Mitä tehdä, jos epäilee kohtelevan lapsia huonosti?
Mutta todisteita ei siis ole lainkaan ja hän kiistää sellaisen. Alun perin pelkäsin erota exästä juuri siksi, kun pelkäsin sitä hetkeä, kun hän olisikin ainoana aikuisena lasten seurassa.
Mutta ero oli välttämätön, sillä ex-mies oli vakavalla tavalla väkivaltainen mua kohtaan sekä puhui todella nöyryyttävällä tavalla minusta sekä kohteli ala-arvoisesti. Pelottaa vain se exän todella lyhyt pinna minunkin kanssa ja lapset haastatavat sitä vieläkin enemmän ja lisäksi toinen lapsista on isänsä suosikki ja toinen se syntipukki (exäni mielestä) aina lasten välisissä kahinoissa.
Omalta kannaltani olisi kätevää toki, jos exä jakaisi kasvatustaakkaa, mutta ihmetyttää hieman lasten väkivaltainen ja törkeä käytös, kun he palaavat exän luota kotiin.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Lasu
Mitä, jos exä on uhannut henkeä siinä tapauksessa, jos kertoisi hänen puolisoln kohdistuneista väkivallanteoistaan viranomaisille? Mitä, jos exä on vahvempi taloudellisesti ja sosiaalisesti (asema, ammatti, varallisuus, sosiaaliset suhteet), vaikka hän on ollut henkisesti epävakaa neljän seinän sisällä ainakin puolisolleen?
Viranomaiset ovat aina lähtökohtaisesti isän puolella,
mikäli tämän touhuista ei ole (vielä) rekisteriä, eikä hän jää suoraan kiinni lasten tai lastensa äidin riepottelusta tai lyömisestä.
Manipuloiva mies osaa pelata tätä viranomaispeliä kauankin lasten ja äidin kustannuksella.
Yritä saada hänet ansaan,
nauhoita jokin keskustelu ja pyydä joku todistaja kuuntelemaan sitä salaa.
Itse hakisin isälle lähestymiskieltoa sekä itseäni että lapsia kohtaan,sen jälkeen yksinhuoltajuus ja valvotut harvennetut tapamiset.
Itse asiassa tein niin vuonna 2006,
hankin hyvän ja kokeneen eroriitoihin ja elatuskiistoihin erikoistuneen juristin,
se ei maksanut minulle senttiäkään tulojen pienuuden takia.
Jos hakee elatusapua oikeuden kautta tai isälle lähestymiskieltoa lasta kohtaan, kannattaa aina ottaa erokiistoihin erikoistunut,
kallis asianajaja.
Kun asianomistaja on lapsi, valtio maksaa oikeudenkäyntikulut!
Pistä se ukko maksamaan tekosistaan, ja lakkaa tanssimasta hänen pillinsä mukaan.
Voimia!
Siis otsikko "epäilee exän kohtelevan" jne.