Juhlimassa lauantaina - edelleen masentaa ja ahdistaa, miten tätä oloa voisi parantaa?
Tavallisesti seuraavana päivänä hieman väsyttää, mutta muuten olo on ihan hyvä. Tällä kertaa vaan ahdistus ja masentuneisuus ei meinaa millään helpottaa ja koko ajan väsyttää. Hirveän yksinäinen olo, tuntuu kuin olisin kadottanut kaikki kaverini enkä voi laittaa kenellekään viestiä koska eivät kuitenkaan halua puhua kanssani - mitä ihmettä!? Olin ulkona yhden kaverin kanssa, joka on laittanut useamman kerran jo viestiä, kukaan muu ei edes tiedä että olen ollut missään enkä tehnyt mitään tyhmää, ilta sujui oikein mukavasti.
Unet ovat olleet todella ahdistavia myös. Olen ollut viime päivät lukkiutuneena asuntooni, kauppaankaan en ole lähtenyt kun ei ole pakottavaa tarvetta ollut...
Olen 24-vuotias nainen, fyysisesti hyvässä kunnossa, syön terveellisesti, eikä elämässäni ole oikeasti mitään vikaa. Oikeastaan olen viime aikoina ollut erittäin onnellinen, mutta nyt yhtäkkiä aivan pohjalla.
Kommentit (11)
No oot varmaan vetänyt hirveet kännit. Kyllä se pian alkaa helpottaa. Tuo on tuttua, mutta ei mulla sun iässä vielä tollasta krapulaa ollut.
Viinanjuonti aiheuttaa mullekkin moneksi päiväksi paskan olon!Eli ei kannata paljon kupitella!
Alkoholi tekee tuota. Olet ilmeisesti vetänyt kauheat kännit, tuo on seuraus.
Kannattaisi keksiä muuta tekemistä viikonlopulle kuin ryyppäys.
No sä olet vaan krapulassa ja aivokemiat sekaisin. Nuori ihminen kyllä se siitä. Paljon vettä nyt juomaan ja huuhtele myrkyt pois elimistöstä.
Näin 50 vuotiaana ei kestä enää yhtään krapulaa. Ne on nykyään ihan murhaa.
Onko sinulla huono viinapää? Jos on googlaa hiivasyndrooma. Muutenkin alkoholi on depressantti eikä sovi kaikille.
Juu sama homma mulla, varsinkin parin päivän juhlimisesta. Nyt olen kyllä vähentänyt juurikin surullisen olon takia, eipä mullakaan ole ikää kuin 23.
Itsellä tulee helposti sama, johtuu serotoniinin vaihteluista aivoissa. Humalassa sen taso on huipussa ja seuraavina päivinä vähän matalammalla.. Kohta ne tasoittuu ja tulee taas parempi olo, usko pois :)
Kiitos vastauksista, näiden lukeminen jo auttoi hieman :) Join kyllä tavallista enemmän, mutten kuitenkaan niin paljon enemmän, että se täysin selittäisi tämän olotilan. Tuntuu kuitenkin, että kuukautiset ovat alkamassa lähipäivinä, joten ehkä ne pahentavat tätä oloa... Lisäksi sain tietää sairastavani keliakiaa 4 kuukautta sitten, mikä on huomattavasti muuttanut kroppani toimintaa (siis gluteenittomalle ruokavaliolle siirtyminen), joten ehkä sekin vaikuttaa tässä osaltaan.
Onneksi parin viikon päästä jatkuu taas opiskelut ja syksystä on tulossa sen kannalta hyvin kiireinen, joten juomista ei tule seuraavaan puoleen vuoteen juuri harrastettua, eikä tämän kerran jälkeen kyllä todellakaan tee mielikään!
Edelleen siis ahdistaa, mutta koitan nyt keskittyä ihan muihin juttuihin ja käydä tänään vähän kodin ulkopuolellakin, eiköhän tämä tästä vähitellen tasoitu. Välillä tosin mieleen on hiipinyt pelko siitä, että entä jos tämä onkin jo syysmasennusta... Sitä ei kuitenkaan ole vuosiin ollut, joten eiköhän tässä ole vain darra kyseessä.
-ap
Olis vaan kannattanut ottaa Vichyä niin ei olis haikea huominen.
up