Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun menen hukkaan työmarkkinoilla

Vierailija
23.08.2017 |

Minulla on yksi maisteritutkinto, ja siihen lisäksi useita virallisia lisäkoulutuksia, ei siis vain yhden päivän kursseja vaan ihan merkittiviä juttuja. Lisäksi olen omaksi huvikseni vapaa-ajalla opiskellut monenlaista lisäjuttua ohi oman alan. CV:ni on aukoton ja hyvä, ja minulla on laaja työkokemus vaativasta työstä. Nykyisessä työssä tiettyjen organisaatiomuutosten takia vaan työnkuvani supistui ihan olemattomaksi juniorityöksi (firmamme lopetti ne vaativat ja laajat palvelukokonaisuudet, joissa ennen työskentelin). Nyt olen kolme vuotta yrittänyt saada uutta työpaikkaa, jossa voisin hyödyntää osaamistani ja kokemustani ja jopa oppia lisää. Olen saanut kyllä uusia työpaikkoja, mutta samanlaisia epäkiinnostavia ja liian helppoja töitä kuin nykyinen työ, joten en ole niitä ottanut vastaan. Minulla on melko laajat verkostot, ja kaikki sanoo että haluaisivat juuri minun tapaisen osaajan heille töihin, mutta ei ole rahaa palkata taloon lisää väkeä. Yrittävät saada minut tarjoamaan asiantuntemustani ilmaiseksi, kun kuulemma osaan juuri sellaista mitä he tarvitsevat ja ehkä voisi olla joskus sitten työpaikkakin tarjolla. No en tietenkään suostu sellaiseen.

Tunnen, että menen ihan hukkaan työmarkkinoilla ja työelämässä. Haluaisin päästä hyödyntämään sitä mitä osaan, mutta mikä siinä on kun mikään firma ei voi palkata lisää väkeä juuri nyt vaativiin tehtäviin. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä järkeä Suomen on ollut edes kouluttaa minut näin pitkälle, kun sitä koulutusta ja osaamista ei sitten kukaan halua hyödyntää, vaan hommat on yksinkertaisia junioripaikkoja vain. En varmasti ole alani huippu ollenkaan, mutta taitava ihminen kuitenkin. Kaipaisin nyt jotain kohtalotovereita, joiden kanssa jakaa ajatuksia.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi. Myös mulla on erityisosaamista, josta firmat eivät ole kiinnostuneet niin paljoa, että palkkaisivat minut. Osaamiseni on kuitenkin sellaista, jota tarvitaan. Yrittäjänä myyn osaamistani loppuasiakkaille sekä suoraan että alihankintana yritysten kautta. Ei tämä mitään miljardibisnestä ole, mutta hyvin maksaa asuntolainansa, elämisensä ja huvituksensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme