Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isojen koirien omistajat haluavat "isoja koiria" kavereiksi

Vierailija
05.08.2017 |

koirilleen? Olen ihmetellyt kun pikkukoirien seura ei kelpaa koirapuistoon "kun tää on vielä niin villi ja pienet voi jäädä jalkoihin."

Eli koira on niin huonosti koulutettu, ettei se osaa leikkiä pienemmän kanssa tappamatta sitä? Huhhuh.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 35 kiloinen saksanseisoja, joka on vahva ja nopea. Siinä jää pikkukoira todella äkkiä jakoihin leikkiessä, eikä kysä ole siitä että koira olisi huonosti koulutettu, sen leikit vaan on aivan eri sarjassa kuin jollain fifillä.

Meillä on erään toisen koirakaksikon kanssa käynyt niin että pikkukoiralta piti amputoida hännnän pää kun suurempi koira astui juostessa sen hännnän päälle.

Vierailija
2/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en halua omien 10kg koirille isoja kavereita. Leikkiessä tulee yllättävän paljon vahinkoja ja pikkukoirat siinä loukkaantuvat, ei isot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska en halua olla koko ajan pelko persauksissa siitä, että milloin 30kg koirani murjoo innostuksissaan sen sinun parikiloisen minikoirasi. 

Oletko koskaan nähnyt miten nuoret koirat leikkivät? Nehän rynnii täysillä toisiaan päin ja öyhöttävät ja rymisevät pitkin tannerta. Vaarallista jos yksi on kymmenen kertaa pienempi kuin muut.

Vierailija
4/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vituttaa ihan mahdottomasti muutama mammeli, jotka tulevat koirapuistoon pikkufifiensä kanssa, kävelevät siihen aitaukseen jossa muilla koirilla on leikit kesken (puistossa on kaksi erillistä puolta) ja toteaa, että hui kauhea kun nämä muut on niin isoja, voitteko laittaa koirat kiinni ettei mitään satu. :D

Vierailija
5/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että 54 kiloisella koirallani on lähes olematon kehonhallinta. On todella kömpelö, joten vahinkoja voi sattua. Tottelee kyllä ja on muutenkin miellyttämishaluinen.

Vierailija
6/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen koiran uskaltaa antaa peuhata pienempienkin kanssa, mutta nuoret (alle 2-3-vuotiaat) leikkivät niin rajusti, että ei todellakaan pieniä isojen sekaan. Ne ei kyllä hirveästi katsele mihin ryntäilevät. Koirapuistoissa nuo kakarat törmäilevät ihan täysillä ihmistenkin jalkoihin.

Vierailija
7/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Minulla on pikkukoira, eikä tulisi mieleenkään tupata sitä isojen koirien kaveriksi. Totta kai iso koira tarvitsee kavereita, jotka ovat vähintään keskikokoa. Monen kymmenen kilon koira kun hyppää pienen viisikiloisen päälle, niin miten luulet, että siinä käy? Koirat leikkivät rajusti, ei siinä ole mistään koulutuksesta kysymys. Ja koirapuistoissa on ihan syystä pienten ja isojen puolet erikseen. Joskus, jos puisto on tyhjä, menen pienen koirani kanssa isojen puolelle, koska siellä on enemmän tilaa juosta, mutta poistun kun joku isompi koira haluaa tulla sinne.

Vierailija
8/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun iso koirani ei oikein osaa olla pikkukoirien kanssa. Jotenkin jännittää niitä ja tilanne on aina hirveän varautunut > pienempi tuntee olonsa uhatuksi ja alkaa räyhäämään/muuten kiukkuilemaan. 

Monesti olen kyllä nähnyt puistossa tilanteen, jossa isot koirat leikkivät keskenään ja perässä räyhöttää joku pikkufifi joka jätetään julmasti täysin huomiotta.

Vierailija
9/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan n. 20 kg koirani leikkiä vain isompien tai todella jämäköiden samankokoisten kanssa. Syynä se, että tuo on käsittämättömän voimakas yksilö, eikä oikeasti tajua omia voimiaan. Kaikki leikit on rajuja painileikkejä, en todellakaan uskaltaisi päästää leikkimään pikkukoiran kanssa.

Vierailija
10/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat leikkivät luonnostaan aika rajusti, ei se ole mikään koulutuskysymys. Varsinkin nuoret yksilöt murjovat toisiaan ihan huolella, kai se on sitten kivaa. 

Vierailija
11/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo porukoiden koira ole oikein kiinnostunutkaan mistään pikkukoirista, hyvä vaan että leikkii oman kokoistensa kanssa.

Vierailija
12/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen koiran uskaltaa antaa peuhata pienempienkin kanssa, mutta nuoret (alle 2-3-vuotiaat) leikkivät niin rajusti, että ei todellakaan pieniä isojen sekaan. Ne ei kyllä hirveästi katsele mihin ryntäilevät. Koirapuistoissa nuo kakarat törmäilevät ihan täysillä ihmistenkin jalkoihin.

Minulla murtui viime talvena sääriluu polven alta kun koirapiuistossa noin 30kg koira törmäsi jalkaani.

Vierailija
13/13 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa pikkukoirakin kaveriksi, mutta meidän hölmö mötikkä +40kg innostuu joskus liikaa eikä tajua omaa kokoaan aina kun innostuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän