Vierailija

Lapset tulevat? Nimimerkki yläasteelaisen ja alakoululaisen äiti.

Kommentit (13)

Vierailija

Oli se olevinaan. Nyt on 17-vuotias tyttöni asunut satojen kilometrien päässä vuoden ajan ja 18-vuotias poikani muutti kesällä omilleen.

Eilen oltiin koko perhe koossa ensimmäistä kertaa yli puoleen vuoteen kun tyttö tuli kotiin viikonlopuksi ja poika illaksi saunomaan.

Se tunne kun oltiin tässä kaikki ja nauraa kätkättivät yhdessä, oli jotain sanoinkuvaamatonta; toisaalta olin onnellinen lasten puolesta, toisaalta iski kamala ikävä sitä entisaikojen härdelliä kohtaan.

Vannoin itselleni nauttivani jokaisesta hetkestä vielä kotona-asuvien kahden nuorimmaisen kanssa, enkä odota pätkääkään heidän kasvamistaan ja itsenäistymistään. Se aika tulee ennemmin kuin uskommekaan.

Nauti lapsistasi, sen neuvon annan itse ikävöidessäni omiani.

Vierailija

Enemmän stressiä nykyään. Teinin perään saa soitella jatkuvasti. Olisi vkonloput aamuyöhön asti ulkona. Saa patistella kouluun. Toinen teinari istuu vaan kotona ja pelaa. Mutta en kaipaa sitä aikaa, kun mentiin kaupan, kodin ja hiekkalaatikon väliä :D

Tietysti helpottaa siltä osin, että voi itse liikkua helpommin. Ei ole kiire hakea ketään päiväkodista. Toivottavasti nuo teinit ei lisäänny pitkään aikaan tai ikinä.

Kaikista helpoin ja kivoin aika oli, kun olivat 5-10v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On! Ja sitten vielä ihanampaa kun muuttavat omilleen. Minulla enää nuorimmainen kotona, en olisi voinut kuvitella kuinka helpoksi elämä muuttuu. Rakkaita toki ovat ja viikottain nähdään mutta silti olen onnellinen että ovat omillaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei. Kukaan ei tarvitse minua enää. Olen ihan turha ihminen.

Aina olet lapsillesi tärkeä, vaikka eivät aktiivisesti pidä yhteyttä. Aikuisille lapsille riittää tieto, että äiti on ja on tarvittaessa tukena.

Etsi itsellesi myös muuta elämän sisältöä kuin lapset, esim. kuntosali, tanssi tms. onhan niitä riippuen siitä, mikä sinua kiinnostaa.

Vierailija

Muistakaa, että erityislapset ja kehitysvammaiset eivät muuta koskaan kotoa. Siksi ei todellakaan ole ihanaa, kun lapset kasvavat. He vain ovat siinä.

Vierailija

Lapset olivat rakkaat pienenäkin, hellyyttäviä.
Mutta se oli oikeasti raskasta aikaa ja nyt koettu. En koskaan enää haluaisi käydä sitä lävitse.

Vierailija

On ihanaa ja nautin siitä kun ne kasvaa. Yksi vauva on vielä ja vanhin lapsi kuudennella. Kaikki on kauan vielä kotona, se on hyvä, mutta toivon että nuorimmainen lopettaisi kaappien tyhjentelyn ja kaiken lattialle vetämisen xD

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat