Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidin ja sen miesystävän juominen ja tappelu

20.08.2017 |

en tiiä onko tää oikea paikka tulla kertoon tällasia asioita, mutta ajattelin että täällä saattaa olla jotain vähän vanhempia ja, toivottavasti, järkeviä ihmisiä. kuitenkin, mun äiti ja sen miesystävä oli viikon lomalla, ja tuli eilen takasin. olin saanut mun siskon kautta tietää, että äidin miesystävä oli hakannut mun äitiä sielä ainakin kerran kunnolla. ne toi sieltä viinapullon, jonka ne on juonu tän illan aikana kaljojen lisäksi. ne on tapellu alkuillasta saakka ja just äsken sen miesystävä tönäs mun äidin maahan patteria päin, eikä ollu eka kerta tänä iltana tai muutenkaan niiden 5-6 vuotisen suhteen aikana. äitikin sitä löi kerran, sen miesystävän luvalla kylläkin. en uskalla kertoo tästä kellekkään, koska tiiän, että mut otettais kotoa pois heti, koska lapsuuteni aikana oon ollu sossujen yms kanssa tekemisissä just samanlaisten asioiden takia. en kyllä tiiä, olisko se oikeesti paha asia että mut vietäis kotoa pois, koska periaatteessa voisin mennä isälleni asumaan ja muutenkin ahdistaa kotona olo. toinen ongelma on se, että en tiedä miten kertoisin tästä jollekkin. anteeks jos tää oli vähän sekava, mutta ajatukset on vähän joka paikassa tällä hetkellä. ja en edelleenkään tiedä, oliko vauva.fi paras paikka tulla kertomaan tästä, mutta joo. toivoisin että saisin edes jonkun neuvon tai jonkinlaista vertaistukea tähän :DD.

Kommentit (8)

1/8 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin, piti vielä kysyä että voiko alaikäinen, tietysti sinä vuonna 16 täyttävä, muuttaa omaan kotiin ilman "pää"huoltajan (termit hallussa) lupaa? vai riittääkö siihen etävanhemman lupa? ja mistä ja kenelle voisin keskustella siitä, että haluaisin muuttaa isälleni? yksin muuttaminen ei kyllä ole vielä pariin vuoteen mahdollista, koska täytän tänä vuonna vasta 14.

2/8 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot isällesi ihan omin sanoin mitä äidin luona tapahtuu. Isäsi hoitaa loput. Voimia sinulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on tässä kohtaa ensimmäinen oikea "osoite". Missä siskosi asuu? 

4/8 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen asuu alle kilometrin päässä ja toinen yli sadan. kummastakaan niistä ei ole apua, toinen on narkki ja toinen alkoholisti :). veljiäkin on kaksi, toiselle en tosin puhu ja toinen asuu taas yli sadan kilometrin päässä oman lapsensa ja vaimonsa kanssa.

5/8 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä kunnassa sä asutniin googleta sieltä kunnan sivulta sosiaalipalvelut ja lastensuojelu. Sieltä löytyy puhelinnumeroita. Kyllä sun sieltä pois on päästävä.

Kaikkea hyvää sulle lapskulta. Jos tulee tilanne päälle soita poliisit.

6/8 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikello kirjoitti:

Se missä kunnassa sä asutniin googleta sieltä kunnan sivulta sosiaalipalvelut ja lastensuojelu. Sieltä löytyy puhelinnumeroita. Kyllä sun sieltä pois on päästävä.

Kaikkea hyvää sulle lapskulta. Jos tulee tilanne päälle soita poliisit.

Juu, komppaan. Puhu asiasta samantien isäsi kanssa, ja jos asia ei lähde hoitumaan sitä kautta niin sosiaalipalvelut apuun.

Vierailija
7/8 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tiedän nuoren, jolla oli kotona vaikeaa eikä enää sijoitettu uuteen perheeseen vaan autettiin elämän alkuun, koska oli täysikäisyyttä lähestymässä.

Annettiin asunto ja käyntiin pari kertaa viikossa katsomassa miten pärjää ja tietysti numero mihin soittaa, jos tarvitsee apua. Siis perhetyö vieraili nuoren luona...

Oli se verran kypsä nuori eli tällainenkin voisi EHKÄ olla mahdollista.

Ota yhteyttä isääsi tai lastensuojeluun ja pyydä päästä isäsi luo tai omaan asuntoon.

Vierailija
8/8 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta täyttänyt saa itse sanoa, missä haluaa asua. Ota ensin yhteyttä isääsi ja ilmoita, että haluat muuttaa hänen luokseen. Jos isälläsi ei ole mitään sitä vastaan, voit muuttaa hänen luokseen vaikka huomenna. Äidilläsi ei ole siihen mitään sanomista.

Tuskin vielä omaan asuntoon pääset, kun peruskoulukin on kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi