Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloiset suurperheelliset

Vierailija
11.08.2017 |

Miten ihmeessä saatte rahanne riittämään? Harrastaako lapsenne mitään maksullista harrastusta ja oletteko tyytyväisiä kun teitte suurperheen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6lasta.mies töissä ja tienaa n.2500e kuussa.Minä pätkätöissä lähinnä ja suurimmalta osilta ollut kotona lasten kanssa.Kaikilla lapsilla paitsi vauvalla on harrastus.Lainaa on vain asunnosta.Pärjätään minusta ihan ok..ruoka ostetaan paljon kaupan omia merkkejä/punalappuisia.Haen isompia eriä leipää,maitotuotteita,lihoja lähellä olevista tehtaanmyymälöistä.Auto löytyy,mutta pyritään liikkumaan paljon pyörillä niin bensaa kuluu mahdollisemman vähän.Lehtiä,kanavapaketteja yms turhuuksia ei tilailla,hiukset leikataan/värjätään itse eli ei käydä parturissa/kampaajalla.Jonkun verran kalastetaan ja päälle marjat/sienet metsästä.Kirpparilta en osta juuri mitään,uutena lähinnä alennuksista vaatteet.

Paljon käydään uimarannoilla,puistoissa,kirjastossa ja ilmaistapahtumissa.

Mutta tämän kaiken vastapainona kyllä kerran vuodessa tehdään joku matka ulkomaille ja sen päälle joku kylpylä/huvipuisto/laivareissu. Ja miehen kanssa kaksin pari hotellilomaa kotimaassa.Eli hyvin pärjää kun arjessa pihistää😊Mietin aina kun jotain ostan että tarvitaanko oikeasti,ei lapset eikä itse tarvitse esim.vaatteita suurta määrää,vähällä pärjää.

Itse kun seuraan välillä muitten rahankäyttöä niin inhoon sanontaa,että ei se ollu kun 5e niin ostin tai 20e ei saa nykyään mitään..kyllä saa ja äkkiä valuu rahat tommoisiin pikku juttuihin😊

Vierailija
2/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna minun arvata: suurin osa lapsista alle kouluikäisiä, eikä yhtään teiniä talossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät ja kotihoidontuet sun muut tuet tekevät lisääntymisestä erittäin kannattavaa. Liikakansoituksesta kieltäytyvä saa sitten maksaa nämä. Veroissaan.

Vierailija
4/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotihoidontuki on kyllä todella pieni raha verrattuna siihen mitä yhteiskunnalle kustantaisi järjestää kaikille päivähoito - etenkin kun ei kuitenkaan kaikille vanhemmille olisi järjestää niitä töitä. Etenkin kun sitä ei saa moninkertaisena vaikka olisi esim. kaksi alle kolmevuotiasta, sisarus"lisä" taisi olla alle satasen.

Vierailija
5/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6lasta.mies töissä ja tienaa n.2500e kuussa.Minä pätkätöissä lähinnä ja suurimmalta osilta ollut kotona lasten kanssa.Kaikilla lapsilla paitsi vauvalla on harrastus.Lainaa on vain asunnosta.Pärjätään minusta ihan ok..ruoka ostetaan paljon kaupan omia merkkejä/punalappuisia.Haen isompia eriä leipää,maitotuotteita,lihoja lähellä olevista tehtaanmyymälöistä.Auto löytyy,mutta pyritään liikkumaan paljon pyörillä niin bensaa kuluu mahdollisemman vähän.Lehtiä,kanavapaketteja yms turhuuksia ei tilailla,hiukset leikataan/värjätään itse eli ei käydä parturissa/kampaajalla.Jonkun verran kalastetaan ja päälle marjat/sienet metsästä.Kirpparilta en osta juuri mitään,uutena lähinnä alennuksista vaatteet.

Mutta tämän kaiken vastapainona kyllä kerran vuodessa tehdään joku matka ulkomaille ja sen päälle joku kylpylä/huvipuisto/laivareissu. Ja miehen kanssa kaksin pari hotellilomaa kotimaassa.Eli hyvin pärjää kun arjessa pihistää😊Mietin aina kun jotain ostan että tarvitaanko oikeasti,ei lapset eikä itse tarvitse esim.vaatteita suurta määrää,vähällä pärjää.

Itse kun seuraan välillä muitten rahankäyttöä niin inhoon sanontaa,että ei se ollu kun 5e niin ostin tai 20e ei saa nykyään mitään..kyllä saa ja äkkiä valuu rahat tommoisiin pikku juttuihin😊

Onnittelut, olette suoriutuneet ainakin meidän perheellemme mahdottomasta yhtälöstä! :D Meillä miehen tulot n. 3000, 4 lasta ja samankaltaiselta elämä kuulostaa, mutta noihin matkoihin tai omaan aikaan emme ole keksineet rahoitusta. Ehkä rahaa menee huomaamattani kuitenkin johonkin turhaan, kuten kalliimpaan ruokaan. 

Vierailija
6/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät ja kotihoidontuet sun muut tuet tekevät lisääntymisestä erittäin kannattavaa. Liikakansoituksesta kieltäytyvä saa sitten maksaa nämä. Veroissaan.

No koitapa. Itse olen kyllä sitä mieltä että työssäkäynti on huomattavan paljon paremmin kannattavaa ;) Itse sain aikoinani enemmän palkkaa/kk kuin nyt kotihoidon tukea+lapsilisää, ja menot oli huomattavan paljon pienemmät. Ihan jo lähtien siitä että suurperhe ei mahdu kerrostalokolmioon tai normaaliin henkilöautoon. Puhumattakaan ruuan menekistä ym.

Juu ei , en sanoisi tätä kannattavaksi bisnekseksi.

Vierailija
7/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa kuusi lasta. Mies tienaa 3000 käteen ja lapsilisät 900 ei todellakaan riitä kuin ruokaan, vaatteisiin ja asumiseen, 2 läppäriä ja puhelinliittymät. Ja mitä nyt pakollisia hammaslääkärilaskuja, kodinkonejuttuja tms harvakseltaan. 

Ei autoa, ei harrastuksia, ei matkoja (mökille kerran kesässä 5-10 päivää, mutta esim. tänä kesänä ei päästy). Asumiskustannukset on potista puolet, ruoka 40%. Jotain mahkuja on saada enemmän rahaa tulevaisuudessa. Mun duuni on toistaiseksi ollut palkatonta, se voi muuttua parin vuoden sisään. 

Mulla on kyllä sellainen melko kallis vakaumus, että ulkomaista en osta, vaikka saisin sitten enemmän. En vaan kestä ajatusta, että mun ahneuteni takia joku jäisi työttömäksi. Tää läppäri nyt on mäcci, ei mahda mitään. 

Tyytyväisiä?! 

Kyllä. Autoa toivoisin itse, mutta en vaihtais sitä lapseen, uskomaton ajatus.  

Mitä se toisin valitsemisen olisikaan maksanut? Onneksi valitsin näin. 

Vierailija
8/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa 3000 käteen ja lapsilisät 900, (pilkku) ei todellakaan riitä kuin ruokaan, vaatteisiin ja asumiseen, 2 läppäriä ja puhelinliittymät.

Vierailija
9/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulonsiirroista: 

Meillä on ainakin se tilanne, että hyötyisimme lapsilisien ja muiden tulonsiirtojen lakkauttamisesta, jos se vähentäisi veroprosenttiamme oikeudenmukaisemmaksi. Tai miksi vain sinnepäin.

Tasavero olisi oikeudenmukaisin. 

Ihan hullua, että meidät katsotaan hyvätuloisiksi, kun taomme töitä, elättääksemme oman suuren perheemme. Niin hyvätuloisiksi, että meidän täytyy tukea muiden asumista ja elämistä. ?!

-Suurperheellinen yrittäjä

Vierailija
10/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa 3000 käteen ja lapsilisät 900, (pilkku) ei todellakaan riitä kuin ruokaan, vaatteisiin ja asumiseen, 2 läppäriä ja puhelinliittymät.

Tajuaakohan tämä kielikyylä kuinka rasittava hän on? Eikö oikeasti ole mitään muuta viestitettävää? Onnetonta, että tuollaisella pitää päteä.

Vierailija
11/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry mutta en ymmärrä tällaista. Tuo on kuin aikapommi teini-iän lähestyessä.

Vierailija
12/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa kuusi lasta. Mies tienaa 3000 käteen ja lapsilisät 900 

Asumiskustannukset on potista puolet, ruoka 40%. . 

Hiljattain toisessa ketjussa kuusilapsisen perheen vanhempi kertoi lapsiisän riittävän ruokaan. Se ei kuulostanut oikein uskottavalta. Lapsilisä kuudesta lapsesta lienee 830 €, vai?

Joka tapauksessa tuo noin 195 €/henkilö/kk ruokaan on uskottava ja taloudellisesti hoidettu ruokatalous. 

Olin joskus pankissa töissä ja silloin oli suositus, että asumiskulut ei saisi ylittää 40 % nettotuloista. 

Vierailija
13/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa kuusi lasta. Mies tienaa 3000 käteen ja lapsilisät 900 

Asumiskustannukset on potista puolet, ruoka 40%. . 

Hiljattain toisessa ketjussa kuusilapsisen perheen vanhempi kertoi lapsiisän riittävän ruokaan. Se ei kuulostanut oikein uskottavalta. Lapsilisä kuudesta lapsesta lienee 830 €, vai?

Joka tapauksessa tuo noin 195 €/henkilö/kk ruokaan on uskottava ja taloudellisesti hoidettu ruokatalous. 

Olin joskus pankissa töissä ja silloin oli suositus, että asumiskulut ei saisi ylittää 40 % nettotuloista. 

Minusta se lapsilisäsumma on yli 900. Olisiko se hiukan tippunut tämän vuoden alussa. Kuulostaa varmaan hassulta, etten osaa tarkemmin sanoa. Pitäisi varmaan olla tosi tarkka näissä raha-asioissa, kun sitä rahaa on niin justiinsa. 

1500 euroa menee ruokaan meillä ihan kevyesti, käyttäisin helposti tonnin enemmänkin, jos olisi. Ostaisin enemmän maatiloilta ja syötäisiin ulkona. 

Vierailija
14/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova ajatus että vain rikkailla olisi oikeus lapsiin ja omaan perheeseen.

Vierailija
15/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit eivät suhtaudu meihin kyllä kovin myönteisesti. Aina on kaikki lainat maksettu aikataulussa, mutta mitä isompi perhe, sitä nihkeämmin suhtautuvat. Heidän mielestään emme voi pärjätä mitenkään näillä tuloilla. Heillä on omat taulukot varmaan siitä, mitä kaikkea ihmisen pitää elämässä saada. Eli arvelevat varmaan, että yhtäkkiä haluttaisiinkin kaikki se mitä muillakin on ja sitten jäis lyhennykset maksamatta. 

Lainaa ei olla saatukaan enää pankilta suoraan,  vaan silleen, että joku joka luottaa meihin ottaa sen lainan ja sitten me maksetaan lyhennykset hänelle. 

Mutta me ollaan todella luotettavia. En suosittele alkamaan pankiksi kelle tahansa. 

Vierailija
16/16 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova ajatus että vain rikkailla olisi oikeus lapsiin ja omaan perheeseen.

Ei olekaan vain rikkailla oikeus. Lapsia syntyy kelle vaan sitten syntyykään niin kauan kuin ei aleta järjestämään mitään pakkosterilointeja. Ja se on toivoakseni hyvin kaukainen ajatus. 

Ei kannata kuunnella muita, vaan tehdä itse omat ratkaisunsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan