Onko muistakin ihanaa, että suloiset eput ja toput ovat taas ilmaantuneet liikenteeseen...!
Aina loppukesästä tämän taas herää huomaamaan! Ajelkaahan varovasti :>
Kommentit (15)
On, lapset ovat suloisia, mutta en tykkää sanoista "eppu" ja "toppu".
Onko se Jyväskylän murretta? Tunnen yhden sieltä päin kotoisin olevan henkilön, joka käyttää noita ärsyttäviä sanoja :)
Jep, Jyväskylän ja vähän kai Oulunkin alueiden murretta. Ja ihan aikuisetkin vissiin sanoo noin, ei vain lapset. Listasin nämä ärsyttävien sanojen ketjuun, josta joku pahastunut kävi ne poistattamassa, mutta kyllä ne sinne ilmestyivät pian uudestaan, jotakuta muutakin ärsyttää.
Suomi pitäisi katkaista Tampereen kohdalta.
Mitkä eput ja toput? Typeriä sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Jep, Jyväskylän ja vähän kai Oulunkin alueiden murretta. Ja ihan aikuisetkin vissiin sanoo noin, ei vain lapset. Listasin nämä ärsyttävien sanojen ketjuun, josta joku pahastunut kävi ne poistattamassa, mutta kyllä ne sinne ilmestyivät pian uudestaan, jotakuta muutakin ärsyttää.
No ei kyllä täällä Oulun seudulla noita käytetä
Ovatko eput ja toput eka- ja tokaluokkalaisia vai mitä niillä tarkoitetaan? Hölmön kuuloista joka tapauksessa. Opettele puhumaan ap.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä eput ja toput? Typeriä sanoja.
Ihan hirveitä. Nousee sappinesteet suuhun.
Avasin ketjun kuvitellen, että kyse on jostain eläimistä. Petyin.
Eput ja toput.
Ei ***** mitä ******.
Olisin vastannut tähän asiallisesti, mikäli aloittaja ei olisi käyttänyt noita 'ihqraxpox' -sanojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja tyhjentää eteläpuoli ja postittaa kusipäät vaikka Viroon? Muuttaisin Tampereelle tai sen pohjoispuolelle miettimättä sekuntiakaan, jos siellä olisi töitä. Itse asiassa mitä pohjoisempaan, sen nopeammin lähtisin. Olen siellä tavannut pelkästään ystävällisiä ihmisiä. Täällä kotinurkilla kaikki esittävät kiireisiä city-ihmisiä, vaikka maailman mittakaavassa ovat peräjunttilasta asenteineen ja käytöstapoineen.
Vierailija kirjoitti:
Ja lahjoittaa eteläpuoli vaikka Virolle? Muuttaisin Tampereelle tai sen pohjoispuolelle miettimättä sekuntiakaan, jos siellä olisi töitä. Itse asiassa mitä pohjoisempaan, sen nopeammin lähtisin. Olen siellä tavannut pelkästään ystävällisiä ihmisiä. Täällä kotinurkilla kaikki esittävät kiireisiä city-ihmisiä, vaikka maailman mittakaavassa ovat peräjunttilasta asenteineen ja käytöstapoineen.
Eppu toppu kolkki nelkki viikki kuukki. Normaalia puhekieltä Jyväskylässä.
No eipä kyllä ole suloista eikä söpöä.
Vierailija kirjoitti:
Eppu toppu kolkki nelkki viikki kuukki. Normaalia puhekieltä Jyväskylässä.
... ja ollut iät ja ajat, eli ei ole mikään "ihqa" uusi keksintö jos joku luulee.
T. Entinen jyväskyläläinen
Anteeks, mitkä? Tai no, näin mä Syrjän Martin mutta ei se kovin söpö ollut.