Oletko koskaan ollut lakkorikkuri?
Kommentit (12)
Minäkään en kuulunut liittoon ja sai tehdä pitkää päivää. Sujui ihan hyvin.
En kuulu liittoo enkä ole koskaan kuulunut joten siinä mielessä olen rikkuri että töitä olen aina lakkojen aikana tehnyt. Käytännössä olen jäänyt lakkopäivinä etätöitä tekemään tai pitänyt vapaata solidaarisuus syistä tai ettei tilanne olisi kiusallinen kenelläkään.
En ole ikinä ollut lakossa. Työelämässä olen ollut 80-luvun alkupuolelta alkaen. Miesvaltaiset alat lakkoilevat.
Vierailija kirjoitti:
Kelpasiko sinulle lakon myötä saadut korotukset? Vai oletko suoraselkäisesti kieltäytynyt alan tes:n paremmista ehdoista, kuten lomarahasta ja palkallisesta sairaan lapsen hoitovapaasta?
Yhtään asiallista lakkoa ei suomesta tule äkkiseltään mieleen ja asiattomiin tai sopimusten vastaisiin en osallistu.
Voisin kyllä ruveta rikkuriksi johonkin vaikken liittoon kuulukaan.
Kuulun Pamiin ja menin myymälään töihin silloin kun oli jokunen vuosi sitten se jokin kaupanalan lakko. Pamilaiset päivysti silloin isompien ruokakauppojen edessä, eivätkä häirinneet meitä erikoismyymälöitä, en muista mistä syystä silloin lakkoiltiin.
Erosin aikanaan liitosta sen ahdasmielisyyteen ja ylitöihin puuttumisen vuoksi. En katso itseäni rikkuriksi, kun muut olivat lakossa ja minä tuplavuoroja töissä...
Kaikki työssäkäyvät ihmiset ovat mulle rikkureita. Onneksi en kuulu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpasiko sinulle lakon myötä saadut korotukset? Vai oletko suoraselkäisesti kieltäytynyt alan tes:n paremmista ehdoista, kuten lomarahasta ja palkallisesta sairaan lapsen hoitovapaasta?
Aa, en tiennytkään, että Suomessa voi tehä tessiä huonommilla ehdoilla ;)
Ja älä huoli, meikäläisellä ei ole nykyisellään tessiä ollenkaan ja ihan itse olen neuvotellut palkkani ja etuni.
Ja jos liitoilla olisi mitään selkärankaa, niin ajaisivat myös työttömien etuja. Valta kelpaa, vastuu ei.
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaiset alat lakkoilevat.
Kuten sairaanhoitajat ja emot.
En kuulu liittoon, mutta en ole ollut näkyvästi töissä lakkojen aikana. Työ on joka tapauksessa keikkahommaa, joten ei ole ollut hankalaa sopia keikkoja lakkoaikojen ulkopuolelle. Eipä nimittäin ole paljon eikä pitkästi koskaan lakkoiltu.
Liittoon en muuten kuulu siksi, että teen kahta täysin eri alan työtä, ja aikanaan omemman alani liitto ei sen takia huolinut mua jäseneksi.
En kuulu liittoon, en siis ole rikkuri.
Nostan toki hattua niille, jotka tulevat töihin lakosta huolimatta.