Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välitunnilla joku jätetään porukasta ulos

Vierailija
28.08.2017 |

Olin sijaisena koulussa ja välkällä tuli hankala tilanne. Muutaman oppilaan porukka ei halua ottaa yhtä oppilasta mukaan juttuihinsa. Onko koulussa pakko olla kaikkien kaveri? Toisaalta olin kauhuissani kun koulun vakituinen opettaja sanoi lapselle että onhan se tosi ikävää ettei ne halua sua mukaan, mutta ei voi pakottaakaan. Toisaalta ymmärrän, hän on paljon luokkalaisiaan lapsellisempi eikä ollenkaan "samalla tasolla". Ei vammanen tai mitään, mutta tuossa iässä lapset nyt kehittyy eri vauhtia. Mäkin olin lapsellinen tuolloin esiteininä, mutta onneksi mulla oli saman henkisiä kavereita.

No, mä nyt en tilanteeseen voi enää vaikuttaa, mutta asia jäi kuitenkin vaivaamaan.. Mitä ajatuksia herättää? Pitääkö koulussa olla kaikkien kaveri vai onko ok käskeä joku porukasta pois?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta ymmärrän, hän on paljon luokkalaisiaan lapsellisempi eikä ollenkaan "samalla tasolla"."

Onneksi olet vain sijainen. 

Vierailija
2/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että kasvatusalan ammattilaiset eivät ymmärrä ystävien merkitystä. Etkö muka nää mitään muuta vaihtoehtoa kuin jättää tämä sinun mukaasi lapsellinen lapsi täysin kaveritta? Ei näköjään mitään hajua, miten se vaikuttaa kehitykseen. Eikö muka voisi yrittää saada hänelle kavereita muista luokkalaisista? Tuskin muutenkaan jää vain syrjimiseen vaan näkyy myös muuna kiusaamisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne mitään niin tähdellistä siinä tehneet. Kiusaamista tuo on.

Vierailija
4/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta leikit sujuisivat, voisivat kaverit olla alemmalta luokalta.  Ei pidä jumittua oman luokan oppilaisiin.

Vierailija
5/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai ketään voi pakottaa olemaan toisten kanssa. Vie se lapsellinen alempi luokkaisten joukkoon.

Vierailija
6/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, olin vain sijaisena yhden päivän. Ja koulussa vakituisena oleva sanoi että ei kaikkien kanssa ole pakko olla. Minusta se tuntui tosi oudolta. Ja se nyt vaan on totta että tuossa iässä lapset kehittyy eriaikaa. Jotkut on lapsellisempia kun toiset. Mäkin olin, mua kiinnosti vielä yläasteellakin leikkiminen kun muita kiinnosti kaupungilla hengailu ja päihteet.

Vierailija
7/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa te asiantuntijat sitten ratkaisu tuohon ongelmaan. Pakottaminenko? Mahtaa tuntua mukavalta saada olla porukassa vain siksi, kun opettaja on käskenyt ottaa mukaan?

Vierailija
8/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, olin vain sijaisena yhden päivän. Ja koulussa vakituisena oleva sanoi että ei kaikkien kanssa ole pakko olla. Minusta se tuntui tosi oudolta. Ja se nyt vaan on totta että tuossa iässä lapset kehittyy eriaikaa. Jotkut on lapsellisempia kun toiset. Mäkin olin, mua kiinnosti vielä yläasteellakin leikkiminen kun muita kiinnosti kaupungilla hengailu ja päihteet.

Meinasin jo kysyä, että tarkoittaako se lapsellisuus tuossa iässä sitä, että ei ole pissaliisa tai piripaavo? Mutta vastasitkin itse.

Vierailija
9/9 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että yksi on järkevä. Mielummin yksin kuin näiden pilvenpolttajien kanssa.

Kannusta tyyppiä muiden joukkoon. On kait siellä muitakin yksinseisovia?

Itse muistaakseni olin porukoissa, mutta kumminkin sivussa.

Terv. Se savupiipun vieressä seissyt tyttö Kilpisen koulusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän