Parhaat pukeutumisvinkit raskausvatsan peittämiseksi?
Haluan kertoa töissä raskaudesta mahdollisimman myöhään...
Jakakaahan parhaat vinkkinne - miten kannattaa pukeutua, jotta orastavan vatsan saisi pidettyä piilossa mahdollisimman pitkään?
Leikkaukset, pelastavat vaatekappaleet, värit, materiaalit, kuviot, täsmäostosvinkit?
Kommentit (17)
Miksi annat työnantajallesi vain vähän aikaa varautua lähtöösi? Hän kuitenkin tarvitsee sitä, että ehtii etsiä sijaisen ja perehdyttää tämän.
Mun mielestä tuollainen tunika oikein huutaa raskautta :D
Ja ei kai tuollaisia tunikoita ole muutenkaan käytetty enää muutamaan vuoteen...
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat työnantajallesi vain vähän aikaa varautua lähtöösi? Hän kuitenkin tarvitsee sitä, että ehtii etsiä sijaisen ja perehdyttää tämän.
Työpaikalla olevan tilanteen vuoksi.
Kerron totta kai viimeistään silloin, kun lain mukaan on kerrottava.
Itsellä tässä sama tilanne päällä, ostin jo 13. viikolla Hennesin äitiysosastolta shortsit ja hameen, näyttävät normaaleilta ja trikoovyötärön saa piilotettua pidemmällä alustopilla. Lisäksi ostin Hennesiltä vyötäröä tukevat 100 den sukkikset L-koossa (normikoko S). Yläosana joku vähän löysempi toppi tai t-paita ja päälle neuletakki, joka on edestä auki. Näillä luulisin pystyväni piilottamaan kasvavan mahan jonnekin 20+ viikoille asti.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tässä sama tilanne päällä, ostin jo 13. viikolla Hennesin äitiysosastolta shortsit ja hameen, näyttävät normaaleilta ja trikoovyötärön saa piilotettua pidemmällä alustopilla. Lisäksi ostin Hennesiltä vyötäröä tukevat 100 den sukkikset L-koossa (normikoko S). Yläosana joku vähän löysempi toppi tai t-paita ja päälle neuletakki, joka on edestä auki. Näillä luulisin pystyväni piilottamaan kasvavan mahan jonnekin 20+ viikoille asti.
Täytyykin käydä sovittelemassa noita äitiyshousuja. Toistaiseksi on vielä osa tavallisista housuistakin mahtunut päälle.
Löysä toppi & bleiseri on ollut mulla kaikkein käytetyin yhdistelmä.
Korkkarit aina jalassa, että alakroppa näyttäisi hoikemmalta :D
Parhaillaan menossa 15+6 ja toivon myös, että tuonne 20-viikoille asti ainakin saisin pidettyä asian omana tietonani.
Huppari tai joku pussittava paita. Tosin jos sun tyyli muuttuu yhtäkkiä radikaalisti kaikki jo arvaa että olet raskaana
[/quote]Täytyykin käydä sovittelemassa noita äitiyshousuja. Toistaiseksi on vielä osa tavallisista housuistakin mahtunut päälle.
Parhaillaan menossa 15+6 ja toivon myös, että tuonne 20-viikoille asti ainakin saisin pidettyä asian omana tietonani. [/quote]
Nyt syksyllä voi kivasti käyttää isoja neuleita eikä näytä epäilyttävältä :)
Itselläni näkyi raskaus vasta lähempänä 30. viikkoa. Löysiä yläosia vaan päälle, ja farkut.
Vierailija kirjoitti:
Huppari tai joku pussittava paita. Tosin jos sun tyyli muuttuu yhtäkkiä radikaalisti kaikki jo arvaa että olet raskaana
Hupparia en laittaisi töihin IKINÄ, eli sellaisia en valitettavasti voi ruveta käyttämään :D Erilaisia löysiä yläosia pitänee ruveta haalimaan!
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin käydä sovittelemassa noita äitiyshousuja. Toistaiseksi on vielä osa tavallisista housuistakin mahtunut päälle.
Parhaillaan menossa 15+6 ja toivon myös, että tuonne 20-viikoille asti ainakin saisin pidettyä asian omana tietonani.
Nyt syksyllä voi kivasti käyttää isoja neuleita eikä näytä epäilyttävältä :)
Joo, totta, paksulla eläväpintaisella neuleella voisi hyvin hämätä! Tulisipa pian viileät kelit, niin voisi hankkia vaikka jonkun väljän ponchonkin ;D
Raskauden näkyminen on varsin yksilökohtaista. Millä viikolla nyt olet ja mihin asti pyrit peittelemään asiaa? Mulla ainakin raskaus on alkanut näkymään varhain ja vatsasta tulee suuri. Noin rv 20 lähtien mun kohdalla on ollut käytännössä mahdotonta peitellä raskautta laittoi sitten mitä tahansa päälle. Toivottavasti sulla pysyy vatsa suht pienenä pitkälle raskautta, muuten asia tulee paljastumaan. Mulla tuli myös turvotusta melko lopussa ja se näkyi kyllä ihan naamastakin, mutta senhän voi väittää johtuvan lihomisesta.
Alussa raskausmahaa pystyi peittämään löysillä paidoilla ja käyttämällä samalla esim. villatakkia, jota piti avoinna. Tunikat peittää raskauden ihan alussa, mutta kun maha alkaa kasvamaan, niin sellainen tunika, jossa on nauha rintojen alla sitä vastoin saattaa jopa korostaa vatsaa.
Ja toinen asia on, että miten salaat neuvolakäynnit? Eikö työnantajasi ala ihmettelemään toistuvia lyhyitä poissaoloja. Tämä tietty riippuu työpaikasta. Voihan olla, että sulla on liukuva työaika tms. Ja toivottavasti työsi on sellaista, että siinä ei tarvitse erityisesti huomioida raskauttasi. Mun oli niin ikään pakko kertoa töissä raskaudestani, koska eräät työtehtävät saattoivat olla riski sikiölle (käsittelin välillä haitallisia kemikaaleja) ja tällöin sain vapautuksen näistä töistä ja muita tehtäviä tilalle.
Ja ilmeisesti et ole kovinkaan pahoinvoiva? Jos olet nimittäin kovin pahoinvoiva töissä, niin sitä on hankala salata ja jatkuvasta oksentamisesta muut kyllä tekee helposti johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo löysähkö aluspaita ja siinä sitten ohut villatakki auki päällä niin salaisuutesi säilyy pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden näkyminen on varsin yksilökohtaista. Millä viikolla nyt olet ja mihin asti pyrit peittelemään asiaa? Mulla ainakin raskaus on alkanut näkymään varhain ja vatsasta tulee suuri. Noin rv 20 lähtien mun kohdalla on ollut käytännössä mahdotonta peitellä raskautta laittoi sitten mitä tahansa päälle. Toivottavasti sulla pysyy vatsa suht pienenä pitkälle raskautta, muuten asia tulee paljastumaan. Mulla tuli myös turvotusta melko lopussa ja se näkyi kyllä ihan naamastakin, mutta senhän voi väittää johtuvan lihomisesta.
Alussa raskausmahaa pystyi peittämään löysillä paidoilla ja käyttämällä samalla esim. villatakkia, jota piti avoinna. Tunikat peittää raskauden ihan alussa, mutta kun maha alkaa kasvamaan, niin sellainen tunika, jossa on nauha rintojen alla sitä vastoin saattaa jopa korostaa vatsaa.
Ja toinen asia on, että miten salaat neuvolakäynnit? Eikö työnantajasi ala ihmettelemään toistuvia lyhyitä poissaoloja. Tämä tietty riippuu työpaikasta. Voihan olla, että sulla on liukuva työaika tms. Ja toivottavasti työsi on sellaista, että siinä ei tarvitse erityisesti huomioida raskauttasi. Mun oli niin ikään pakko kertoa töissä raskaudestani, koska eräät työtehtävät saattoivat olla riski sikiölle (käsittelin välillä haitallisia kemikaaleja) ja tällöin sain vapautuksen näistä töistä ja muita tehtäviä tilalle.
Ja ilmeisesti et ole kovinkaan pahoinvoiva? Jos olet nimittäin kovin pahoinvoiva töissä, niin sitä on hankala salata ja jatkuvasta oksentamisesta muut kyllä tekee helposti johtopäätöksiä.
Nyt menossa 15+6. Toivottavasti tuonne 20 viikon paikkeille ainakin saisin pidettyä asian salassa.
Pahoinvointia oli alkuraskaudessa, mutta se sattui juuri kesälomani kohdalle, eli töissä en juurikaan joutunut esiintymään pahoinvoivana. En ole oksentanut kertaakaan.
Neuvola-ajat olen toistaiseksi saanut hyvin sovittua aamuihin klo 8 eli vielä ei ole tullut yhtään poissaoloa töistä. Työaikani on jonkun verran liukuva eli joustovaraa on.
Toimistoduuni, eli ei mitään vauvalle haitallista hommaa.
Suoralinjaiset mekot ja päällä bleiseri auki pidettynä toimivat minulla.
Itse aikoinaan salasin anopilta ekan raskauden pitämällä ihan normivaatteitani, tavalliset pitkät housut ja reilusti lantiopituinen neule, ja leveä tyylikäs vyö lanteilla peittämässä alkavan vatsan. Toimi siksi, kun olin tosi hoikassa kunnossa, oksenneltuani ensimmäiset 5 kuukautta.
Sitten ei enää ollut salaista :D
Samat pukeutumisvinkit kuin omenavartalolle. Googlella löytyy tai esim. pinterestistä.
Tunika jossa on kiristysosa rintojen alla, ja vyötärön kohdalta löysä?