Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hälytyskellojen soida, jos asunnon myynti-ilmoituksessa on kuvia lähinnä mausteista tai koriste-esineistä?

Vierailija
03.08.2017 |

Olen etsimässä ensimmäistä asuntoa ostettavaksi. Mietin mihin kaikkeen pitää kiinnittää huomiota, kun arvioi asunnon ja yhtiön kuntoa ja sitä, että onko asunto taloudellisesti hyvä ostos vai onko se ns. "pommi", jonka kanssa tulee menettämään yllättäen rahaa vaikka remontteihin. Pitääkö hälytyskellojen soida, jos myynti-ilmoituksessa on paljon itse asuntoon liittymättömiä kuvia? Tarkoitan siis kuvia hedelmäasetelmista, maustepurkeista, saippuoista ja trendikkään värisistä pyyhkeistä, taide-esineistä tms. Tässä yksi esimerkki, jota pohdin: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/espoo/13788437

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä myyjä on vaan taukki. Näkeehän sen jo noista tekokukista.

Vierailija
2/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä typeriä kuvia laitettu. Leipiä, oliiviöljypulloja ja muuta härpäkettä. Pitävätkö ihmisiä aivan pälleinä?

Lukiko ilmoituksessa valmistumisvuotta? En ainakaan nähnyt. Sen sijaan joku kosteuskorjaus oli tehty 90-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti-ilmoituskuvat on vaan "fliilistelyä" ja houkutin mennä katsomaan. Itse kyllä arvostaisin enemmän asumisen kannalta merkityksellisempiä otoksia.

Vierailija
4/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa teennäistä...

Vierailija
5/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja kandee katsoa ettei  välittäjänä ole se kuoliaaksistailaajafirma jonka nimeä en tähän laita mutta osa sen tietää.

Multa putoo  nykyisin tarjouksista hinta 5000 e/ per "sisustusblogi"kuva jossa kuvataan esinettä jolla ei ole mitään tekemistä myytävän asunnon kanssa, tehkää muut samoin. Tarkoituksena on saada kämppä myyydyksi enkä  ole ostamassa sitä halvatun kynttilänjalkaa vaan useamman sadan tuhannen euron asuntoa.

Vierailija
6/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, se vuosiluku olikin alavalikon takana.

Vierailija
7/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynti-ilmoituskuvat on vaan "fliilistelyä" ja houkutin mennä katsomaan. Itse kyllä arvostaisin enemmän asumisen kannalta merkityksellisempiä otoksia.

Minulla ei ole aikaa juosta 200 asuntonäyttöä läpi. Joudun kuvien ja perustietojen perusteella valitsemaan ne kohteet, joista on viisasta kiinnostua. Tykkään naistenlehdistä kyllä katsoa kauniita kuvia trendipyyhkeistä, mutta ihan vilpittömästi nyt pohdin, että pitäisikö jonkun hälytyskellon alkaa soimaan, jos asuntoilmoitus on niitä täynnä? Eikö asunto ole niin hyvä, että se omilla ansioillaan myisi itse itsensä? Vai yritetäänkö jotain peitellä? Olen noviisi asuntokaupoilla, en tiedä miten nämä menee. Ap.

Vierailija
8/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne maustepurkit kuuluu kauppaan? Jos kohde myydään sisustettuna?

Vierailija
9/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitään erityistä syytä huolestua, mutta onhan tuo aikamoista ostajan aliarviointia. Välittäjiä on niin moneen junaan.

Vierailija
10/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole aikaa juosta 200 asuntonäyttöä läpi. Joudun kuvien ja perustietojen perusteella valitsemaan ne kohteet, joista on viisasta kiinnostua. Tykkään naistenlehdistä kyllä katsoa kauniita kuvia trendipyyhkeistä, mutta ihan vilpittömästi nyt pohdin, että pitäisikö jonkun hälytyskellon alkaa soimaan, jos asuntoilmoitus on niitä täynnä? Eikö asunto ole niin hyvä, että se omilla ansioillaan myisi itse itsensä? Vai yritetäänkö jotain peitellä? Olen noviisi asuntokaupoilla, en tiedä miten nämä menee. Ap.

200 asuntonäyttöä?

Valitsepa ensin alue, sitten asunnon koko ja hinta.

Sitten katsot pohjapiirroksen, tehdyt remontit ja tulevat, vastikkeet ja muut kulut ja vasta sen jälkeen loput kuvat.

Ei je kukkaruukun kuvat mua häiritse, ne voi ohittaa. Paljon tärkeämpää on taloyhtiö, pohjaratkaisu ja talous plus kunto yhtiössä. Asunnon voi puhaltaa tyhjäksi ja rempata mieleisekseen.

Vierailija
11/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskity rakenteisiin ja pohjaratkaisuun. Lue se hemmetin yhtiöselostus jossa kerrotaan tehdyistä remonteista, kenenkö on tontti, rakennusvuosi ja onko ollut vahinkoja/korjauksia. Velkaa?

Myyjät koettavat omalta osaltaan huijata ostajia keskittymään lillukanvarsiin ja tunneajatteluun moisilla kukkakuvilla. Toinen hauska kusetus on ruokapöydät jossa monta tuolia. -> osta tämä kämppä ja sinusta tulee tosi suosittu ja NÄIN monta kaveria voit kutsua syömään (kun mitä on tuoleja).

Vierailija
12/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kerro mitään muuta kuin sen, että paikalla on käynyt stailisti. Yleensä tän huomaa helpoiten siitä, että esim. telkkari puuttuu. Ainoa mitä itse ottaisin tuosta asiasta huomioon, on se että hinnasta voi tinkiä tuollaiset ylimääräiset kustannukset pois.

Vierailija
13/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 asuntonäyttöä?

Sitten katsot pohjapiirroksen, tehdyt remontit ja tulevat, vastikkeet ja muut kulut ja vasta sen jälkeen loput kuvat.

Ei je kukkaruukun kuvat mua häiritse, ne voi ohittaa. Paljon tärkeämpää on taloyhtiö, pohjaratkaisu ja talous plus kunto yhtiössä. Asunnon voi puhaltaa tyhjäksi ja rempata mieleisekseen.

Minulla on tiedossa alue (koko pk-seutu kelpaa minulle hyvin) ja hintahaarukka sekä asunnon summittainen koko. Niillä kriteereillä tulee itse asiassa paljon yli 200 osumaa oikotieltä. Tehdyt ja tulevat remontit on tärkeä, se on hyvä neuvo sekä myös yhtiön talous. Ap.

Vierailija
14/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuossa listattu sekä menneet että tulevat remontit. Kosteusvaurioita oli korjailtu jo hamalla 90-luvulla.

Ei noilla sisustuskuvilla mitään yritetä peitellä, yritetään vaan luoda jonkinlaista inhimillistä otetta ja tehdä kohde muuten houkuttelevaksi.

Välittäjän kuntoarvioon voi yleensä luottaa.

Se, millä noissa kuvissa huijataan on kalansilmäobjektiivi. Varaudu siihen että makkarit on pieniä kuin perslävet. Todennäköisesti tapetitkin aika huonossa kunnossa. Asunto on siis aina pienempi ja huonokuntoisempi kuin miltä se kuvissa näyttää. :)

Yksi asia mihin noviisit tai kokeneemmatkaan ei usein tajua kiinnittää huomiota on aurinko. Nimittäin pellolle rakennettu rivari/okt on aina aivan saatanallisen kuuma kesällä. Jäähdytys maksaa. Samoin kerrostalojen ylimmät kerrokset on järkyttävän kuumia. Kesät talvet, kun ei ne tunnu ikinä saavan lämpöjä tasattua.

Vierailija
15/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asuntonäytössä varmaan tuoksuu pulla...

Tulee aina tuollaisista kuvista mieleen, että asunto ei myy omana itsenään, vaan sitä pitää kaunistaa. Mitä järkeä ottaa kuvia tavaroista, jotka eivät edes kuulu kauppaan? Tietääkseni asunnot myydään aika tyhjinä.

Vierailija
16/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti välittäjällä on mukanaan setti tavaroita, joita hän asettelee asuntoon niin, että huoneet näyttää hänen silmissään houkuttelevilta ja trendikkäiltä. Kaikki myyjän omat rojut viedään pois/kellariin/kaappeihin ja sitten asetellaan noita maljakoita ja pyyhekääröjä ja kankaita sinne tänne tyhien pintojen koristeeksi.  Sitten joko hän itse tai ammattikuvaaja kuvaa laajakulmasta ja ylivalottaen. Ehkä nuo nykyään niin trendikkäät ja naurettavat taulut lattialla ovat myös välittäjän neronleimaus.

Katso pohjapiirros, sijainti, neliöt, hinta suhteessa hintatasoon, lue tarkkaan präntti remonteista ja kaikesta muustakin mistä seloste kertoo.

Vierailija
17/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 asuntonäyttöä?

Minulla on tiedossa alue (koko pk-seutu kelpaa minulle hyvin) ja hintahaarukka sekä asunnon summittainen koko. Niillä kriteereillä tulee itse asiassa paljon yli 200 osumaa oikotieltä. Tehdyt ja tulevat remontit on tärkeä, se on hyvä neuvo sekä myös yhtiön talous. Ap.

Sekä HSL joukkoliikennesuunnitelmat seuraavien vuosien varalle...

Vierailija
18/18 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaunis asunto, mutta kuva nro 21 sai kyllä aikaan semmosen "mitä helvettiä" -fiiliksen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme