Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rela-tipat, disflatyl-tipat, dee-tipat???

03.04.2006 |

Elikkäs... Auttakaa, jos osaatte!!! Mitä noi kaikki tipat on ja miten ne toimii/vaikuttaa? Onko parempia kuin cuplaton-tipat?

Meinaan olen ihan pihalla noista, meillä on käytössä vajaa kahden kuukauden ikäisellä pojalla cuplaton-tipat ja jekovitit, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan noista muistakin vaihtoehdoista... Ja kun esikoisesta on kyse, en muista sitten tiedä...

Tämä mamma kiittää ja kumartaa...

napero ja poika 7vko+3pvä

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rela-tipat: maitohappobakteeria, tarvitaan normaalisti vain jos matkustetaan vaikkapa ulkomaille ja ruokavalio muuttuu tai ripulitaudissa, tai antibioottikuurin aikana. Meidän vauvalle ei ole käyneet yhtään, kun imetin ja söin itse antibiootteja, parempi ilman, tai että itse vain olen ottanut nuo tipat.

Disflatyl ja Cuplaton, vaikuttaa samaan asiaan, kuplia poistavasti. Teho kyseenalainen, meidän esikoiselle eivät auttaneet pätkän vertaa ja koin niiden antamisen muistamisen stressaavana muutenkin. Toisella oli myös alussa koliikki, mutta en käyttänyt tippoja.

Jekovit, Devitol ja Deetipat ovat kaikki d-vitamiinivalmisteita. Meillä ei käynyt esikoiselle kun Jekovit alussa, ja tälle toiselle ei mikään, 4kk kohdalla sitten Deetipat.

Vierailija
2/2 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli disflatyl tipat ovat vastaavia kuin cuplaton. Toisille disflatyl tipat tehoaa paremmin kuin kuplatonit eikä niitä annetakaan kuin 3-4 kertaa päivässä mutta 15 tippaa kerrallaan. Ja ruokailun yhteydessä myös nämäkin annetaan.

Dee tipat on jotain d-vitaminitippoja myös niinkuin devitol ja jekovitkin. Jekovithan on vesipohjainen ainakin ja siksi vatsa ystävällisempi kuin devitol. Käsittääkseni dee tipat myös vesipohjainen.

Rela tipat ovat maitohappopakteeri valmiste. Yhtälailla toimii gefilus tuotteetkin mutta rela tipat on helpompi antaa vauvalle. 5 tippaa kerran päivässä sekoitettuna esim maitoon. Eli siis luultavasti auttaa vatsavaivoihin.

Meillä ollu relat käytössä nyt noin 2 vkoa mutta en tiedä onko ne auttanu ; ) En uskalla kokeilla poisjättämistäkään. Oli melko kallis pieni pullo..n 20 e. D-vitamiineista meillä käytössä jekovit. Ja cuplatonia olen antanut myös noin 3 viikkoa. Se tuntuu ainakin meillä tehoavan. Paukut tulee ulos eikä jää masuun kuplimaan.

T.lyytikki ja poika 5vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla