Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 8v

Vierailija
01.09.2017 |

tekevät kotona? Osaavatko olla yksin ja kulkea ilman vanhempaa? Tarvitsevatko aikuista moneen asiaan paljon päivittäin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tuon ikäinen voi olla omilla teillään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntui että kaksi ensimmäistä eivät tuossa iässä tarvinneet apua oikein missään ja se harmitti! :( Oli tarvetta vielä paapoa... tekivät omat välipalat, siivosivat jälkensä, askartelivat, leikkivät, katsoivat että on koulutavarat mukana, osasivat siivota omat huoneensa... Tekivät sovitut kotihommat kuten roskien vieminen ja tiskikoneen tyhjennys. Pyykit minä pesin ja viikkasin kaappiin kuitenkin.

Nyt tää meidän iltatähti 8v ei tunnu osaavan mitään itse eikä oma-aloitteisesti. Ei osaa edes vaatteita itse pukea ellei näyttämällä näytä että tässä housut, sukat ja paita, pue ne päälle! Turha toivo että tekisi mitään ilman apua tai pyytämistä/käskemistä.

Osaan arvostaa vanhimpien helppoutta ihan eri tavalla. Mutta APn kysymykseen vastatakseni; kaikki on yksilökohtaista.

Vierailija
4/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pihalla potkivat palloa. Kulkee yksin harkkoihin 3 kertaa viikossa pyörällä n.3km päähän.

Käy yksin lähikaupasta hakemassa karkkia, palauttamassa löytämiään pulloja jne...

Tekee itse tarvittaessa välipälän, iltapalan ja aamupalan. Siis toki hänelle tehdään noita jos ollaan kotona. Osaa myös tehdä mikropuuron, paistaa munakkaan jne...

Kotona pärjää yksin hyvin pari tuntia.

Vierailija
5/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3 jatkaa. Vanhimmat menivät siis itse harrastuksiin, hakivat pyydettäessä maitoa kaupasta jne. Nuorin vinkuu autokyytiä 700m päässä asuvalle kaverilleen. En tiedä mikä meni pieleen... Veikkaan että sillä on osaa että vanhemmat sisarukset auttoivat aina kaikessa kun pikkuveikka oli niin söpö ja ihana ja viaton... Minun vikanihan tuokin on, olisi pitänyt ajatella pidemmälle ja puuttua enemmän. Nyt saan sitten opettaa!

Vierailija
6/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8v tyttö. Ei halua olla yhtään yksin kotona vielä, kavereiden kanssa kulkee itsenäisesti omalla alueella, lähikaupassa osaa käydä. Veljensä oli rohkeampi olemaan vähän aikaa yksin ja halusi laittaa välipalaa jne. Luonne-erona on kai se että veli aika järkevä kun taas tytöllä mielikuvitus laukkaa.

Vierailija
7/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liikkuminen on aika aluekohtaista.

Vierailija
8/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuon ikäinen ei voi kovin itsenäinen olla.

Vierailija
9/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai ei saa liikaa itsenäistää, sanotaanko niin.

Vierailija
10/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisille on kerhot ym. Ei tarvitse olla yksin kotona.

Vierailija
11/14 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttii siitä, että me muut lähdemme kauppaan ja hän jää kotiin puuhailemaan omiaan. Samoin lenkille ei lähde mukaan vaan jää ennemmin kotiin.

Tekee itse omat iltapalat yms ja hoitaa omatoimisesti suihkut ja likaiset vaatteet pesuun. Hampaiden pesusta pitää muistutella, mutta suuveden muistaa aina, jännä juttu.

Läksyt tekee itse ja jos ei osaa tulee pyytämään apua. Aika vähän enää häntä täytyy avitella tai hoitaa, itsenäinen kaveri ja nauttii siitä kun osaa itse tehdä ja oivaltaa itse. Toisinaan kiepsahtaa sohvalla kainaloon istumaan ja tykkää halailla.

Vierailija
12/14 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo turha itsenäisyyden ihailu on jopa haitallista.

Vierailija
13/14 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8v murti kätensä pe. Nyt mietin, että miten pysyy aloillaan ja voiko mennä kavereiden mukana ulos. Juoksevat ja leikkivät, ymmärtävätkö varoa kipsiä.

Vierailija
14/14 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarvitsee rakkautta ja rajoja ihan jokaisena päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi