Mistä voi johtua jatkuva poissaoleva olo?
Hyvin vaikea keskittyä meneillään olevaan hetkeen. Ihan kuin olisin jotenkin puoliksi poissa koko ajan. Unohtelen mitä olenkaan tekemässä, saatan havahtua siihen että kesken meilin kirjoittamisen olenkin pitkään tuijottanut ruutua tekemättä ja ajattelematta yhtään mitään. En saa riuhtaistua itseäni virkeäksi ja läsnäolevaksi vaikka kuinka yritän, joskus sanatkin unohtuu. Olen ihan kuin sumussa koko ajan.
Mistä tämä voi johtua? En juo enkä polta, juon vettä litran pari päivässä, syön joka päivä vihanneksia, nukun hyvin, edes verensokeri ei heittele koska en syö sokerisia herkkuja ollenkaan. Kävin neurologilla ja päästäni otettiin magnettikuvat, mutta koska niistä ei näkynyt mitään niin hän sanoi että ei osaa auttaa, ja siinä se.
Kommentit (15)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiaatioh%C3%A4iri%C3%B6 Lukaise jos oireisto vaikuttaisi tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Niskajumi
Voisiko olla noin yksinkertainen selitys :D ? Niskani ei ole kipeä, mutta jumissa se on. Lisäksi bruksaan, hyvästä hoidosta huolimatta se vaiva ei ole kokonaan poistunut. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö Mirtazapiiniä?
En käytä mitään lääkkeitä, en edes e-pillereitä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dissosiaatioh%C3%A4iri%C3%B6 Lukaise jos oireisto vaikuttaisi tutulta.
Hmm. Ei kuulosta tutulta. Enemmän sanoisin että minulla on jokin aivosumu tai ihan kuin aivoni olisivat puoliunessa vaikka olen hereillä. Ap.
Jännitysniska voi aiheuttaa mitä ihmeellisempiä oireita. Ja tuo on yksi niistä normaaleista.
Voi myös olla esim. Magnesiumin puutosta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kilpirauhasarvot kunnossa?
Ne on testattu muutama vuosi sitten ja olivat silloin hyvät. Muita kilpparimaisia oireita minulla ei ole, tein netissä sen vajis-kyselyn. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Jännitysniska voi aiheuttaa mitä ihmeellisempiä oireita. Ja tuo on yksi niistä normaaleista.
Voi myös olla esim. Magnesiumin puutosta.
Hmm. Kotona taitaa olla magnesiumia, alan syömään sitä heti tänään ja kokeilen. Ap.
Raudanpuute, B-vitamiinien puute (erityisesti B 12-vitamiini)
Vierailija kirjoitti:
Raudanpuute, B-vitamiinien puute (erityisesti B 12-vitamiini)
Raudan puutetta en usko, koska syön usein punaista lihaa ja kuukautiset on niukat. Kokeilen tuon B-vitamiinin. Ap.
Minulla on aivan samanlaiset oireet, olleet nyt melkein pari vuotta. Olen myös miettinyt mistä ihmeestä johtuu. Tekee elämästä todella vaikeaa kun pitäisi pystyä samaan aikaan hyvään työtehoon ja opiskellakin. Kamalaa kun sumu ei vaan hellitä...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aivan samanlaiset oireet, olleet nyt melkein pari vuotta. Olen myös miettinyt mistä ihmeestä johtuu. Tekee elämästä todella vaikeaa kun pitäisi pystyä samaan aikaan hyvään työtehoon ja opiskellakin. Kamalaa kun sumu ei vaan hellitä...
Joo, juuri tämä. Olen vaativassa työssä, ja mokailen siinä koko ajan koska unohdan asioita enkä pysty keskittymään. Joskus palaverissa minulta kysytään jotain enkä reagoi ja sitten kysytään monta kertaa ja ihmetellään enkö kuuntele. No yritän kuunnella ja keskittyä, en halua olla poissaoleva! Pidän työstäni, ja olen siinä oikeasta aika taitava ja kokenut, mutta nyt teen ihan ihme virheitä ja kuljen töissäkin tahtomattani ihan sumussa koko ajan. Opiskellakin pitäisi, mutta sitä en enää edes yritä, koska huomasin että en enää pysty, siitä ei vain tule mitään. Ap.
googlaa gluteeniton aivosumu, maitokin ja sokerikin..
Niskajumi