palkaton vapaapäivä ja sairastuminen
Olen ollut kesälomalla, tänään on viimeinen virallinen kesälomapäivä, huomenna oli tarkoitus pitää pekkanen ja sit vielä 2 palkatonta vapaapäivää.
Miten tuo menee, kun sairastuin eilen ihan jäätävään räkätautiin, kävin lekurissa ottamassa varalta nieluviljelynkin kun oli kurkku kipeenä ja hän kirjoitti mulle alkuviikon sairauslomaa. Epäilen kuitenkin, että joudun hilpaseen uudelleen lääkäriin, jos olo jatkuu yhtä hirveänä, mikäli sillä on vaikutusta noihin palkattomiin vapaapäiviin.
Olin jo alkuloman "omaan piikkiin" lähes viikon selkäsäryn takia sänkypotilaana, joten ei kauheasti nappaa vielä palkattomia vapaapäiviä viettää sairaana ja menettää siitä ilosta kahden päivän palkka.
Kommentit (7)
Jos olit jo aiemmin sopinut noista vapaapäivistä niin "omaan piikkiin" ne menevät ihan kuten suunnittelit.
Olisit hakenut loman siirtoa silloin sen selän takia.
Palkattomat vapaat eivät muutu palkallisiksi vain koska sairastuit. Jotenkin ihan hassu ajatuskin, olet vapaalla mutta työnantajan pitäisi maksaa sinulle siitä hyvästä että olet sairas :o
Kesälomapäivien saikusta saattaisit saada loman lykkäystä mutta palkattomista vapaista et ainakaan. Kannattaa siis selvitellä se. Minä sairastuin flunssaan nyt kesälomalla ja olin yli viikon kipeä. Jos olisin heti mennyt lekuriin kun sairastuin, olisin saanutkin ehkä loman lykkäystä, kun taudista tuli pitkä (en edes itse pyytäisi lykkäystä kolmen päivän flunssan takia, mutta yli viikon aikana minun piti perua lomasuunnitelmia ym. joten siksi kiinnostuin asiasta). Meillä on kuitenkin viikon omavastuu lomasaikussa, jossain paikoissa voi kai saada yhdestäkin päivästä jo lykkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomapäivien saikusta saattaisit saada loman lykkäystä mutta palkattomista vapaista et ainakaan. Kannattaa siis selvitellä se. Minä sairastuin flunssaan nyt kesälomalla ja olin yli viikon kipeä. Jos olisin heti mennyt lekuriin kun sairastuin, olisin saanutkin ehkä loman lykkäystä, kun taudista tuli pitkä (en edes itse pyytäisi lykkäystä kolmen päivän flunssan takia, mutta yli viikon aikana minun piti perua lomasuunnitelmia ym. joten siksi kiinnostuin asiasta). Meillä on kuitenkin viikon omavastuu lomasaikussa, jossain paikoissa voi kai saada yhdestäkin päivästä jo lykkäystä.
Ei sitä loman siirtoa enää jälkikäteen voi hakea, se tehdään heti sairastuttua, sitä pyydetään ta:lta kirjallisesti sairauslomatodistuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä loman siirtoa enää jälkikäteen voi hakea, se tehdään heti sairastuttua, sitä pyydetään ta:lta kirjallisesti sairauslomatodistuksen kanssa.
Niinhän mä just sanoin, jos olisin heti mennyt lääkäriin kun sairastuin, olisin voinut saada sairastodistuksen, jolla hakea lykkäystä, kun jälkeen päin sitä ei voi enää hakea. Mutta silloin ajattelin, että minulla on tavallinen flunssa, joka menee ohi kolmessa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän mä just sanoin, jos olisin heti mennyt lääkäriin kun sairastuin, olisin voinut saada sairastodistuksen, jolla hakea lykkäystä, kun jälkeen päin sitä ei voi enää hakea. Mutta silloin ajattelin, että minulla on tavallinen flunssa, joka menee ohi kolmessa päivässä.
Sori, käsitin väärin, luulin että tarkoitit tuota aloittajan selkäsairautta loman alussa. Useilla aloillahan käytössä on tosiaan nuo omavastuupäivät (6 päiväähän se maksimi on) joiden jälkeen lomaa vasta voi siirtää, eli muutaman päivän flunssat tms. menevät omaan piikkiin suurimmalla osalla.
Ota loparit ja rupea työttömäksi... Kohta kahdeksan vuotta vapaalla ja sossu maksaa netit ja läppärit!!