Lumo energia?
Siis katselin sähkön kilpailutus sivulta että tarjoavat pörssisähköä ilman kuukausimaksua alle kahden sentin kilowattituntihinnalla? Onko luotettava yhtiö?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä?
Meillä on lumo,ei mitään ongelmia,paikallinen sähkönsiirron hoitava yritys taas vi_uttaa kuin pientä eläintä.
En tajua miten hinta voi mukamas olla 1,88 snt/kWh sisältäen jo marginaalinkin 0,49. Kun ilmoittavat et on nordpoolissa toteutunut hinta ja se on ollut kyllä koko vuoden 4-5 senttiä. Aion soittaa tonne huomenna ja kysyä.. Ettei olis kusetusta, ekan kuukauden myyvät tolla hinnalla ja sitten hinta pomppii taivaaseen?
Löytyyhän tuosta googlettamalla tietoa.....
Meillä on ollut kesästä 2016. Hyvin on toiminut ainakin täällä, kuten aiemmin mainittu, niin siirrosta vastaa caruna.
Elokuun pörssihinta oli 3,7 c/ kwh, lisäämällä profiilikulun sekä marginaalin sekä alv tulee Lumon hinta varmaan olemaan noin 5,6 C / kWh vanhoilla asiakkailla.
Arvoisat lukijat,
Koska keskustelu näkyy verkossa Lumo Energiasta tietoa etsiville, on paikallaan ottaa osaa ja kertoa tarkemmin yrityksestämme, sekä sähkökaupan tekemisestä.
Vuodesta 2013 Suomalaiset ovat voineet vapaasti valita ja vaihtaa sähköyhtiötä, ilman kuluja, niin usein kuin haluavat. Sähkön kilpailuttaminen on helppoa ja voi olla myös erittäin kannattavaa. Silti vain noin 10% Suomalaisista kilpailuttaa ja hyödyntää vapaata kilpailua sähkön osalta.
Ei kannata olla epäluuloinen vaan tutustua asiaan ja tehdä omakohtainen laskelma Energiaviraston sivuilla: http://www.sahkonhinta.fi/
Suomessa kaikki sähkökauppa on luotettavaa. Kantaverkkoyhtiö Fingrid, joka vastaa sähkönsiirrosta kantaverkossa, vastaa myös siitä että kaikilla sähkökauppiailla on asiaankuuluvat vakuudet sekä edellytykset sähkön myyntiin. Samalla tavalla esimerkiksi Kuluttajavirasto kerää vakuuksia matkanjärjestäjiltä.
Olemme osallistuneet keskusteluun uusista energiayhtiöistä laajemminkin. Lue esimerkiksi YLE:n aihetta käsittelevä uutisointi, jossa YLE haastatteli toimitusjohtajaamme: https://yle.fi/uutiset/3-9284973
Me Lumolla haluamme tarjota helpon ja kilpailukykyisen vaihtoehdon sähkömarkkinoilla, hyödyntäen vapaan kilpailun mahdollisuuksia ja läpinäkyvyyttä. Mistään erityisestä tai riskialttiista asiasta ei ole kysymys.
Tätä kirjoitettaessa yli 16.000 kuluttajaa tai yritystä on jo valinnut Lumon, asiakaspalvelumme auttaa päivittäin lukuisia ihmisiä saamaan paremman sähkösopimuksen. Kysy itse lisää, autamme mielellämme: https://www.lumoenergia.fi/asiakaspalvelu/
Verkkosivuiltamme löydät myös hinnat, sopimusehdot ja eri sopimusvaihtoehdot. Kiinteähintaisella sopimuksella sähkölaskun suuruus tiedetään etukäteen määräajaksi, pörssihintaisella sopimuksella hinta määräytyy NordPoolin hintakehityksen mukaan. Samoin toimitaan esimerkiksi lainojen ja korkojen kanssa, voit itse valita markkinoiden muutosten hyödyntämisen tai kiinteän kustannuksen.
NordPoolin sähköpörssiä voi itse seurata täältä, hinta määräytyy julkisen hintakehityksen mukaan: http://www.nordpoolspot.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/FI/Monthl…
Suosittelemme vaihtamista uusiutuvista energiamuodoista tuotettuun sähköön, kaikki tarjoamamme sähkö tuotetaan tuuli-, vesi- tai aurinkovoimalla. Tuotantotavan valitset itse sopimusta tehdessäsi.
Kiitos kaikille jotka ovat osallistuneet keskusteluun kiinnostuksesta energiamarkkinoihin, uusiutuviin energiamuotoihin tai haluavat löytää parhaan vaihtoehdon sähkön tarpeeseensa.
Mikäli teillä on kysyttävää, ottakaa ihmeessä yhteyttä. Voimme ylpeästi kertoa että Lumo Energia on luotettava, suomalainen, nykyaikainen sähköyhtiö, joka pystyy tarjoamaan ketterällä ja nuorekkaalla toiminnallaan kilpailukykyistä, uusiutuvaa energiaa kaikille suomalaisille.
Energisin terveisin,
Otto, Samuli, Jani, Maire ja Sonja
Lumo Energia - Ihmisen kokoinen sähköyhtiö
ei todellakaan ole liotettava kun kyseiseen yritykseen ei saa yhteyttä millään konstilla ei puhelimella ei sähköpostilla eikä kirjeellä lähettävät laslun perintätoimistoon vaikka lasku on maksettu jospa kuluttaja asiamies sais asian selvitettyä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole!
Voisit perustella jotenkin väitettäsi.
Sopimus alkoi tästä päivästä, mutta sähkö on vissiin vielä matkalla, kun kämppä mykkä. 😠
Minulle soitettiin takaisin Lumo-Energiasta, kun vaihdoin 7cnt/kWh sopimuksen heti toiseen sähköyhtiöön, kun huomasin järjettömän hinnan korotuksen.
Ensi kerralla suosittelen soittamaan asiakkaille SELVINPÄIN, myyjän puhe sammalsi aivan selvästi. Kyse oli arkipäivästä ja kellonaika oli 20:00.
Minusta on erittäin epäilyttävää toimintaa nostaa hintaa melkein puolet korkeammaksi alkuperäisestä, ilman että asiakasta edes kontaktoidaan ja tarjotaan edullisempia vaihtoehtoja.
Terv,
Asiakas, joka ei tule enää koskaan ottamaan sähköä ko. yrityksestä
Ottakaa Fortum / Caruna jos halpa hinta epäilyttää.
Kyllä meille kävi juuri niin että eka kuukausi oli halpa ja sitten melkein 7 senttiä. Kolminkertaistu hinta kk
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten hinta voi mukamas olla 1,88 snt/kWh sisältäen jo marginaalinkin 0,49. Kun ilmoittavat et on nordpoolissa toteutunut hinta ja se on ollut kyllä koko vuoden 4-5 senttiä. Aion soittaa tonne huomenna ja kysyä.. Ettei olis kusetusta, ekan kuukauden myyvät tolla hinnalla ja sitten hinta pomppii taivaaseen?
Nimenomaan noin. Vastahan mä siihen keväällä tai kesän kynnyksellä vaihdoin ja nyt nousi perusmaksu nollasta vitoseen!!! Vaihtoon menee taas!
Älkää vaan erehtykö ottamaan Lumo Energialta yhtään mitään, kilpailutin sopimukset netissä ja Lumoa tarjosi ensin. Hinta oli silloin tarjoushinta sille kuulle 2,33snt/kwh kun sopimuksen otin. On vielä sähköpostissa tallessa sekin dokumentti. Eli tarjosivat yhdelle kuulle tuolla hinnalla. Sen jälkeen muuttuva hintainen, eli spot sähköä olevinaan. Oli olevinaan tarjoushinta ja sisälsi marginaalin. Lasku tuli nyt ja hinta olikin 7,8snt/kwh, eli ei mitään tarjousta koskaan tule. Ei mene sitten heinäkuun spot hintaan mitenkään, joka näytti olevan 6.7snt/kwh nordpoolissa. Marginaali on Lumolla sopparin mukaan veroineen päivineen 0,61snt, eli yhteensä 7,31snt/kwh. Laittavat Lumon lisää spot hintoihinsa. Lisäksi ilmoittivat että nostavat perusmaksun 5 euroon, sopimuksen tein kesäkuussa ja kk maksu oli silloin 0e. Otin, koska kerrostalossa ei kannata kuukausimaksuja maksaa sillä ennen oli 2 vuoden sopari 3,99 snt/kwh ja lasku vaihteli 3,5-6e/kk. Sisälsi sähkön ja kk maksun 0e. Siirrot tietysti erikseen mutta nyt kyse vain sähköstä. Lähtee vaihtoon saman tien, ainakaan Caruna ei laskuta mittarin uudelleen luennasta vaikka vaihtaa sähkönmyyjää useammin kuin kerran vuodessa, tämän varmistin heiltä nettisivujen chatista. En jää enää selvittelemään Lumon kanssa mitään kun kusettavat näin vaikka soppari sanoisi mitä vain. Nytkin on heillä vastaava tarjous netissä joten kiertäkää kaukaa kaikki!!!!
Olin joutua Lumon lumoihin kun olin jo päättänyt, että vaihdan Helen sopparin Lumoon, mutta onneksi jahkailin. Nythän Lumo on kokonaan kadonnut sähkövertailu.fi alkupäästä ja tarjoaa siellä vain todella kalliita keskihinnan huomattavasti ylittäviä sopimuksia. Onkohan joku tehnyt valituksen jonnekin ja valheellisista tarjouksista on käsketty tehdä loppu?
Minulla on ollut jo kaksi vuotta halpa sopimus Lumon kanssa. Hinta ei ole noussut mihinkään sopimuksen aikana. Aina olen saanut ihmisen langanpäähän.
Sähköyhtiöistä halvimmat markkinoi juuri näillä super halvoilla hinnoilla, ilmoittamatta kovinkaan selvästi, että hinta on nousemassa nopeasti alun jälkeen ja perusmaksuttomuus yms alet on lyhytaikaisia.
Sitten ne tasaisesti korkeampaa hintaa pitävät kertovat avoimesti kaikki hinnat, jotka pysyvät koko ajan samoilla tasoilla. Paitsi tietysti pörssisähkösopimuksissa, joissa hinta muuttuu tunneittain sähköpörssin hinnan mukaan. Itse olen valinnut sen, joka kertoo hinnat avoimesti ja niihin ei tule yllättäviä muutoksia.
Laskin viimeksi puoli vuotta sitten, että jos otan edullisenkuuloisen tarjouksen ja vaihdan yhtiötä, niin sähkön hinta halpenee minulle vuodessa noin 14,5 euroa. Sentteinä ne hintaerot kuulostaa isoilta, mutta ei ne lopulta vuositasolla niin hurjia ole.. Nykyinen yhtiö ei ole kusettanut eikä markkinoinut aggressiivisesti tai harhaanjohtavasti, joten pysyn tyytyväisenä, pitkäaikaisena asiakkaana. Vaikka sitten sen 15e maksaisinkin enemmän.
Ei ole!