Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö myös eläinten sukupuolirajat häivyttää julkisessa keskustelussa?

Vierailija
24.08.2017 |

Onko reilua puhua eläintenkään kohdalla enää uroksista ja naaraista erikseen? Ja onko reilua kolun biologian tunnilla puhua erikseen sukupuolista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi puhua sukupuolista, koska joka ihminen ja eläin saa itse valita mikä on. Kotieläintaloudessakin pitää luopua sukupuolirooleista, esimerkkinä vaikkapa kukkotarha jossa on yksi kana. Paitsi että nimityksiä 'kukko' ja 'kana' ei ole soveliasta käyttää.

Vierailija
2/4 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan koiraRODUISTA. Eletäänkö me natsisaksassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun miksi ei olisi? Ihmisten kohdallakin saa puhua, eihän sitä ole kukaan esittänyt ettei saisi! Jotkut vaan eivät tajua yhtään mistä on kysymys. Oikeudesta olla minä, sinä, sellaisena kuin olen, olet. Ettei tartte olla tietynlainen sen mukaan mitä on jalkovälissä. Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
4/4 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah,

toisaalta, hevosta ei tarvitse pukea siniseen, että se tietäisi kumpaa sukupuolta se on. Joillekin ihmisille se tuntuu olevan pakollista, koska muutenhan lapsi "hämmentyy".

Eläimillä ei myöskään ole hommia eri sukupuolille, ne vaan toimii niin kuin ne toimii. Ihmismaailmassa merihevosen toimintaa pidettäisiin sairaana: että uros synnyttää poikaset ja hoitaa ne.

Eläimet ei myöskään koe, että tietynlainen ympäristö söisi niiden "miehisyyttä". Tai noudattaa jotain tiettyä toimintatapaa, koska "näin on aina tehty".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi