Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle tytölle pitäisi jo hommata rintaliivit?

Vierailija
07.08.2017 |

Meidän tyttö on nyt 10v, ja olen alkanut miettimään, että pitäisikö hänelle ostaa jotkut liivit. Tai joku alustoppi tms. Tytöllä ei tietenkään ole vielä mitkään sellaiset rinnat jotka tukea tarvitsisivat, mutta sellaiset pienet alut, jotka ovat kyllä näkyvissä myös esimerkiksi t-paidan alta. Muistan itse tuon ikäisenä kun rinnat alkoivat kasvamaan, niin se tuntui jotenkin oudolta ja vähän ehkä "nololta". En olisi tykännyt että äiti tulee sanomaan että noniin Pirjo-Irmeli, nyt sun täytyy alkaa käyttämään rintaliivejä!

Mutta siis pitäisikö tytölle ostaa joku yläosa, tai kysyä että haluaisiko? Kun ei sekään minusta ole kivan näköistä kun näkee että joku nuori tyttö kaipaisi jo jonkinlaiset liivit mutta kulkee ilman :/ Miten te olette toimineet omien tyttöjenne kanssa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tytöltä haluaako hän sellaiset, sillähän se sitten selviää.

Vierailija
2/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toppi voisi olla hyvä ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen ikäisenä kun ne kasvaa alkaa. Mun 10-v tytöllä sama tilanne, noita urheilu toppeja on.

Vierailija
4/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskustellut asiasta tytön kanssa ja hän on kertonut minulle, kun on kokenut liivit tarpeellisiksi.

Vierailija
5/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ole aika päivänselvää, että vastaus löytyy tytöltä itseltään. Kyllä tuonikäinen osaa jo kertoa, mitä tarvitsee ja haluaa. Rintaliiveistä ei pidä tehdä mitään noloa ja peiteltävää asiaa, vaan niiden hankkimisesta voi keskustella luonnollisesti ja avoimesti. Näin ei lapsellekaan tule oloa, että kasvavissa rinnoissa olisi jotain häpeällistä tai kiusallista. Ja tietysti aiheesta keskustellaan tytön kanssa kaksin, ei kaikkien kuullen. Joku yksityisyys kuitenkin, vaikka avoimia oltaisiinkin.

Vierailija
6/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että toppiakin tärkeämpää on tukkia lähipiirin miespuolisten suut. Vaikka aikaa on kulunut jo paljon, niin muistan ne kommentit tyyliin: "Katopas, kun likalle on alkanut jo kasvaa tisut" ja se sellaisella limaisella puhetavalla. Jos ei sitä ennen ollut hävennyt muuttuvaa kehoaan, niin muutaman tuon tyyppisen kommentin jälkeen sitä jo alkoikin kulkea hartiat lysyssä, ettei kukaan huomaisi kehittymistä. Ja siihen aikaan äidit eivät juurikaan puolustaneet tyttäriään, vaan saattoivat jopa naureskella noille puheille.

Ei kymmenvuotias yleensä vielä oikeita liivejä tarvitse, mutta toppi olisi olla ihan kiva. Ennen sellaisia ei edes ollut, vaan odotettiin niin kauan, että rinnat olivat kasvaneet jo oikein kunnolla, ennen kuin hankittiin liivit. Monet tytöt olivat jo lähes rippikouluiässä. Minä olin muutaman viikon kesäapulaisena tädin vaate- ja kangaskaupassa ja sain ensimmäiset liivit työpalkkana. Samalla sain muuten myös erinomaisen opastuksen liivien sovittamiseen, niin itselle kuin asiakkaallekin. Siitä on ollut hyötyä pitkin elämää.

Vierailija
7/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivejähän tulisi vältää ekaan raskauteen asti. :D "Ikärajohan" ei voi vetää, kun se kehitys on yksilöllistä. Useimmiten aloite rintaliivien tai toppien ostoon tulee tytöiltä itseltään.

Vierailija
8/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettko jo kuukautista ja seksuaalisuudesta puhuneet? Jos liiveistä puhuminen on sinusta noloa miten noista asioista ajattelit selvitä? :D Kyllä koulu ja kaverit hoitaa kertomisen? Puhu hyvä ihminen sille tytöllesi!

Vierailija
9/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että toppiakin tärkeämpää on tukkia lähipiirin miespuolisten suut. Vaikka aikaa on kulunut jo paljon, niin muistan ne kommentit tyyliin: "Katopas, kun likalle on alkanut jo kasvaa tisut" ja se sellaisella limaisella puhetavalla. Jos ei sitä ennen ollut hävennyt muuttuvaa kehoaan, niin muutaman tuon tyyppisen kommentin jälkeen sitä jo alkoikin kulkea hartiat lysyssä, ettei kukaan huomaisi kehittymistä. Ja siihen aikaan äidit eivät juurikaan puolustaneet tyttäriään, vaan saattoivat jopa naureskella noille puheille.

Ei kymmenvuotias yleensä vielä oikeita liivejä tarvitse, mutta toppi olisi olla ihan kiva. Ennen sellaisia ei edes ollut, vaan odotettiin niin kauan, että rinnat olivat kasvaneet jo oikein kunnolla, ennen kuin hankittiin liivit. Monet tytöt olivat jo lähes rippikouluiässä. Minä olin muutaman viikon kesäapulaisena tädin vaate- ja kangaskaupassa ja sain ensimmäiset liivit työpalkkana. Samalla sain muuten myös erinomaisen opastuksen liivien sovittamiseen, niin itselle kuin asiakkaallekin. Siitä on ollut hyötyä pitkin elämää.

Ajat on noista ajoista muuttuneet tavattoman paljon. Silloin ei paljon Teppo-sedän puheisiin ja taputteluihin puututtu, mutta nykyään ei taida sedät edes uskaltaa päin katsoa, saatika uskaltaa ottaa syliin.

Vierailija
10/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän niitä voi jo ostaa jos lapsella on jo tietoinen olo nänneistä/rinnoista. Suosittelen lindexiä!! siellä kivoja tytöille tarkoitettuja alustoppimaisia liivejä,joissa ei kaaritukia tai toppauksia yms. Mutta hiukan on paksummat ne liiviosat että peittää ne nännit. Oma tyttö 11.v ja rinnat jo senverran kasvaneet että ei osaa olla ilman noita liivejä.

Vierailija
11/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa, vaikka tyttö ei niitä olisi pyytänytkään. Itse olin todella arka puhumaan intiimiasioista ja rintaliivit sain vasta 12-vuotiaana, kun olimme koko perhe täydessä ratikassa ja rääväsuinen pikkusiskoni kiekaisi yhtäkkiä, että "Siis kattokaa!!!! Pirjoliisalla näkyy tissit paidasta läpi!!!! Siis nännit! On näkyny jo koko kesän!! Hähhähhää!"

Oli noloa, mutta sehän olikin yleensä niin tilannetajuisen siskoni tarkoituskin.

Äitini havahtui tästä showsta ja käytiin heti ostamassa minulle parit rintsikat, sisko sai kotona minulta korvilleen

Vierailija
12/12 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista :) Taidan kysyä tytöltä että haluaisiko hän sellaiset liivit/topin. Jos hän kieltäytyy, niin voinkohan vaikka puolen vuoden päästä ostaa oma-aloitteisesti hänelle sellaiset vaikka lahjaksi...? Että jos haluaisi kokeilla niitä kuitenkin.

t.ap