Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia kokemuksia yksityisistä vuokranantajista?

Vierailija
14.08.2017 |

Minulla sattui olemaan kuuden vuoden ajan aivan huippu vuokraemäntä. Kaikki kommunikointi sujui kuin rasvattu, hän halusi pitää asunnostaan huolta ja piti tärkeänä sitä, että vuokralainen viihtyy. Toki itse olin sitten vastaavasti hyvä vuokralainen, joka eli siivosti, maksoi vuokrat ajallaan ja asunto jäi jäljiltäni erinomaiseen kuntoon.

Keväällä vaihdoin asuinpaikkakuntaa työn perässä ja etsin uuden vuokrakämpän läheltä nykyistä työpaikkaa. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo siinä vaiheessa, kun kävin katsomassa asuntoa ennen vuokrauspäätöstä. Kaikenlaista pikku puutetta ja renkkaa oli siellä sun täällä, vuokranantaja kuitenkin lupasi korjata viat. Asunnon kunto ei muutenkaan ollut/ole kovin kummoinen, mutta minulle periaatteessa riittää, että kaikki toimii ja on ehjää.

Tässä sitä ollaan monen kuukauden jälkeen, eikä mitään ole tehty lukuisista pyynnöistä ja vaatimuksista huolimatta. Pakastin ei toimi kuten pitäisi, kaihtimet ovat rikki, kylppärin saumaukset halkeilevat ja laatat repsottavat, yksi ovi on hieman sijoiltaan jne. Vuokra on asunnon kuntoon nähden kiskurimainen. Lisäksi vuokraisäntä väitti, ettei taloon ole tulossa suurempia remontteja lähiaikoina... No ensi keväänä revitään parvekkeet alas, hän on varmasti ollut tästä tietoinen. Varmasti voin neuvotella vuokranalennusta remontin ajalle, mutta taidan mieluummin etsiä uuden kämpän. Onneksi ei ole mitään määräaikaista sopimusta tässä.

Kyllä, olin liian sinisilmäinen vuokratessani nykyistä asuntoa, koska ennestään ei ollut kokemusta tällaisesta vuokranantajasta. Jatkossa aion vaatia kaikki lupaukset kirjallisina. Satuin työtuttavalta kuulemaan, että samalla vuokraisännällä on useampi sijoitusasunto tässä kaupungissa ja vuokralaiset ovat pääasiassa olleet todella tyytymättömiä vuokraisännän toimintaan. Harva jaksaa tällaisista lähteä taistelemaan pidemmälle, joten tyyppi saa jatkaa varmasti hamaan tulevaisuuteen samaa touhua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oikein hyvä vuokraisäntä, kai noista suurin osa on. Mutta varmaan löytyy kaikenlaisia pihejä kiskureita. Kummaa jos ei vuokraisäntä halua pitää omaisuudestaan huolta.

Vierailija
2/5 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa tuo vuokraisäntä. Lähdin just sellaisen asunnosta. Et varmaan tule saamaan vuokranalennusta remontin ajaksi. Sitä saa vain jos asuminen vaikeutuu. Vuokranantajasi puhuu tyyliin: Ei ne remonttimiehet kuin käy nopeasti, kaikista ilmoitetaan etukäteen,et edes huomaa olet just silloin töissä.

Joista mikään ei sitten pidäkään paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin vuokraemännän kuin -isännänkin "alaisuudessa". Ei ikinä enää. Nyt kaupungin asunnossa, rauhallinen talo ja alue, mukava ja järkevä isännöitsijä ja kaikki pelaa. Kun on ongelmia, huoltoyhtiön pojat tulevat korjaamaan heti eikä viidestoista päivä. Kukaan ei hiipparoi asuntoon minun poissaollessani eikä vuokrankorotuksia tehtailla liukuhihnalta. Kehotan kaksi kertaa ja vielä kolmannenkin miettimään tarkasti, mihin itsensä pistää, kun yksityiselle vuokralaiseksi menee. Siitä voi tulla kallis lasku niin henkisesti kuin kirjaimellisestikin.

Vierailija
4/5 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa paremman asunnon paremmalta alueelta, on vuokrattava yksityiseltä. Olen ihan tyytyväinen.

Vierailija
5/5 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt neljäs yksityinen menossa, ihan ok olleet. Mitä nyt yksi lyhytaikainen asunto, muutaman kk mittainen sopimus, oli vähän erikoinen. Kattovalot ei toimineet mutta onneksi oli kesä xd Asunnossa oli alkamassa mittava remontti, kuten myös koko talossa, joten sähköt piti uusia mm joten selittyy sillä. Tais olla 20-luvulta asunto, hissi ainakin.