Millainen äiti vihaa omaa lastaan?
Kommentit (4)
Äideistä en tiedä, mutta sukulaismies antoi lapsensa toisille kun lapsen äiti kuoli synnytyksessä. Syynä se että oli katkera lapselle joka oli "tappanut" hänen vaimonsa. Ei pitänyt lapseen mitään yhteyttä vaikka esim. omat vanhempansa pitivät. Vanha tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella että jos tekisin lapsen niin voisin hyvinkin vihata sitä, ainakin jos olisi tyttö, koska
- muistuttaisi minua siitä mitä minulla ei ole ollut eli rakastavia vanhempia
- muistuttaisi siitä mitä on ollut eli mm seksuaalista hyväksikäyttöä ynnä muuta julmuutta
- olisin kateellinen koska se olisi nuorempi, elämä edessä jne
- luultavasti kiukuttelisi ja muuta mitä lapset tekee ja menisi hermotJotkut samalla taustalla olisi että "minusta tulee ihan erilainen äiti kuin omastani, annan lapselle sellaisen lapsuuden jota minulla ei ollut, rakastan pieniä viattomia lapsia" mutta minun mieleni vain on jostain syystä sellainen etten siihen kykenisi muuten kuin ehkä mekaanisesti suorittaen. Kuten omakin äiti.
Se sama patoutunut viha on noissa hyväntarkoittajissakin ja tulee usein esiin, kun ihannekuva lapsesta ei vastaakaan todellisuutta. Sinun lapsillasi olisi asiat suht hyvin, kun tiedostat tuon kuvion.
Voisin kuvitella että jos tekisin lapsen niin voisin hyvinkin vihata sitä, ainakin jos olisi tyttö, koska
- muistuttaisi minua siitä mitä minulla ei ole ollut eli rakastavia vanhempia
- muistuttaisi siitä mitä on ollut eli mm seksuaalista hyväksikäyttöä ynnä muuta julmuutta
- olisin kateellinen koska se olisi nuorempi, elämä edessä jne
- luultavasti kiukuttelisi ja muuta mitä lapset tekee ja menisi hermot
Jotkut samalla taustalla olisi että "minusta tulee ihan erilainen äiti kuin omastani, annan lapselle sellaisen lapsuuden jota minulla ei ollut, rakastan pieniä viattomia lapsia" mutta minun mieleni vain on jostain syystä sellainen etten siihen kykenisi muuten kuin ehkä mekaanisesti suorittaen. Kuten omakin äiti.