Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan kokeillu....?

Vierailija
06.08.2017 |

Kun monesti ( jos ei jopa päivittäin ) sitä miettii, että mitäs tänään syötäis... Jos tekis vaikka kuukaudelle tai edes viikolle semmosen kalenterin, jossa olis joka päivälle joku eri raaka-aine, vihannes, kasvis tai ihan mitä vaan. Eli esim.päivän vihannes: ja sitten vois vaikka jo edellisenä iltana alkaa miettimään siitä jotain reseptiä . Mahtaiskohan sellainen toimia? Itse olen huomannut, että perus porkkana-kurkku-tomaatti-sipulilinjalla menen, kun en äkkiseltään keksi mitä sitä syötäis...
Täytyykin kokeilla vaikka yksi viikko niin... Alkaa huomenna, heh :) Ehdotelkaa mulle huomisen kasvista, mut ei mitään perus.... Ja en ole siis vegaani vaan ihan sekasyöjä, mutta sovellan joka ruokaan aina kasviksia parhaani mukaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja retiisi ei käy...se on pahhoo..... :) Mut kaikkea muuta. Ap

Vierailija
2/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varmaan toimis tollaset suunnitelmat. Ostin jokin aika sitten, oisko siitä jo useampi viikko, kaupasta lanttua, kun sai pienen palasen halvalla, jollain 25 sentillä, joten ajattelin riskittä ostaa, josko siitä jotain saisi tehtyä ja saisin opittua vähän jotain uutta, kehittyisi "ruoanlaittotaidot" taas pikku harppauksella eteenpäin... En ole siis koskaan tehnyt lantusta mitään! Siellä se on jääkaapissa vieläkin, mahtaako olla jo pilaantunut...

Vierailija
4/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsa, mustajuuri, maa-artisokka

Vierailija
5/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttua olen laittanu lähinnä keittoihin ja voi siitä raastettakin tehdä. Porkkana-lanttu raaste esim. Mies tykkää syödä ihan semmosenaan kun kuutioi, mutta ei sitäkään usein tule ostettua.... Ap

Vierailija
6/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia syönyt samoin ympäri vuoden. Joka päivä kreikkalaista salaattia. Lisukkeeksi paistettua lohta, pihvi, broileria, lihapullia ja perjantaina viikonlopun kunniaksi vähän grillikylkeä. Lauantaina taas kalaa ja sunnuntaina jotain vaihtelevaa liharuokaa. 

Olen jo pitkään miettinyt, eikö tähän ikinä kyllästy.

Vierailija
7/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikosta toiseen kirjoitti:

Olen jo vuosia syönyt samoin ympäri vuoden. Joka päivä kreikkalaista salaattia. Lisukkeeksi paistettua lohta, pihvi, broileria, lihapullia ja perjantaina viikonlopun kunniaksi vähän grillikylkeä. Lauantaina taas kalaa ja sunnuntaina jotain vaihtelevaa liharuokaa. 

Olen jo pitkään miettinyt, eikö tähän ikinä kyllästy.

Oikeastiko? Vau! Minulla on kammo, että kyllästyn lopulta kaikkeen terveelliseen. Terveellistä ja kohtuuhintaista kun on vain rajoitetusti, mutta kaikkea epäterveellistä kauppojen hyllyt notkuvat niin, että voisin syödä niistä varmaan joka päivä jotain mitä en ole ennen kokeillut...

Kai se on vain uskottava, että elimistö haluaa samoja asioita aina uudestaan ja uudestaan, kunhan välissä on itselle sopiva määrä taukoa.

Vierailija
8/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kesäkurpitsa olisi nyt parhaimmillaan ja edullista. Toimii raakanakin salaateissa mutta parhaimmillaan kypsennettynä.

Yksinkertaisimmasta päästä reseptejä on vain halkaisu ja niille halkaisupinnoille oliiviöljyä, suolaa ja mustapippuria ja siitä grilliin. Sitten kun saanu mukavasti väriä sille pinnalle niin kääntö ja anna olla vielä hetken. Tarkoituksena saada al dente eikä mikään kypsä.

Toinen helppo on leikata se kiekoiksi ja paistaa tai grillata. Samat perusmausteet mutta lisäksi tulee sopivaa juustoa päälle, esimerkiksi halloumia. Tuotakin voi vielä hiukan tuumata, eli vaikka ilmakuivattua kinkkua tai vaikka karpalo päälle.

Vierailija
9/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksymmällä kannattaa tehdä lantusta tuhria juureskasoppaa, eli muuten tavallista perunamuussia mutta korvaa perunoista noin kolmannes lantulla. Se on tuttua muusia, eli joku tuhti lihakastike kuten läskisoossi sopii parhaiten kaveriksi. Syys ja talvikelien ruoka.

Vierailija
10/11 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kesäkurpitsa olisi nyt parhaimmillaan ja edullista. Toimii raakanakin salaateissa mutta parhaimmillaan kypsennettynä.

Yksinkertaisimmasta päästä reseptejä on vain halkaisu ja niille halkaisupinnoille oliiviöljyä, suolaa ja mustapippuria ja siitä grilliin. Sitten kun saanu mukavasti väriä sille pinnalle niin kääntö ja anna olla vielä hetken. Tarkoituksena saada al dente eikä mikään kypsä.

Toinen helppo on leikata se kiekoiksi ja paistaa tai grillata. Samat perusmausteet mutta lisäksi tulee sopivaa juustoa päälle, esimerkiksi halloumia. Tuotakin voi vielä hiukan tuumata, eli vaikka ilmakuivattua kinkkua tai vaikka karpalo päälle.

Joo, olinkin jo "unohtanut" tämän. Eli huomisen ruuan kylkeen tulee siis kesäkurpitsa, ja kun grilliä ei ole, niin olen paistanut melko ohuina siivuina pannulla öljyssä, ja vähän merisuolaa päälle... Hyvin simppeliä ja ah,niin hyvää.. Pentuna vihasin kesäkurpitsaa, kunnes sitten yks duunikaveri teki noita "kiekkoja" arabialaisen ruuan lisukkeeksi...

Vierailija
11/11 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokado

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi