Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vaikuttaa jos työssäkäyvä perustaa yrityksen??

Vierailija
29.08.2017 |

Miten käy hänen verotuksen esim?

Minulla yritysidea, olen työtön ja myös luottotiedot menneet. Mietimme josko miehen nimiin perustettaisiin se kun hänellä tiedot puhtaat ja jos käykin niin ettei siitä tulekkaan mitään niin ei minun toimeentuloni kärsi. Saan nyt työmarkkinatukea, jonka luonnollisesti menettäisin jos alan päätoimiseksi yrittäjäksi. Jos en heti tienaakkaan edes työmarkkinatuen verran.

Onko siinä jotain ongelmia jos mies perustaa toiminimen? Se voidaan myöhemmin vaihtaa jos tarvetta.

Onko meiltä jäänyt nyt joku asia huomioimatta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä miehen yrityksessä  ainoana työntekijänä ja firma tekee konkurssin, niin sinut tulkitaan yrittäjäksi, mutta mieheltä menee luottotiedot. Eli tuplajättipotti käänteisenä.

Vierailija
2/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssiin asti tuskin kannattaa odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykselle ei ole tulossa velkaa satasia enempää.

Mutta voiko näin siis tehdä? En olisi hänellä töissä vaan mies perustaisi toiminimen, eikai se ketään kiinnosta että koska hän sitä hoitaa (= minä hoitaisin päivisin)

Ap

Vierailija
4/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se nyt konkurssiin menis?

Tietenkin jos tältä palstalta yritystoimintaan ohjeita joutuu tietämättömyyttään kyselemään, voi

olla ihan todennäköinenkin vaihtoehto.

Vierailija
5/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin verotus olisi kovempi, koska miehelläsi on myös muita tuloja. Toisekseen, jos sinä sitä pääasiallisesti hoidat, niin onko se nyt lievä petos tms. jos ei työkkäriin ilmoita. Kun ei edes vapaaehtoistyötä saisi työttömänä tehdä..

Kyllä itse sain tukia, vaikka minulla oli toiminimi. Toiminta oli vain niin vähäistä, ettei siitä käytännössä jäänyt mitään käteen. Juttele vain rauhassa työkkärin kanssa miten edetä ja jos ei ole varaa perustaa sitä yritystä jos tuet lakkaisi, niin et sitten perusta sitä. Tämä selitys käy työkkärille, mutta kiinnostuvat kyllä ideasta että haluat itse työllistää itsesi.

Vierailija
6/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa vain jos ei alakkaan toimimaan kunnolla heti, tosin eihän mun pidä mitään veroja samantien maksaakkaan, vai miten ennakkovero?. Teen samaa nytkin ilman yritystä joten pientä osviittaa menekistä on, tosin hintaa pitäisi nostaa ja voi olla ettei menekkiä sitten enää olisikaan yhtä paljon mitä nyt.

Vierailija
7/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lähimpään uusiyrityskeskukseen ja kysy sieltä neuvoja. En kuitenkaan suosittele esittelemään sielläkään tuota ajatusta yrityksen perustamisesta miehen nimiin - tiedustelet vain, miten saisit yritystoiminnan käyntiin ilman, että toimeentulosi on heti katkolla. Sieltä voi tulla ihan fiksuja neuvoja.

Vierailija
8/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä  kyselit tätä jo aiemmin. Yrittäjän puoliso ei saa tukia koska oletuksena on että  hän työllistyy puolisonsa yritykseen. Eiks tää tullu jo aiemmin selväksi?

Sulle laitettiin jopa linkkejä  sivustoille josta saa OIKEAA tietoa mutta silti sinä kyselet edelleen täällä.

Pliis jos äly ei riitä  hakemaan googlella Yritys-Suomen sivuja, älä  edes harkitse  yrittäjäksi ryhtymistä.

Raah.

Vierailija
9/9 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa vain jos ei alakkaan toimimaan kunnolla heti, tosin eihän mun pidä mitään veroja samantien maksaakkaan, vai miten ennakkovero?. Teen samaa nytkin ilman yritystä joten pientä osviittaa menekistä on, tosin hintaa pitäisi nostaa ja voi olla ettei menekkiä sitten enää olisikaan yhtä paljon mitä nyt.

Vaikka verottaja "määräisi" ennakkoveroja, niin niihin voi hakea muutosta. Siihen laitetaan laskelma arvioiduista tuloista (tulos/tappio) ja jos ei tuloa -> ei ennakkoveroja/ poistavat ennakkoverot ja palauttavat jo maksetut ennakot. Muutoshakemus menee kyllä läpi, kun se on aiheellinen. Keskustelu TE-toimistossa (vai mitä ne on nykyään) tai jonkun kirjanpitäjän kanssa (jos joku tuttava sattuu olemaan) voisi rauhoittaa mieltäsi näissä asioissa.