Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammojen lihavuudesta koituvat kustannukset

Vierailija
28.08.2017 |

THL:n sivuilta lainattua:

"Lihavuus tulee kalliiksi

Lihavuus ja sen liitännäissairaudet kuormittavat terveydenhuoltoa ja aiheuttavat merkittäviä kustannuksia.
Arvioilta 1,4−7 % Suomen kaikista terveysmenoista johtuu lihavuudesta.
Lihavuudesta ja siihen liittyvistä sairauksista aiheutui yhteiskunnalle vuonna 2011 arviolta n. 330 milj. euron kokonaiskustannukset. Valtaosa kuluista muodostui vuodeosastohoitopäivistä, lääkekustannuksista ja työkyvyttömyyseläkkeistä."

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen? Suomessa miehissä on enemmän ylipainoisia jos on pakko tehdä eroa sukupuolten välillä

Vierailija
2/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammojen? Suomessa miehissä on enemmän ylipainoisia jos on pakko tehdä eroa sukupuolten välillä

Ei onneksi oikeasti ole, pelkästään vääristellyn tilaston mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisia voi olla, mutta miehissä ei näe niin paljoa sairaalloisen ylipainoisia ihmisiä. Viime kesänä näitä valtavan kokoisia mammoja lapsineen näkyi julmetusti. Melkein kaikki heistä alle 40-vuotiaita.

Vierailija
4/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon hoikka.. Mä poltan tupakkaa, se pitää hoikkana. Ai et mä oon tyytyväinen itseeni.

Vierailija
5/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisia voi olla, mutta miehissä ei näe niin paljoa sairaalloisen ylipainoisia ihmisiä. Viime kesänä näitä valtavan kokoisia mammoja lapsineen näkyi julmetusti. Melkein kaikki heistä alle 40-vuotiaita.

Jaa no itse en tunne. Ylipainoisia miehiä kyllä jotka vielä käyttävät runsaasti alkoholia. Luulisi alkoholin aiheuttavan enemmän terveyskuluja.

Vierailija
6/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon hoikka.. Mä poltan tupakkaa, se pitää hoikkana. Ai et mä oon tyytyväinen itseeni.

Hoikkana pitää normaali ruokavalio sekä liikunta.

Vierailija
7/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän kustannuksia! Tupakoinnista kustannukset 1,5 miljardia. Alkoholista varmaan vielä enemmän.

Vierailija
8/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no itse en tunne. Ylipainoisia miehiä kyllä jotka vielä käyttävät runsaasti alkoholia. Luulisi alkoholin aiheuttavan enemmän terveyskuluja.

Oletko käynyt koskaan Kouvolassa ja katsonut katukuvaa?

Vierailija
9/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista vähintään 2 miljardin kustannukset yhteiskunnalle. - THL

Vierailija
10/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah haa!

Mä en tunne yhtäkään, en yhtäkään ihmistä jolla ei olisi jotain vahingollista addiktiota.

Kuka mussuttaa suklaata, kuka juo, kuka polttaa, kuka on rikkonut itsensä golfilla.. Joku on loppu liiasta työn teosta ja kuormittaa näin yhteiskuntaa terveydenhuolto kustannuksillaan.

Näin se vaa mennee.

Vierailija
11/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä teet liikaa? Nyt saa tunnustaa.

Vierailija
12/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi vähän kustannuksia! Tupakoinnista kustannukset 1,5 miljardia. Alkoholista varmaan vielä enemmän.

Ja sekö antaa oikeuden aiheuttaa omalla lihavuudellaan kustannuksia tai viedä hoitopaikkoja sairaaloista? Terveitä elämäntapoja noudattavat joutuvat maksamaan veroja, jotka käytetään ahmimisesta koituviin kuluihin. Järkyttävän itsekästä syödä itsensä lihavaksi!

Vierailija
13/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlailla kalliiksi tulee esim urheiluvammat, jotka nekin aivan itse aiheutettuja puhumattakaan moottoriajoneuvojen aiheuttamista kuluista,jotka nekin itseaiheutettu.

Ihmiset aiheuttavat sairauskuluja koko ajan ja periaatteessa ihan tahallaan esim liikkumalla,syömällä,hengittämällä jne ja se kuuluu elämään ,menee sieltä valtion/kunnan pörssistä turhempaakin rahaa.

Vierailija
14/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THL:n sivuilta lainattua:

"Lihavuus tulee kalliiksi

Lihavuus ja sen liitännäissairaudet kuormittavat terveydenhuoltoa ja aiheuttavat merkittäviä kustannuksia.

Arvioilta 1,4−7 % Suomen kaikista terveysmenoista johtuu lihavuudesta.

Lihavuudesta ja siihen liittyvistä sairauksista aiheutui yhteiskunnalle vuonna 2011 arviolta n. 330 milj. euron kokonaiskustannukset. Valtaosa kuluista muodostui vuodeosastohoitopäivistä, lääkekustannuksista ja työkyvyttömyyseläkkeistä."

Vielä kalliimmaksi tulee läskivaino. Ihan kaikille, niin henkisesti, fyysisesti kuin taloudellisestikin.

Vierailija
15/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteen onnettomuus- ja päästökustannukset vajaa 4 miljardia vuodessa. Miettikää, mikä ero verrattuna lihavuuden kustannuksiin ja miten lihavia kohtaan mussutetaan aiheesta. Ei kukaan syyllistä autoilijoita kustannusten vuoksi.

Vierailija
16/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenteen onnettomuus- ja päästökustannukset vajaa 4 miljardia vuodessa. Miettikää, mikä ero verrattuna lihavuuden kustannuksiin ja miten lihavia kohtaan mussutetaan aiheesta. Ei kukaan syyllistä autoilijoita kustannusten vuoksi.

Yleensä nämä "turhakeautoilijat" ovat erityisesti niitä ylipainoisia ja mukavuudenhaluisia, jotka ajavat kilometrin matkan kauppaan suklaata ostamaan tai 2 kilometrin matkan töihin, vaikka pyörälläkin ehtisi.

Vierailija
17/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo lukema niin iso ole ottaen huomioon että ylipainoisia on paljon. Onhan meitä terveitäkin ylipainoisia. Minä olen ollut veronmaksajana yli 40v ilman työttömyyttä ja äitiyslomia ja pisin sairasloma yhden kerran on yksi viikko joskus 20v sitten. Ajattelin vielä 5v olla töissä jos ei sitä ennen potkita pois. Minulla ei myöskään ole vakituista lääkitystä. Jos vanhempana tulee sairauksia niin luulen siellä lääkärijonossa olevan yhtä hyvin laihat kuin lihavatkin.

Vierailija
18/19 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin. jos elää epäterveellisesti eikä harrasta liikuntaa niin usein muttuu lihavaksi. sitte n voi mennä soten kassalle itkemään miksi meidän seudulla menee huonosti ja  voi syödä kolesteroli verenpaine tai muita lääkkeitä tai mennä ohitusleikkaukseen tai laihdutukseen.

Vierailija
19/19 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun saataisi suomalaiset lopettamaan tupakointi, liika alkoholin juominen jasyömään terveellisesti sekä laihduttamaan niin valtio olisi pian velaton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän