Voiko oluelle olla allerginen?
Kun miehelle tulee aina hengenahdistusta ja nielemisvaikeuksia jo pienestä määrästä alkoholia.
Kommentit (10)
tai tölkistä liuenneille kemikaaleille. Aikoinaan kun tölkit yleistyivät sain ihottumaa ja just hengenahdistusta.
Onko miehesi keliaakikko tai vilja-allergikko? Oluthan tehdään viljakasveista, Euroopassa pääosin ohrasta tai vehnästä. Myös hiivalle voi olla allerginen.
Tulee mieleen, että voisi olla allerginen:
-viljoille tai ohralle
-humalalle (siis kasville)
-muulle oluen ainesosalle
-kemikaaleille
*
Keliakia ei yleensä aiheuta hengenahdistusta vaan turvotusta, ripulia, oksentelua, iho-oireita (päänahka, kyynär- ja polvitaipeet), pidemmälle edetessään myös mm. kuumeilua, väsymystä, päänjumittumista, nivelkipuja... siis keliakia on pikälle edenneenä ihan jäätävän kokonaisvaltainen tauti, koska se on autoimmuunisairaus.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että voisi olla allerginen:
-viljoille tai ohralle
-humalalle (siis kasville)
-muulle oluen ainesosalle
-kemikaaleille
*
Keliakia ei yleensä aiheuta hengenahdistusta vaan turvotusta, ripulia, oksentelua, iho-oireita (päänahka, kyynär- ja polvitaipeet), pidemmälle edetessään myös mm. kuumeilua, väsymystä, päänjumittumista, nivelkipuja... siis keliakia on pikälle edenneenä ihan jäätävän kokonaisvaltainen tauti, koska se on autoimmuunisairaus.
Ei ole keliaakikko
Kyllä voi. Itselläni huono olo alkaa ilmetä n. kymmenen oluen jälkeen. Huimaa ,näköhäiriöitä ja väsymystä.
Olen epäillyt että syypää voisi olla viljan glyfosaatti tms?
Voi. Olen allerginen jollekin oluessa, mutta en tiedä mille. Ihan 1/2 dl olutta saa minut ihan punaiseksi, kädetkin turpoaa. Ja seuraavana päivänä on kamala olo.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Olen allerginen jollekin oluessa, mutta en tiedä mille. Ihan 1/2 dl olutta saa minut ihan punaiseksi, kädetkin turpoaa. Ja seuraavana päivänä on kamala olo.
Minkäkokoinen desi?
Alkoholille voi joo olla.