Vierailija

"On siis niiiiiin vaikeaa löytää housuja kun on näin kamalat pitkät jalat", "miten voikaan olla niin kallista huollattaa uutta autoa kun naapurin vanhan huolto on ihan halpaa", "millaisille ihmisille vaatteet tehdään kun kapeavyötäröinen ei löydä mitään kun kaikki on aina liian isoja", "ihan kamalan hintaisia asuntoja täällä meilläpäin kun työkaveri sai isomman talon puolta halvemmalla alueelta x".

Kuulostaako tutulta? Kun kaikki on niin "kamalaa" ja sivulauseessa tuodaan kuitenkin tarkasti esille se, että en ole persjalka, auto on uusi, vyötärö löytyy ja kämppäkin on kalliimpi kuin työkaverilla. Sitten kun vaikkapa ne työkaverit eivät lähdekään mukaan toivottuun ihasteluun ja ehkä alkavat viihtyä paremmin muussa seurassa vaikkapa kahvitauoilla, ollaan ihmeissään kuinka ne nyt on varmaan kateellisia kun ovat noin inhottavia. No eikö juurikin se kateus ollut tarkoitus voi-kun-kamalaa-se-ja-tämä-mouhoamisessa vai kuvitteleeko joku aikuinen ihminen tosissaan saavansa ihailijakaartin ympärilleen kehuskellessaan itseään ja asioitaan ja siinä ohessa sivulauseessa v-tuillessaan omasta mielestään itseään huonommille?

Miten tuolla tavalla puhuvalle ja käyttäytyvälle ihmiselle voi olla yllätys, että ei välttämättä olekaan se työpaikan/harrastusryhmän/naapuruston suosituin ja mukavimpana pidetyin? Voiko sanoa suoraan, että ehkä siksi sulla ei ole oikein kavereita kun sun jutut ja puhetyyli on aivan p-seestä aikuiseksi ihmiseksi?

Mitä järkeä tuollaisessa käytöksessä ja puhumisessa edes on?

Kommentit (7)

Vierailija

Osoittaa, että kyseisellä ihmisellä on huono itsetunto, tarve saada muilta kehuja (kun on se huono itsetunto), halu olla muiden ihailun kohteena (koska huono itsetunto) ja samaisen huonon itsetunnon pönkityksen vuoksi myös veetuillaan siinä omakehun ohessa muille, vaikka itsellä todennäköisesti on velkaiset autot ja kämpät. Kadehtimista tuollaisessa epävarmuudessa ei ole.

Puhumalla tuohon tyyliin on itse valinnut sen, että ystäviä tai edes hyvänpäivän juttukavereita ei liiemmälti ole. Suurin osa ihmisistä ei jaksa ja viitsi kuunnella kenenkään jatkuvaa itsekeskeisyyttä ja itsensä kehumista ja esilletuomista, koska suurin osa ihmisistä ei itsekään sellaista tee.

Vierailija

Oikeat vastaukset: osta housusi laadukkaammista paikoista, hommaa samanlainen vanha auto niin halpenee sunkin huollot, lihota niin alkaa puserot sopia, muuta alueelle x.

Helppoa. Ongelmat on ratkaistu. Jos ei kelpaa niin senkun kysyt, että mitä sitten halusit kuulla koska nämä ovat ratkaisu pulmiisi. Ei taatusti kehtaa sanoa, että kehuja halusin, vaikka sehän tuollaisen typeryyden syynä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Liekö somen syytä, mutta monella on todella huonot sosiaaliset taidot irl.

Samaa ns. kohteliaisuuskehumista mitä somessa harrastetaan, odotetaan muuallakin (unohtaen kokonaan, että jossakin somessa kauniiksi ja upeaksi kehutaan myös niitä, jotka ovat kaukana kauniista ja upeasta) ja jos sitä ei saada, aketaan tällainen ap:n kertoman tyylinen "moitin itseäni jotta sinä sitten kehuisit"-märinä.

Mitä arvoa edes on kehuilla, jotka saadaan siksi että vastapuoli kokee velvollisuudekseen kohteliaisuuden vuoksi kehaista kun ensin itse pitää pitkän esitelmän selluistaan tai vinksohampaistaan? TÄTÄ en ymmärrä.

Vierailija

No meidän työpaikalla ihmetellään, miksei vaatteita enää myydä normaaleille suomalaisille naisille. Normaali tarkoittaa noin 20 kiloa ylipainoista naista, jolla on paksut jalat ja kädet. Tajuan taatusti, etten kuulu joukkoon, kun olen 50+ ja samoissa mitoissa viimeiset 30 vuotta. Ja löydän vaatteita ihan joka kaupasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No meidän työpaikalla ihmetellään, miksei vaatteita enää myydä normaaleille suomalaisille naisille. Normaali tarkoittaa noin 20 kiloa ylipainoista naista, jolla on paksut jalat ja kädet. Tajuan taatusti, etten kuulu joukkoon, kun olen 50+ ja samoissa mitoissa viimeiset 30 vuotta. Ja löydän vaatteita ihan joka kaupasta.

Tuo on ihan eri asia. Siinä ihmettelijät varmaan ovat itsekin ylipainoisia, joilla paksut kädet ja jalat ja he aidosti kokevat hankalaksi sen ettei vaatteita löydy. Kyse on aivan eri asiasta kuin marista, kuinka ei millään löydy sopivia housuja mistään kun mulla on tällaiset kamalat hirveät pitkät laihat jalat. Tai kuinka mekot on aina liian isoja vyötäröltä kun mä olen tällainen kamala luikku. Tarkoitushan on tuoda esille pitkiä laihoja jalkoja ja kapeaa vyötäröä, vaatteiden moittiminen on vain tekosyy jota käyttää, jotta pääsee kehumaan itseään.

Näitä on kuultu. Monesti olen ajatellut, että mitäköhän tuumaisi tällainen kehuja toivova pitkälaihajalkainen, jos hänelle sanoisi että ollaan usein puhuttukin että kamalat on tosiaan noi sun luisevat jalat tai kapeavyötäröiselle, että jaa se onkin sun vyötärö kun saa sut näyttämään noin alapainotteiselta ja reitevältä. Jos ei vastaus miellytääisi, aina voisi hyvällä syyllä ksyyä, että jaa eikö ne nyt olleetkaan siis kamalat vaikka juurihan itse niitä kamaliksi sanoit :DDDDDDD

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan eri asia. Siinä ihmettelijät varmaan ovat itsekin ylipainoisia, joilla paksut kädet ja jalat ja he aidosti kokevat hankalaksi sen ettei vaatteita löydy. Kyse on aivan eri asiasta kuin marista, kuinka ei millään löydy sopivia housuja mistään kun mulla on tällaiset kamalat hirveät pitkät laihat jalat. Tai kuinka mekot on aina liian isoja vyötäröltä kun mä olen tällainen kamala luikku. Tarkoitushan on tuoda esille pitkiä laihoja jalkoja ja kapeaa vyötäröä, vaatteiden moittiminen on vain tekosyy jota käyttää, jotta pääsee kehumaan itseään.

Näitä on kuultu. Monesti olen ajatellut, että mitäköhän tuumaisi tällainen kehuja toivova pitkälaihajalkainen, jos hänelle sanoisi että ollaan usein puhuttukin että kamalat on tosiaan noi sun luisevat jalat tai kapeavyötäröiselle, että jaa se onkin sun vyötärö kun saa sut näyttämään noin alapainotteiselta ja reitevältä. Jos ei vastaus miellytääisi, aina voisi hyvällä syyllä ksyyä, että jaa eikö ne nyt olleetkaan siis kamalat vaikka juurihan itse niitä kamaliksi sanoit :DDDDDDD

Joo eikun mukaan vaan kauhisteluun, tyyliin en ole viitsinyt mitään sanoa mutta on varmaan kurjaa kun noin luisevilla jaloilla ei housut istu kunnolla tai että noin kapealla vyötäröllä helposti näyttää persaus leveältä ellei valitse vaatteita oikein. Kun toivottuja kehuja ja "eihän ole kun upea olet"-kohteliaisuuskehuja ei itsetunto-ongelmaiselle tullutkaan, ei kovin pian tulee typeryyksiään uudestaan länkyttämään.

Vierailija

"Samaan olen kiinnittänyt huomiota mutta en ole viitsinyt sulle sanoa, ajattelet vaan silleen että kaikissahan vikoja on eikä kukaan ole täydellinen" - siinä vastaus (ei tosin sellainen mitä haluttiin).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat