Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11v kinusi Pullip-nukkea, nyt se on kahden viikon jälkeen jäänyt nurkkaan pölyttymään

Vierailija
10.08.2017 |

150€ meni sitten sinne. Puoli vuotta jaksoi kinuta sitä. No, opinpahan sen että seuraavaa "pakko saada, kaikilla muillakin on" villitystä ei tule saamaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristehan se onkin. Ei lelu.

Vierailija
2/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 2 viikkoa teki sille vaatteita ja valokuvasi sitä, nyt se on kuulemma noloa kun ei kaveritkaan enää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö olisi vähän huolissasi jos tyttö ostuisi seuraavat kuinka monta kuukautta, vuotta nenä kiinni siinä nukessa? Olisi se vähän kummaa jos hän sitä kaikkialle veisi mukanaan yms.. Niin sehän on koristenukke. Eikä 150e nyt niin paljon ole, onhan tuollaisista nukeista maksetta paljon enemmänkin.

Vierailija
4/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 2 viikkoa teki sille vaatteita ja valokuvasi sitä, nyt se on kuulemma noloa kun ei kaveritkaan enää.

Ap

No noin siinä käy kun saa kaiken liian myöhään. Kavereilla on ollut jo varmaan yli sen puoli vuotta ja nyt ne jo meni vaiheen ohi kun vasta tuttäresi kovan kinuamisen jälkeen sai.

Vierailija
5/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullipeja ei ole tarkoitettu leluiksi vaan keräilyyn ja vitriinikäyttöön. Niistä voidaan ottaa myös kuvia. Pullipien suositusikäraja on noin 15 vuotta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pullip

Vierailija
6/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lellitty kaveri kinusi BJD nukkeja ja niille vaatteita tuhannen euron edestä. Ei kauaa kestänyt hänenkään harrastuksensa. xD

Vierailija
7/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nukesta yhteinen harrastus! Yhdessä kuvaatte/teette vaatteita. Meilläkin se on välilä hyllyllä viikkoja ja sitten neiti taas innostuu uudelleen :)

Vierailija
8/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, olette älyn riemuvoittoja.   Tuollainen kasvatusmetodi ennustaa äärimäisen hyviä tulevaisuuden näkymiä, eikä siinä vielä kaikki, bonuksena saatte ne varsin pian.

Vierailija
9/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän myllä vähän lastasi, jos tämä nukkeilmiö on alkanut 6kk sitten ja sai nuken vasta sen jälkeen kun koko kaveriporukka on lopettanut. En tiedä tyttösi ikää, mutta muistan itse lapsuudestani juuri tuon, että kaveriporukan vahvin persoona päätti, mikä sillä hetkellä on in. Ja jos teki jotain vanhaa juttua, olit nolo ja sinua pilkattiin. Voi hyvin olla että nukke leikit loppui kun "johtaja" sanoi sen olevan tyhmää.

Yllättyisit jos tietäisit kuinka julmia lapset ovat oikeasti.

Vierailija
10/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän myllä vähän lastasi, jos tämä nukkeilmiö on alkanut 6kk sitten ja sai nuken vasta sen jälkeen kun koko kaveriporukka on lopettanut. En tiedä tyttösi ikää, mutta muistan itse lapsuudestani juuri tuon, että kaveriporukan vahvin persoona päätti, mikä sillä hetkellä on in. Ja jos teki jotain vanhaa juttua, olit nolo ja sinua pilkattiin. Voi hyvin olla että nukke leikit loppui kun "johtaja" sanoi sen olevan tyhmää.

Oho, olihan siinä ikä. Mutta juu pahimmat jutut ajottui juuri tuohon aikaan. Toinen on, että eihän lastasi kiusata. Minulle itselleni tehtiin juuri tuota, kun vähävaraisesta perheestä olin, kaikilla muilla oli pelit ja vehkeet ja ne harvat asiat jotka sain päättyi siihen, että kun minä sain esim. Lelun niin niillä ei enää leikitty.

Vierailija
11/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6- ja 8-vuotiaat kinuvat milloin mitäkin 7/10 ostan heille mitä haluavat. :) Eli löytyy Lego Friendseja, Barbeja, Playmobileja jne. Meillä on leikkihuoneessa aina jokin iso lego city tai barbikylä rakenteilla. 

Olen huomannut, että juuri tuo kaksi viikkoa on se aika kun uusi lelu tuntuu uudelta. Sitten se jää unhoon pariksi viikoksi, kuukaudeksi ja sen aikaa leikitään sillä toiseksi uusimmalla lelulla. Mielestäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Ei minustakaan uusien kalliiden farkkujen viehäys paria viikkoa kauempaa kestä. 

On ihanaa kun lapset leikkivät ja ovat innostuneita. Sitä ei voi feikata vanhempien iloksi. 

Vierailija
12/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, olihan siinä ikä. Mutta juu pahimmat jutut ajottui juuri tuohon aikaan. Toinen on, että eihän lastasi kiusata. Minulle itselleni tehtiin juuri tuota, kun vähävaraisesta perheestä olin, kaikilla muilla oli pelit ja vehkeet ja ne harvat asiat jotka sain päättyi siihen, että kun minä sain esim. Lelun niin niillä ei enää leikitty.

Niinpä. Ap ottaa heti rankan roolin, että leluja ei enää tipu. Käy sääliksi tyttö parka. Voin kuvitella kuinka on tuon 6 kk unelmoinut nukesta ja kadehtinut muita. Sitten saa nuken ja luontaisesti kyllästyy 2 viikon jälkeen ja muille on sama käynyt jo aikaisemmin kun raukka sai nuken niin myöhään, niin sitten äitikin on vielä päälle noin ilkeä..:( Tuskin tyttö edes kertoisi, jos kiusattaisiin. 

Vierailija
13/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idioottimainen nimi nukella.

Pullip on koreaa ja tarkoittaa lehteä. Vieläkö se niin idioottimainen nimi on? Ei niitä suomessa valmisteta.

Vierailija
14/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia. Olen ulkosuomalainen (Italia) enkä todellakaan ymmärrä suomalaisten äitien kovuutta! On ihan järkyttävää ajatella, että pieni ihminen, 11-vuotias vasta saa siitää rangaistuksen, ettei ole riittävän kiinnostunut NUKESTA. 

Italiassa on tärkeää, että ihmisellä on hyvä itsetunto ja paljolti kasvatus keskittyy siihen ei lapsen rankaisemiseen metodilla, joka julmasti erottaa hänet muista lapsista siten, että tytölle ei ikinä osteta mitään hienoa, mitä muilla on. Nuo asiat ovat hirveän tärkeitä. Ei sen materian vuoksi vaan siksi, että välillisesti ne vaikuttavat äärettömän paljon siihen, millaisia kokemuksia lapsi saa ihmissuhteista. 

Itseäni ei kiinnosta, jos jollain on kurjuusmetodi käytössä. Meillä tehdään kaikki, jotta lapsi tuntisi kuuluvansa joukkoon ja omistaisi yleiset pelit ja vehkeet, mitä muillakin lapsilla on. Ei nyt tietenkään tarvitse olla uusimmat ja kalliimmat, mutta satunnaisesti 150e nukke nyt tuskin kenenkään taloutta kaataa. 

Vierailija
15/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Pullipin (tai se oli Dal, Pullipin ystävä, mutta anyway) aikuisena, lähes 10 vuotta sitten. Välillä se on seissyt hyllyssä vuoden-pari, ja sitten olen taas innostunut pukemaan ja kuvaamaan sitä. Eipä tuo niin vaarallista ole jos mielenkiinto välillä hyytyy, nukesta voi innostua uudelleen sitten taas myöhemmin.

Pullip-nuken arvo säilyy ja joskus jopa nousee, kannattaa pitää se hyvässä kunnossa ja alkuperäiset vaatteet tallessa. Oma nukkeni maksoi satasen silloin kun hankin sen, nyt siitä maksettaisiin 300-400€.

Vierailija
16/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ap:sta kaveri, joka antoi pikkujouluna lapselleen barbie eläinlääkärin ja kun lapsi ei ollut nukesta riittäävän innostuntu, pisti kaveri puolet joululahjoista rangaistukseksi keräykseen. 

En ikinä ymmärtänyt, mikä kasvatuksellinen pyrkimys tässä oli taustalla. 

17/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idioottimainen nimi nukella.

Pullip on koreaa ja tarkoittaa lehteä. Vieläkö se niin idioottimainen nimi on? Ei niitä suomessa valmisteta.

En ole tuo aiemman kommentin kirjoittaja mutta yhtä lailla lehti on tyhmä, tai vähintäänkin omituinen nimi nukesta. Joku varmaan osaa valoittaa, miksi nimityksenä on lehtinukke?

Vierailija
18/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pullipeilla "leikitä"!!!!!

Ne ovat keräilynukkeja.

Ap, olet todella naurettava idiootti!

Tyttäresi on fiksu, ja ei tuhoa sen arvoa.

Vierailija
19/19 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ostoa pitää tehdä selväksi että uudella lelulla sitten todella leikitään eikä unohdeta kuukauden jälkeen pölyttymään. Tämä maailma hukkuu omaan sontaansa jos ihmiset käyttävät tavaroita vain hetken ja sitten jättävät hyllyihin kuukausiksi/vuosiksi kun uutuudenviehätysjakso on mennyt ohi.. 

Toki eriasia ovat nämä keräilytavarat jotka eivät ole tarkoitettu leluiksi mutta näin niinkuin yleisesti tavaroiden kohdalla.