Sinä treffeillä kävijä! Kuinka paljon tarvitset yhteistä aikaa tietääksesi, voitko ihastua toiseen vai et?
Minulla menee 10–30 minuuttia, mutta jotkut tuntuvat tarvitsevan usean viikon tapailua osatakseen sanoa, kiinnostaako vai ei. Mielenkiintoista, miten eri nopeuksia ihmisten romanttiset tunteet kehittyvät.
Mikä sinun nopeutesi on, ja onko siitä ollut sinulle haittaa? Minä olen melkein aina se, joka on ensin ihastunut, ja sitten pitää olla coolisti, ettei säikäytä toista.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Olen hitaasti lämpiävä. Kyllä sitä useamman viikon tarvitsee. Tottakai selkeät epäsopivat tapaukset huomaa jo ekalla kerralla. Mutta muutoin kyllähän sitä tarvitsee paremmin tutustua, että tietää kohtaako ajatukset, arvot ja muut. Tunteet herää vasta kun toisen tuntee hyvin ja ollaan sopivat toisillemme.
Minulle heräävät tunteet heti, jos ovat herätäkseen, ja sitten tapaillaan, jotta saadaan nämä yhteensopivuusasiat selville. En ole varmaan koskaan tuntenut vetoa ihmiseen, johon en tuntenut vetoa ensimmäisten parin yhdessä vietetyn tunnin jälkeen. Ystävät sitten erikseen. -ap
Se riippuu niin tapauksesta. Jonkun natsaa heti ja toisen kanssa voi mennä kauankin. Esim. Entisen kanssa pyörittiin samoissa porukoissa n. 5v eikä kummankaan osalta mitään suurta kiinnostusta. Sitten yksi ilta tavattiin sattumalta baarissa ja päädyttiin sänkyyn. Hänen kanssaan seurusteltiin seuraavat 6v. Ihmeteltiin oikein yhdessä, miten meni niin kauan ennen kuin tajuttiin että ollaan täysin samanlaisia ja että meillä on ihan tosi paljon yhteistä. Joskus ihastuu nopeasti toiseen, mutta se ihastuskin saattaa loppua yhtä nopeasti kuin on alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu niin tapauksesta. Jonkun natsaa heti ja toisen kanssa voi mennä kauankin. Esim. Entisen kanssa pyörittiin samoissa porukoissa n. 5v eikä kummankaan osalta mitään suurta kiinnostusta. Sitten yksi ilta tavattiin sattumalta baarissa ja päädyttiin sänkyyn. Hänen kanssaan seurusteltiin seuraavat 6v. Ihmeteltiin oikein yhdessä, miten meni niin kauan ennen kuin tajuttiin että ollaan täysin samanlaisia ja että meillä on ihan tosi paljon yhteistä. Joskus ihastuu nopeasti toiseen, mutta se ihastuskin saattaa loppua yhtä nopeasti kuin on alkanut.
Minulla on vähän vastaava kokemus päätymisestä sänkyyn ystävän kanssa. Sinä oli kyse kyllä siitä, että olin aluksi tuntenut vetoa häneen, mutta koska hän oli suhteessa, mitään ei tapahtunut, ja aloin pitää häntä ystävänä.
Joo, ihastun helposti. -ap
Mä olen varmaan myös nopeasti ihastuva. "Sinkkukautenani" kävin kahden kanssa treffeillä. Ensimmäiseen en ihastunut treffeillä. Oltiin viestitelty pitkään ja olin pettynyt, kun todellisuus ei vastannut kuvitelmaa. Olisin halunnut vielä selvittää asiaa, oliko hän oikeasti niin erilainen kuin viestien perusteella, oliko jännitystä liikaa tms, mutta miehelle riitti ne yhdet treffit joten jäi selvittämättä olisiko mun ollut mahdollista ihastua usean tapaamisen jälkeen vielä. Toisen kanssa mulla tuli heti ekoilla treffeillä olo, että on ihana! En sen jälkeen sitten lähtenyt enää muiden kanssa treffeille. Ollaan oltu yhdessä 3,5 vuotta ja hän on yhtä ihana aina vaan. Kyllä sen heti tiesi.
Useimmista ihmisistä "nään" jo heti parin minuutin jälkeen tulenko toimeen vai en. Jos tulen, niin sen jälkeen riittää myöskin tuo 10-30min ihastumiseen. Jos sitä ei tule, niin ei luultavasti ole tarpeeksi sopiva mun kanssa parisuhteeseen.
Nykyisen poikaystäväni kanssa tavattiin kun mentiin duuniporukalla pubiin. Samalla työpaikalla oli, mutta en ollut aiemmin jutellut. Juteltiin varmaan tunnin ajan, ja olin jo siinä kohtaa ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan myös nopeasti ihastuva. "Sinkkukautenani" kävin kahden kanssa treffeillä. Ensimmäiseen en ihastunut treffeillä. Oltiin viestitelty pitkään ja olin pettynyt, kun todellisuus ei vastannut kuvitelmaa. Olisin halunnut vielä selvittää asiaa, oliko hän oikeasti niin erilainen kuin viestien perusteella, oliko jännitystä liikaa tms, mutta miehelle riitti ne yhdet treffit joten jäi selvittämättä olisiko mun ollut mahdollista ihastua usean tapaamisen jälkeen vielä. Toisen kanssa mulla tuli heti ekoilla treffeillä olo, että on ihana! En sen jälkeen sitten lähtenyt enää muiden kanssa treffeille. Ollaan oltu yhdessä 3,5 vuotta ja hän on yhtä ihana aina vaan. Kyllä sen heti tiesi.
Tutulta kuulostaa... -ap
En enää käy treffeillä, mutta tiesin muutamassa sekunnissa, jos mies oli sellainen etten voisi kuvitellakaan haluavani häntä miehenä. Ok-tyypin, joka ei kuitenkaan vienyt jalkoja alta, saatoin tavata kaksi tai jopa kolmekin kertaa. Yleensä mielikuva "ihan kivasta" ei kuitenkaan muuttunut.
Olen seurustellut kahdesti ja molemmat ihastumiset olivat nopeita. Toisen kanssa oltiin hississä kaksi kerrosta ylöspäin ja pidin jo hänestä. Oltiin yhdessä puoli vuotta.
Toisen viereen istuin lätkämatsissa. Hänen kätensä hipaisi minua ja katsoin häntä silmiin; se oli menoa. Olemme olleet yhdessä kuusi vuotta nyt. Tiedän todella nopeasti mistä pidän.
Olen hitaasti lämpiävä. Kyllä sitä useamman viikon tarvitsee. Tottakai selkeät epäsopivat tapaukset huomaa jo ekalla kerralla. Mutta muutoin kyllähän sitä tarvitsee paremmin tutustua, että tietää kohtaako ajatukset, arvot ja muut. Tunteet herää vasta kun toisen tuntee hyvin ja ollaan sopivat toisillemme.