesisade/loska, yh.. Toivon aurinkoista ja värikästä syksyä ja yritän ajatella, että ainakin voi poltella kynttilöitä ja jouluvaloja :P Eniten kyllä auttaisi mahdollisuus matkustaa jonnekin aurinkoiseen hetkeksi, mutta siihen ei nyt ole varaa..
Mutta kyllä siitä talvikaudesta aina selvitään!
No ei pelota, minä olen kohta lähdössä Espanjaan. Nähdään loppukeväällä!
Winter is coming