Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensuojelu ja huoltokiusaaminen romuttaa mielenterveyteni

Vierailija
27.08.2017 |

Iltatähteni isä alkoi hankalaksi uuden naisystävänsä myötä. Aiemmin isää ei oikeastaan näkynyt ollenkaan, vaikka olisin hänen apuaan kaivannut. En jaksa selittää kaikkia vaiheita tässä läpi, mutta tämän kaksikon ansiosta olen saanut kärsiä kuusi vuotta kaikkea mahdollista perättömistä lastensuojeluilmoituksista ja rikosilmoituksista julkiseen mustamaalaamiseen. Kiusaa tehdään kaikella mahdollisella tavalla.

Yritin hakea tämän takia yksinhuoltajuutta, mutta exän palkkaama aggressiivinen lakimies sai vietyä läpi hirvittäviä valheita oikeudessa. Lopputuloksena yhteishuolto jatkuu kiusaamisineen; ei myönnetä passia, ei pankkitiliä tms. mihin toisen huoltajan nimeä tarvitaan.

Lasujen teko jatkuu, ja vaikka ne ovat perättömiksi todettu, on sossu käytännössä koko ajan elämässämme uusien ilmoitusten myötä. Poliisi ei voi kuulemma tehdä mitään koska heillä ei ole aikaa selvitellä riitelevien vanhempien välejä - olen kysynyt. Ja mikä hassuinta! Olen tarjonnut lasta asumaan exän luo, koska koko muu perheemme kärsii jo huomattavasti, mutta ex ei halua!!

Olen näiden vuosien aikana todennut että yhteiskunnan koneisto kiusaavaa vanhempaa kohtaan on hampaaton. Exä totesi ylimielisesti, että hänen tahdostaan teen lastensuojelulle tiliä lapsen täysi-ikäisyyteen saakka. Olen alkanut masentua tästä showsta ihan aikuisten oikeasti. Töistä jouduin jäämään pois, määrä-aikaisesta sellaisesta (ja jatkoa tuskin tämän jälkeen seuraa) uupumuksen ja loputtomien jokaviikkoisten sossupalaverien myötä.

En vain jaksa tätä enää, olen sitä paitsi yksin lasten kanssa. Aika on kortilla. Exä sai myös kolmivuorotyöni käännettyä minua vastaan..

Huomaan että pullonkorkki aukeaa tätä nykyä turhan usein iltaisin, vaikka ennen en ole alkoholia ottanut lähestulkoon lainkaan. En kerrassaan usko että kukaan meitä voi auttaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta. Kuulostaa täysin narsistilta. Narsisteihin erikoistuneita lakimiehiäkin on. Kamala tilanne, ymmärrän hyvin, että et enää jaksa. Sen luulisi olevan kamalaa lapsellenne 😥Näkeekö lapsi isäänsä ollenkaan? Varmaan ihan hajalla tosta ristiriitaisuudesta. Saatana uusi kumppanikin siellä vielä määkii, varmaan uusi Daddyofiven Mommyofive. Kts you tube, jos et tiedä. Hirveitä lastenkiusaajia miehen lapsille.

Vierailija
2/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia mä en ota eroa. Muuten kyllä olisi syytä, mutta mä olen satavarma että mies ja anoppi kiusanhenkisinä ja katkerina ihmisinä tekisi juuri näin.

Jokunen vuosi vielä kitkuteltava...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole vanhempia, ennakkoperintömahdollisuutta, mitään, mistä saisit rahaa apuun häätää toi äijä elämästänne nyt? Siis jos saisit tukea johdonmukaisesti tallentaa kaiken paskan mitä se syytää todisteiksi, ja sitten palkkaisit narsisteja tuntevan lakimiehen ja huoltajuus mieheltä veks?

Vierailija
4/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa voisit vähän miettiä minkälaisen miehen kanssa niitä lapsia ylipäätään tekee. Joo ja onhan se nyt EX, mutta olisiko liikaa vaadittu että olisit hieman perehtynyt miehen luonteenpiirteisiin ja käytökseen ENNEN KUIN menit vauvaa vääntämään?

5/16 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarina vaikuttaa hieman kummalliselta. Nähtävästi osioon "en jaksa selittää kaikkia vaiheita tässä läpi" sisältyy jotain oleellista huoltajuuskiistan kannalta, sillä uskoisi lapsen saavan passin pelkästään toisen vanhemman hakemuksella (keskustelua aiheesta mm http://www.vauva.fi/keskustelu/1272685/ketju/lapselle_passi__toinen_van…).

Tässä taloudellisessa tilanteessa on myös vaikea uskoa että sosiaaliviranomaiset katsoisivat hyvällä vanhempaa joka tekee jatkuvasti ilmoituksia kiusantekomielessä. Jos ilmoitukset ovat perättömiä, niin jokaisesta rikosilmoitus poliisille, jos taas asiallisia niin asia sietääkin selvittää.

Vierailija
6/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat saa hoidettua vaikka toinen vastustaisikin. Kokemusta on.

Julkinen mustamaalaaminen on rikos joten ei voi olla ettei poliisi tee mitään. Samoin tuo kaikki muu häirintä on väärin. Poliisi on toki voimaton jollei sinulla ole todisteita. Nauriita puhelut ja säästä viestit. Kaikista varmuuskopiot että on sitten tallella jos tarvitsee.

Voisitko nähdä että lastensuojelu juuri _auttaisi_ sinua. Eihän tuo tilanne ole lapselle hyväksi ja sinä et ole syyllinen. Käännä tilanne omaksi eduksesi.

Yksinhuoltajuuteen tarvitaan tosiaan vankat perustelut ja se on totta että vanhempien riidat ei riitä syyksi. Tämä on epäkohta ja tarjoaa kiusaavalle osapuolelle hyvän aseman.

Onko paikkakunnallasi turvakotia tai lähisuhdeväkivallan yksikköä? Voisit sieltä kysyä neuvoa. Tai nettiturvakodilta.

Minimoi oma yhteydenpito isään. Laita rajat. Isän puolisoon sinun ei tarvitse olla yhteydessä ollenkaan.

Lapselle myös hankit apua. Hän tuossa kärsii. Perheneuvola tai joku nyt apuun.

Vierailija
7/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lopulta yksinhuoltajuuden hiukan vastaavassa tilanteessa.

Mies soitteli myös koko ajan viranomaisille, tuntuu olevan miesten leipäheitto.

Hän menetti kerran uskottavuutensa, kun säästin miehen lähettämät viestit ja näytin ne hänensoittamilleen lasu-tarkkailijoille ja poliiseille:

"Onko kiva kun poliisit tulee kohta sun ovelle? Mä sanoin et sä vedät huumeita siellä. Mua uskotaan koska mä olen niin luotettava ja fiksu - mä saan kenet tahansa sun ovelle.

Onko kiva olla lapsen kanssa vankina aina kotona? Mulla on täällä viskipullo ja ****(törkysanoja). Kärsi h****!'

Ukkoa ei enää otettu todesta, minua kehotettiin hakemaan huoltajuus.

Sain hyvän juristin, joka ei kustantanut minulle yhtään mitään pienten tulojeni vuoksi. Oikeusaputoimistoon en joutunut tyytymään.

Nyt ukko on rauhoittunut, juo yksinään jossain, eikä ole valittanut huoltajuuden menetystä. Ei tapaa lasta, lapsi on jo yli 12, eikä halua nähdä isäänsä. Hänellä on minun sukunimeni.

Älä anna periksi, älä juo,

se on typerää. Äläkä tyydy huonoon asianajajaan äläkä huonoihin päätöksiin!

Vierailija
8/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin ja pankkitilin kyllä saa, vaikka toinen huoltaja vastustaa. Kysy neuvoa lastensuojelulta, jota tuo mies työllistää liikaakin, tai oikeusavustajalta.

Vierailija
9/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti siitä ei ole lapselle haittaa, mutta jospa ehdottaisit ihan virallisesti, että lapsi saa siirtyä asumaan isälle. Olisi iskällä selittämistä, miksi tämä ei sovi, vaikka on niiin huolissaan koko ajan. Referoi myös iskän sanomiset sen osalta, että hän pyrkii pitämään sinut otteessaan kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Kyllä se voi jotain epäilystä jättää virkailijan korvan taakse, kun yhdistää yksinhuoltajuudesta kieltäytymiseen.

Vierailija
10/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinun juristisi on ohjeistanut mihin toimenpiteisiin sinun tulisi ryhtyä?

Vierailija
11/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia on sanottava, että onneksi he on lastasuojelunpiirissä ja voivat nopeasti puuttua tilanteeseen tarvittaessa. 

Vierailija
12/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu voi auttaa teitä. Pyydät päästä tukitoimien piiriin, että lapset voidaa esim sijoittaa, päästä tukiperheeseen, jne.

Vierailija
13/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluviranomaisten on reagoitava jokaikiseen ilmoitukseen vaikka tietäisivät että toinen vanhempi haluaa vain kiusata ja aiheuttaa vahinkoa. Joku kerta voi kuitenkin olla todellinen tarve ja jos silloin ei olla reagoitu niin voi voi..

Vierailija
14/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluviranomaisten on reagoitava jokaikiseen ilmoitukseen vaikka tietäisivät että toinen vanhempi haluaa vain kiusata ja aiheuttaa vahinkoa. Joku kerta voi kuitenkin olla todellinen tarve ja jos silloin ei olla reagoitu niin voi voi..

Ja nyt sitä tarvetta taitaa sitten oikeasti olla. Mitkä mahtaa olla seuraukset, jos hätää ei nyt oteta tosissaan. Lasten takia, kun aloittajan pitäisi olla rehellinen omista ogelmistaan. Silloin ollaan tosi pahassa tilanteessa, jos terveysongelmien takia ei pysty töihin, alkoholinkäyttö on lisääntynyt. 

Vierailija
15/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse lasu lapsesta. Jos lapsen vanhemmat eivät pysty hoitamaan lasta hyvin (eli riitelette jatkuvasti), niin silloin on ihan oikein hakea lastensuojelusta apua. Tuo lasu voi tuoda sinulle tukea ja apua vaikeassa tilanteessasi. Ei ilmoitus ja tukitoimet tarkoita mitään huostaanottoa tms, sillä se on aina viimeinen keino auttaa lasta.

Vierailija
16/16 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja kuullut asiantuntija-avusteisesta huoltoriitojen sovittelusta? Se on oikeudenkäynti, mutta tuomarin lisäksi paikalla on esim. psykologi tai muu lasten asioihin perehtynyt ammattilainen. Googlaa ihmeessä.

Vähävarainen voi saada myös oikeusapua yksityisen lakimiehen käyttöön jos on todellinen tarve. Aloituksesi perusteella kuulostaa että on. Ne todisteet vaan pitää olla.

Missä tilanteissa isä puhuu noita juttuja? Eikö niitä todella saa dokumentoitua?

Ja mitä nämä valheet sinusta olivat? Ei ihmistä sentään herjata voi vaikka olisi kuinka kovapalkkainen asianajaja. Pidä oma selustasi puhtaana. Älä provosoidu vaikka olisi mikä.