Sosiaali- ja terveysalalla työskentelevät! Suututtaako sellainen asiakas, joka...
Jättää tulematta useille sovituille ajoille. Joskus peruu ajat, mutta joskus ei sitäkään. Kertokaa rehellisesti, että suututtaako tai turhauttaako tämä, vaikuttaako negatiivisesti käsitykseesi tästä ihmisestä jne.?
Kommentit (11)
Ei tarvii olla ees tuolla alalla, tai millään alalla, että ei ilmoiteta peruutuksista, varmasti ärsyttää!
Kyllä se välillä vähän kismittää, jos vaikka olisi paljon muutakin tekemistä tai ei ole ehtinyt pitää muutenkaan lainkaan taukoja, niin sitten mun aikaa hukataan peruuttamattomalla ajalla. Kuitenkin mun pitää odottaa, josko myöhästyjä tulee. Jos myöhästyjä tuleekin, niin usein se saa myös muiden ajanvaranneiden ajat myöhentymään ja sitä on sitten ikävä pahoitella muille. Mun luokse tullaan yleensä noin 10 min ajanvarauksella ja jokaista varten luen etukäteen esitiedot ja teen valmistelut. Onkin sitten ikävää, että laitoin kaiken valmiiksi turhaan. Olisin voinut senkin ajan käyttää muiden ihmisten, jotka ovat tulossa asioiden perehtymiseen.
No ei mua yksittäisenä hoitajana suututa, luppoaikaahan siitä vaan tulee.
Veronmaksajana kyllä suututtaa moinen, kun samaan aikaan itketään jonojen pituudesta.
Välillä se ärsyttää. Varsinkin ainaiset tekosyyt, joilla peruvat aikansa viime tipassa. Toisaalta asiaan on jo niin tottunut, että siihen osaa jo asennoitua. Työskentelen sosiaalialalla.
Ihmetyttää vaan miten henkilö sitten viiden peruutuksen ja tulematta jättämisen jälkeen vielä kehtaa tulla.
Kiitos vastauksista.
Olen itse mielenterveyspotilas ja autismin kirjolainen. Minulla pitäis olla aikoja eri ammattilaisille hyvin tiuhaan, mutta valitettavasti en useimmiten niitä pääse käyttämään. Ajan hahmotus on minulle vaikeaa, samoin ulos lähteminen (varsinkin kun pitää kulkea julkisilla pitkiä matkoja). Siihen päälle vielä paniikki, ahdistus ja/tai väsymys valvotun yön jälkeen, niin valitettavasti usea aika jää käyttämättä ja osa perumatta.
Minua hävettää ja ahdistaa oma saamattomuuteni ja pa*kuuteni, se, että tuhlaan muiden aikaa, vien resursseja jne. Hävettää pyytää viidettä kertaa putkeen uutta aikaa ja luvata että nyt tulen varmasti, kun en itsekään tiedä yhtään, tulenko.
Olen ollut huomaavinani aika selvästi useassa ammattilaisessa kyllästymisen ja turhautuneisuuden, jopa ärtymyksen merkkejä minua kohtaan ja tietysti ihan syystä.
Olen usein miettinyt kaikkien hoitokontaktien laittamista poikki, kun minulla on siellä enemmän poissa- kuin läsnäoloja. Ja tuntuu, että kaikki siellä vihaavat minua.
-AP
Olen ollut huomaavinani aika selvästi useassa ammattilaisessa kyllästymisen ja turhautuneisuuden, jopa ärtymyksen merkkejä minua kohtaan ja tietysti ihan syystä.
Olen usein miettinyt kaikkien hoitokontaktien laittamista poikki, kun minulla on siellä enemmän poissa- kuin läsnäoloja. Ja tuntuu, että kaikki siellä vihaavat minua.
Taidat sekoittaa ärtymyksen ja vihan, tuskin sinua siutä syystä vihataan ja ärtyneisyyskin menee ohi nopeasti kun ymmärtää syyn asiakkaan käytöksen taustalla.
Eipä kukaan sinua varmastikaan vihaa. Masentuneiden olisi hyvä ymmärtää, että maailma ei pyöri heidän ympärillään.
Eli ketään ei lopulta kiinnosta vaikka peruisit joka kerta, he eivät vietä unettomia öitä vuoksesi tai haudo kostoa siksi kun jätit tulematta varatulle ajalle. Hyvä jos nimesi muistavat.
Olet vain yksi muiden joukossa ja täällä on monta monta muutakin.
^^