Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma kun miehen mielestä vain fyysinen tekeminen on ilmeisesti minkään arvoista

Vierailija
03.08.2017 |

Teen työtä, joka ei ole millään tavalla fyysistä, vaan erilaista suunnittelua. Pääasiassa tietokoneella tai välillä ihan vain ajatellen, kun pitää ideoida laajoja uusia kokonaisuuksia. Teen osittain etätyötä, mutta pääasiassa toimistolla kuitenkin. Mutta tehdessäni kotona töitä istun siis monta tuntia sohvalla koneen ääressä tekemässä töitä. Miehen mielestä vain laiskottelen ja surffaan netissä. Lisäksi harrastan muutaman asian opiskelua, nekin on vain lukemista joko kirjasta tai netistä tai sitten koneella juttujen kirjoittamista. Harrastan myös ihan vain tavallista kirjallisuuden lukemista, joko kuistilla tuolissa tai sitten sohvalla olohuoneessa.

Tietenkin käyn joka päivä myös lenkillä ja tapaan ystäviäni ym eli plösö en ole. Mutta miehen mielestä vain jokin fyysinen tekeminen on minkään arvoista. Ei hän niin ole koskaan sanonut, mutta hän selvästi ärsyyntyy, kun vain "laiskottelen" eli teen töitä koneella. Jos vaikka siivoan kotona niin hän näyttää ihan tyytyväiseltä, koska siitä jää jokin näkyvä jälki. Tai vaikka leivon. Mutta ajattelu ei hänelle tunnu kelpaavan, oli se sitten sellaista ajattelua josta saa palkan, tai opiskeluun liittyvää. Minun palkkani on isompi kuin hänen, joten ei saisi mies valittaa. Mutta hän jotenkin olemuksellaan ilmaisee, että koko ajan pitäisi olla tekemässä jotain, josta jää jokin näkyvä fyysinen lopputulos. Ilmeisesti vaikka tunnin sulkapallopelin pelaaminen olisi hänen mielestään arvokkaampi kuin kirjan lukeminen. Jos tapaan ystäviäni niin saatan viettää ystävän kanssa pari tuntia keskustellen vaikkapa politiikasta, mutta sekin tuntuu ärsyttävän miestä kun parempi olisi tavata ystävä tehden jotain fyysistä asiaa.

En ymmärrä. Onko tällaista muilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ihmiset menevät yhteen sellaisten puoliskojen kanssa, joilla arvot eivät kohtaa tärkeissä asioissa.

Vierailija
2/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miestäsi kiinnostaa ylipäänsä miten sinä vietät vapaa-aikaasi, luetko kirjaa vai pelaatko tennistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda fiksumpaan mieheen, joka käsittää, mitä teet ja arvostaa myös sinun työtäsi.

Vierailija
4/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies maalta ja tottunut arvostamaan vain fyysistä työtä?

Vierailin joskus maaseudulla ja herätin vanhassa emännässä närkästystä, koska luin. Miten hirveä rikos! :D

Olen kasvanut perheessä, jossa lukemista, soittamista, museoissa käymistä jne. arvostettiin.

Esim. lakaiseminen tai kukkien kasteleminen ei riitä minulle päivän huvitukseksi... 

Vierailija
5/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miestäsi kiinnostaa ylipäänsä miten sinä vietät vapaa-aikaasi, luetko kirjaa vai pelaatko tennistä..

Tämä onkin hyvä kysymys. En tiedä miksi sitä kiinnostaa asia niin ihmeen paljon. Itse en puutu miehen vapaa-aikaan. Ap.

Vierailija
6/6 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies itse tekee koko ajan paljon jotain fyysistä. Jos ei ole kotona mitään, mitä pitäisi tehdä, niin se tavallaan keksii tekemistä tyhjästä. Saattaa vaikka saada päähänsä että rakentaa meille itse uudet terassikalusteet, vaikka vanhat olisivat ihan hyvät ja kaupastakin saisi uusia. No saahan se tehdä ne itse, jos tykkää tehdä. Mutta kun olettaa että minäkin tekisin koko ajan jotain. Esim. se kun teen ihan oikeita töitäni, joista saan palkkaa, mutta joka ehkä ulospäin näyttää että ei tekisi mitään kun tekeminen tapahtuu vain pään sisällä, ei miehelle ole mitään tekemistä näköjään. Hänellä on fyysinen työ, joka varmaan on välillä raskas. No raskas se on minunkin työ välillä, projektit on vaativia ja deadlinet tiukkoja. Mutta hänen mielestään minä en vain voi olla koskaan työn takia väsynyt, kun olen kerran saanut vain istuskella koko päivän. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi